МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Компетенція органів спеціального по ресурсного управління в галузі екологіїОргани спеціального по ресурсного управління виконують такі функції : Державний комітет природних ресурсів України: Державний комітет України по земельним ресурсам : здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства і порядку користування землею ; координація у проведенні земельної реформи, створення умов для всіх форм власності на землю ; відповідальність за організацію охорони і раціональне використання земель, проведення моніторингу земель ; нагляд за виконанням комплексу протиерозійних заходів . Державний комітет України по водному господарству : державне управління в галузі водного господарства, здійснення єдиної технічної політики, впровадження у водне господарство досягнень науки і техніки, нових технологій і передового досвіду ; розробка і встановлення режимів роботи водосховищ комплексного призначення, водогосподарських систем і каналів, затвердження правил їх експлуатації ; розробка та участь у реалізації державних, міждержавних і регіональних програм використання й охорони вод та відтворення водних ресурсів ; забезпечення потреб населення й галузей економіки у водних ресурсах та здійснення їх між басейнового перерозподілу ; здійснення радіологічного і гідрологічного моніторингу водних об’єктів комплексного призначення, водогосподарських систем міжгалузевого та сільськогосподарського водопостачання ; проектування, будівництво і експлуатація водогосподарських систем та об’єктів комплексного призначення ; здійснення заходів щодо комплексного екологічного оздоровлення поверхневих вод та догляду за ними ; ведення державного обліку водокористування та державного водного кадастру ; погодження дозволів на спеціальне водокористування ; здійснення міжнародного співробітництва у галузі використання й охорони та відтворення водних ресурсів прикордонних вод ; виконання заходів, пов’язаних із попередженням шкідливої дії вод і ліквідацією її наслідків, включаючи протипаводковий захист населених пунктів та земель ; здійснення контролю за дотриманням режимів роботи водосховищ та водогосподарських систем .ї Державний комітет природних ресурсів України: затвердження нормативних документів з питань проведення робіт з геологічного вивчення надр ; державна реєстрація всіх геологорозвідувальних робіт в Україні ; створення державного інформаційного геологічного фонду ; встановлення переліку корисних копалин; Державний комітет України з нагляду за охороною праці: бере участь у розробці програм видобутку корисних копалин; надає гірничі відводи на всі види користування надрами; здійснює державний нагляд за розробкою родовищ корисних копалин; видає дозвіл на експлуатацію родовищ та спеціальні дозволи на користування надрами для розробки підземних вод; веде державний обліку підземних вод; веде державний моніторинг підземних вод ; погоджує умови спеціального водокористування в разі використання підземних вод; погоджує дозволи на право виконання проектних і будівельних робіт, пов’язаних з видобуванням підземних вод. Державний комітет лісового господарства України : організація ведення лісового господарства, включаючи питання охорони, захисту, раціонального використання лісових ресурсів та відтворення лісів ; розробка норм, правил та інших нормативних документів у галузі охорони, захисту та відтворення лісів ; розробка та організація комплексних державних і регіональних програм у галузі охорони, захисту, використання та відтворення лісів . Місцеві органи влади в межах своєї компетенції : дають згоду на розміщення на підвідомчій територій підприємств і організацій ; затверджують проекти планування і забудови населених пунктів, їх генеральні плани і схеми промислових вузлів ; видають і відміняють дозволи на спеціальне використання місцевих природних ресурсів ; організують розробку і затверджують місцеві екологічні програми ; затверджують ліміти викидів в атмосферу, скид стічних вод і розміщення відходів ; організують збір, переробку , утилізацію і захоронення промислових і побутових відходів ; погоджують плани роботи підприємств і організацій по охороні навколишнього природного середовища і використанню природних ресурсів; організують вивчення навколишнього природного середовища; надають підприємствам, організаціям і громадянам інформацію про стан навколишнього природного середовища і захворювання населення ; здійснюють контроль за додержанням природоохоронного законодавства ; обмежують, призупиняють чи припиняють господарську діяльність підприємств і організацій в випадках порушень ними природоохоронного законодавства ; організують роботу по ліквідації екологічних наслідків аварій і стихійних лих. Організаційні функції управління природокористуванням в міському середовищі здійснюють відділи екології при міськвиконкомах. Звичайно , вони входять до складу управління по капітальному будівництву і житлово-комунальному господарству . Спеціально уповноважені державні органи в межах своєї компетенції: здійснюють управління і контроль за використанням і охороною атмосферного повітря, поверхових і підземних вод, земель, надр, лісів ; видають дозволи на спеціальне використання природних ресурсів ; встановлюють ліміти і видають дозволи на викиди в атмосферу, скид стічних вод і захоронення відходів ; обмежують чи припиняють діяльність підприємств і організацій, якщо їх експлуатація ведеться з порушенням природоохоронного законодавства ; застосовують адміністративні санкції по відношенню до осіб, винних в порушенні природоохоронного законодавства. В містах функціонують управління чи відділи /інспекції/ спеціально уповноважених державних органів в галузі природокористування, підпорядковані відповідним міністерствам і відомствам України. Координація діяльності всіх органів в галузі природокористування здійснюється органами екологічної безпеки Міністерства охорони навколишнього природного середовища України. Директивне регулювання чи екологічна регламентація господарської діяльності – це вплив на організаторів, інвесторів і учасників виробництва з допомогою юридичних, нормативних і адміністративних обмежень, регламентів і заборон, які мають обов’язковий характер. До нього відносяться : 1. Регулювання розміщення виробництва : а) заборона на будівництво промислових підприємств чи інших об’єктів виробничої і соціальної інфраструктури в межах територій ; б) обмеження росту виробничих потужностей у відповідності з екологічною техномісткістю території. 2. Регламентація техногенних потоків : а) встановлення гранично допустимих емісій - викидів, скидів, складування відходів – для всіх груп джерел ; б) встановлення нормативів і квот очистки викидів і скидів ; в) специфікація технології виробництва і очистки відходів з забороною застосування застарілих і несучасних технологічних засобів, заборона чи обмеження виробництва відходомісткої, по технології виробництва продукції. 3. Вимоги до екологічної якості продукції : а) заборона чи обмеження випуску продукції, яка антиекологічна за своїм основним впливом та побічним ефектом ; б) обмеження виробництва продукції, використання якої дає велику кількість неутилізованих відходів ; в) дотримування норм домішок і забруднюючих речовин в продукції, яка виробляється. Ці ж вимоги пред’являються і до сфери торгівлі. Порушення вказаних обмежень і норм у відповідності з законом супроводжується адміністративною і кримінальною відповідальністю і штрафами. 3. Класифікація екологічного моніторингу і механізм його реалізації. Залежно від призначення здійснюється загальний (стандартний), оперативний (кризовий) та фоновий (науковий) моніторинг навколишнього природного середовища. Загальний(стандартний) моніторинг навколишнього середовища – це оптимальні за кількістю параметрів спостереження на пунктах, об’єднаних в єдину інформаційно-технологічну мережу, які дають змогу на основі оцінки і прогнозування стану довкілля регулярно розробляти управлінські рішення на всіх рівнях. Оперативний (кризовий) моніторинг навколишнього природного середовища – це спостереження спеціальних показників у цільовій мережі пунктів у реальному масштабі часу за окремими об’єктами, джерелами підвищеного екологічного ризику в окремих регіонах, які визначено як зони надзвичайної екологічної ситуації, а також у районах аварій із шкідливими екологічними наслідками з метою забезпечення оперативного реагування на кризові ситуації та прийняття рішень щодо їх ліквідації, створення безпечних умов для населення. Фоновий(науковий) моніторинг навколишнього середовища – це спеціальні високоточні спостереження за всіма складовими навколишнього середовища, а також за характером, складом, кругообігом та міграцією забруднюючих речовин, за реакцією організмів на забруднення на рівні окремих популяцій, екосистем і біосфери в цілому. Цей моніторинг здійснюється у природних і біосферних заповідниках, на інших територіях, що охороняються, на базових станціях. Комплекс екологічного моніторингу має такі підсистеми: геосферний, геохімічний і біологічний. Геосферний моніторинг. Передбачає оцінку стану і прогнозування змін в літосфері (геологічне середовище, мінерально-сировинні ресурси), геофізсфері (гравітаційні, магнітні, радіаційні, сейсмічні та інші поля), геоморфосфері (рельєф і його порушення геодинамічними процесами – зсувами, ерозією, карстами, суфозією, осипанням тощо); гідросферні (водні ресурси, водоспоживання і водовідведення, несприятливі гідрологічні явища, рівень забруднення поверхневих і підземних вод); атмосферні (стан повітряного басейну та його забруднення, транскордонний перенос; розподіл тепла і вологи, зміни клімату). Геохімічний моніторинг. Включає дослідження й інвентаризацію джерел забруднення, встановлення об’ємів викидів і скидів, вивчення хімічного складу повітря, опадів, ґрунтів, наземної і водної рослинності, поверхневих і підземних вод, донних відкладів та ін. Передбачає також встановлення “градієнту випадань” – кількість надходження на поверхню землі різних речовин з атмосферними опадами і пилом. Біологічний моніторинг. Основою його є вивчення стану рослинності (фітосфера) за візуальними симптомами пошкодження листя (дефоліація, дехромація), розвитку епіфічних лишайників на деревах, динаміки змін видів рослин і структури рослинних угруповань (сукцесії, дигресії, демутації) під впливом природних і антропогенних факторів. 4. Система екологічної інформації. Читайте також:
|
||||||||
|