Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Загальні психологічні особливості молодших школярів

Тема 8. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МОЛОДШОГОШКОЛЯРА

Основні поняття теми

Висновки

Дошкільний вік – період пізнання світу людських відносин. Які моделюються дитиною завдяки сюжетно-рольовій грі (провідна діяльність). Це період творчості, засвоєння творчого мовлення, творчої уяви. У дошкільника з’являється особлива логіка мислення, яка базується на динаміці образних уявлень.

Це період становлення особистості. Виникає механізм емоційного передбачення поведінки, самооцінки, ускладнення і усвідомлення переживань. Центральні новоутворення – супідрядність мотивів та самосвідомість.

 

 

Гра, довільна поведінка, особистість дошкільника, психічні функції, механізм емоційного передбачення, супідрядність мотивів, самосвідомість, усвідомлення “Я”, психологічна готовність до школи.

Питання для самоконтролю:

1. Порівняйте особливості психічного розвитку дитини в період раннього дитинства та в дошкільному віці.

2. Охарактеризуйте роль гри як провідного виду діяльності дошкільника.

3. Розкрийте сутність психологічної готовності дитини до школи

4. Назвіть основні психологічні особливості дітей шестирічного віку.

 

Поява в житті суспільства системи загальної обов`язкової середньої освіти зумoвила виділення періоду в розвитку дитини – молодшого шкільного віку. Він відсутній у дітей, які взагалі не вчились у школі або освіта яких завершилася на цій початковій ланці.

Молодший шкільний вік називають вершиною дитинства. Дитина зберігає багато дитячих якостей, але вже починає втрачати щирість та безпосередність у поведінці, у неї з`являється інша логіка мислення. Навчання стає провідною діяльністю, де дитина має можливість придбати не тільки нові знання та вміння, але й відповідний соціальний статус. Змінюються інтереси, цінності дитини, подальший побут. Вступ дитини до школи – це різка зміна її життя і діяльності. Дитина йде з фізичною та психологічною готовністю до цієї зміни. У шкільному навчанні продовжують розвиватись фізичні і розумові здібності, формуються психічні властивості молодшого школяра.

Фізичне дозрівання. У цей період відбувається активне анатомо-фізіологічне дозрівання організму. Протягом молодшого шкільного віку відбувається подальше зростання організму дитини. Це видно з таких середніх показників розвитку молодших школярів (табл. 7.1.)

Табл. 7.1.

Вік Стать Зріст, м Вага, кг Окрж.груд. клітини см
7 років Дівчатка 122.1 23.2 58,4
Хлопчики 123,9 24,3 60,3
8 років Дівчатка 126,5 25,7 58,9
Хлопчики 128,2 26,5 60,7
9 років Дівчатка 132,0 28,3 62,8
Хлопчики 133,5 29,2 62,7
10 років Дівчатка 138,8 31,2 68,8
Хлопчики 137,4 31,9 65,0

З 6 років наступає період рівномірного росту, який триває до 9 років у дівчаток і до 11 у хлопчиків. Дівчатка після 9 років випереджають у рості хлопчиків. Кістково-м’язовий апарат відзначається гнучкістю, оскільки в кістках ще багато хрящової тканини. На це треба зважати, щоб запобігти викривленню хребта, що негативно позначається на кровообігу, диханні і тим самим ослаблює організм. У цьому віці також відбуваються істотні зміни в органах та тканинах тіла, що підвищує фізичну витривалість дитини. Однак варто зазначити, що дрібні м`язи розвиваються досить повільно, внаслідок чого дітям важко виконувати рухи, які вимагають чіткої координації.

До семи років завершується морфологічне формування лобного відділу великих півкуль, що створює сприятливі можливості для здійснення довільної поведінки, планування і виконання певної програми дій.

До шести-семи років підвищується рухливість нервових процесів, дещо збільшується врівноваженість процесів збудження і гальмування (хоча перші ще продовжують домінувати, що зумовлює непосидючість та посилену емоційність молодших школярів).

Зростає роль другої сигнальної системи в аналізі та синтезі вражень зовнішнього світу, утриманні тимчасових зв`язків, формуванні нових дій і операцій, засвоєнні динамічних стереотипів.

У дітей добре розвинені всі органи чуття. Але деякі мають свої особливості. Наприклад, очі завдяки еластичності кришталика можуть швидко змінювати свою форму залежно від пози під час читання і письма. Якщо не врахувати цієї особливості, то це може призвести до підвищення очного тиску, до нечіткості зображень на сітківці та виникнення короткозорості.

Отже, у дітей семи-десяти років основні властивості нервової системи за своїми характеристиками наближаються до властивостей нервової системи дорослих, хоча ці характеристики ще нестійкі.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  3. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  4. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  5. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  6. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  7. Аграрне виробництво і його особливості
  8. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  9. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  10. Анатомо-фізіолгічні особливості
  11. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  12. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів




Переглядів: 934

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Діагностика шкільної зрілості | Криза семи років. Соціальна ситуація розвитку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.