Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Загальна характеристика педагогічного процесу у вищій школі України згідно Болонських вимог.

Організація диверсифікації.

Вища освіта, ґрунтована на наукових дослідженнях.

Освіта як відповідальність перед суспільством.

Першочергово зазначення набуває відповідальність ВНЗ за якість освіти і підготовки фахівців. Зона європейської вищої освіти і українська вища школа, як її структурний елемент, повинні будуватися на європейських традиціях відповідальності системи освіти перед суспільством; на широкому і відкритому доступі як до двоступеневого так і після ступеневого навчання; на освіті для розвитку особистості та навчанні протягом усього життя; на громадянськості та принципах соціальної діяльності освіти.

Цей принцип спирається на тезу, згідно якої наукові дослідження є рушійною силою вищої освіти. Тому створення Зони європейської вищої освіти має відбуватися одночасно зі створенням Зони європейських наукових досліджень.

Диверсифікація (лат. diversus – різний і facere – робити) – полягає у широкій різноманітності навчальних закладів, навчальних програм і органів управління освітою. Традиційно європейська вища школа характеризується різноманітністю мов, національних освітніх систем, типів ВНЗ, орієнтацією профілів підготовки і навчальних планів. Водночас її ефективність залежить від здатності оптимально організовувати це різноманіття з отриманням позитивних результатів. Завданням Болонських угод є не уніфікація європейських ВНЗ, а забезпечення змін і полегшення умов для координації та зближення (конвергенції) освітніх систем з урахуванням національних і європейських особливостей.

Реформування національної системи вищої освіти України згідно зазначених вище напрямів сприятиме її наближенню до європейських стандартів. Якість процесів оновлення, які відбуваються в сучасних українських ВНЗ, дають підстави для впевненості у можливості подальшого примноження інтелектуального багатства нації і забезпечення успішності соціально-економічного розвитку української держави.

Педагогічний процес належить до центральної категорії педагогіки вищої школи. Він виражає внутрішньопов’язану сукупність процесів, суть яких полягає в тому, що досвід навчальної, професійної, виховної, соціальної, культурно-просвітницької та інших видів діяльності у багатогранності й складності перетворюється на знання, навички, вміння, ідеали, цінності, якості, установки і риси студента, його освіченість та ідейність, культуру й здібності, звички й характер. Отже, у педагогічному процесі об’єктивне, соціальне переходить у суб’єктивне, індивідуально-психологічне надбання студента.

Зазначимо: цілісність педагогічного процесу досягається органічною єдністю процесів навчання, виховання, формування та розвитку.

За визначенням М. М. Козяр педагогічний процес у ВНЗце цілеспрямована, змістовна й організована взаємодія суб’єктів і об’єктів навчально-виховного процесу з метою розвитку, виховання, соціалізації, фахової та громадянської підготовки студентів. [20, с.61].

Основні структурні компоненти педагогічного процесу як системи: завдання педагогічного процесу; суб’єкти і об’єкти системи; змістовна структура (виховання, навчання (самоосвіта), розвиток, формування); організаційна структура (фахова підготовка, навчальна, наукова. Виховна, соціальна, культурно-просвітницька, фізична й інші види діяльності); педагогічна діяльність; результат. Найважливіші компоненти педагогічного процесу – навчання й виховання, котрі сприяють внутрішнім процесам зміни освіченості, вихованості й розвитку студентів, а також рівня сформованості їхніх морально-психологічних і фахових якостей.

Основні завдання педагогічного процесу:

ü підготовка студентів до виконання завдань професійної діяльності в сучасних умовах;

ü цілеспрямоване формування студента – громадянина, глибоко відданого своїй Батьківщині, який має високі моральні якості, свідомо й бездоганно виконує закони;

ü оволодіння студентами такою системою фахових знань і вмінь, а також практичними навичками, котрі б забезпечили ефективне практичне застосування за будь-якої діяльності;

ü гарантування цілеспрямованого розвитку духовних сил, інтелектуальних, фізичних моральних, психологічних та громадянських якостей кожного студента;

ü вироблення у студентів емоційно-вольової стійкості, психологічної готовності до подолання професійних труднощів. [20, с.64].

Завдання педагогічного процесу визначають взаємозалежну та взаємообумовлену діяльність суб’єктів і об’єктів цієї складової системи. Суб’єкти педагогічного процесу – це науково-педагогічні працівники, науковий, навчальний і соціально-виховний відділи (центри). Об’єкт педагогічного процесу ВНЗ становлять усі студенти й студентські групи.

Процес навчання у вищій школі має свої особливі риси (І. В. Туркот) [34, с. 126 – 127]:

Ø Кожна наукова дисципліна вивчається студентами у її динаміці. Викладачеві слід надавати інформацію про виникнення, становлення і розвиток певної науки перспективи вирішення її актуальних проблем.

Ø Обов’язковою умовою навчального процесу у сучасній вищій школі є його поєднання з науковими дослідженнями. Викладач має поєднувати викладання з активною дослідною роботою в галузі науки, яку він викладає, та власним прикладом стимулювати студентів до дослідницької роботи.

Ø Має місце великий об’єм самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів, спрямованої на опрацювання різних наукових джерел при підготовці до лекцій, семінарсько-практичних занять, написанні рефератів, курсових і дипломних робіт тощо.

Ø Однією з найбільших важливих особливостей навчального процесу у сучасному ВНЗ є його спрямованість на ефективну професійну підготовку майбутніх фахівців. Ідея професійної спрямованості викладання всіх навчальних дисциплін повинна бути провідною. У зв’язку з цим викладачі повинні знати специфіку професійної діяльності майбутніх фахівців, їх провідні професійні функції і концентрувати на них увагу у процесі навчання.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  4. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  5. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  6. II. Поняття соціального процесу.
  7. IV. План навчального процесу.
  8. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  9. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  10. А/. Верховна Рада України.
  11. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  12. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист




Переглядів: 1095

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Автономія у поєднанні з відповідальністю. | Науково-методичне забезпечення навчального процесу у ВНЗ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.