Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Read the text and check if your answers were correct.

Non-chemist can’t help being surprised to learn that many chemical compounds are obtained from living things. For example, sugars, ethanol, methane, urea, etc.

What all these compounds have in common are the elements carbon and hydrogen. Thus, it can be said that nearly all compounds obtained from living things are carbon compounds.

In the early days of chemistry no one ever thought of obtaining compounds from living things in the laboratory. The idea was that there were special processes going on inside the organism (living thing). The special processes were believed to be essential for the formation of the compounds. So, chemists considered the compounds from organisms to be somehow special and different from “ordinary” chemicals that could be made in the laboratory. They called chemicals from living things organic chemicals and the others inorganic chemicals.

However, in 1828 a chemist called Wohler showed organic chemicals to be just ordinary chemical substances. He did this by converting an inorganic chemical into an organic one simply by heating it in the laboratory. Gradually, more and more organic chemicals were shown to be just like ordinary chemicals. But still use the terms “organic” and “inorganic” to divide chemicals into classes. Nowadays, however, we use the term “organic compounds” to mean carbon compounds, there being some exceptions to the rule.

Most of the organic chemicals we have nowadays are man-made and are obtained directly from organisms. However, the main raw material for manufacturing organic chemicals is petroleum, it having been formed in the past from marine organisms.

Why do we have to separate a branch of chemistry just for carbon compounds? Couldn’t its compounds be included with those of other elements?

There’s a simple reason for keeping carbon compounds separate: there are just too many of them. There are more compounds of carbon than compounds of all the other elements put together. Organic chemistry is therefore to be a very large branch of chemistry. It includes millions of compounds. Most of these are compounds of carbon involving just a few other nonmetallic elements, for example, hydrogen, nitrogen, oxygen and the halogens.

Why does carbon have so many more compounds than other elements? What is special about it? The answer to this question is: carbon atoms have special property of being able to join together to form chains of atoms. The chains may be short, or they may be hundreds or even thousands of atoms long.

Since the carbon chain can be practically any length, the number of possible hydrocarbons is enormous.


Читайте також:

  1. Ask ten questions to the text so that the answers became the retelling of the text.
  2. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers.
  3. Brainstorming. In small groups of 3 or 4 students discuss formulated answers.
  4. Comprehension check
  5. Comprehension check. Answer the questions.
  6. III. Read the following passage and try to complete it with the appropriate words. Then listen to the recording and check yourself
  7. Suggest the meanings of the words according to their sound-form. Check yourself by a dictionary.
  8. V. Think of possible questions for the following answers
  9. VIII. Ask the questions to have the following answers.




Переглядів: 1439

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | СКЛАД РОЗРАХУНКОВО-ГРАФІЧНОЇ РОБОТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.