МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||
Процесуальні теорії мотиваціїОкрім наведених змістовних теорій, існують процесуальні теорії мотивації: теорія очікування, теорія справедливості, модель Портера-Лоулера. (Самостійно!). 2. Разом з теоріями мотивації було запропоновано ще декілька, що характеризують погляди на управління. Теорія Д. Мак-Грегора. Дуглас Мак-Грегор (1906-1964 гг.) –американський консультант з менеджменту, професор, провів низку досліджень з теорії менеджменту і мотивації. Він порівняв філософію традиційного менеджменту з найбільш сучасним підходом до задоволення роботою і виділив «людський дух» як основну мотивуючу силу. На початку 50-х років минулого століття Д. Мак-Грегор вперше сформулював ідеї про управління, які в 1960 р. були викладені в його головній книзі «The Human Side of Enterprise». Він стверджував, що існують два види менеджменту персоналу, один з яких засновано на теорії «Х», а інший – на теорії «Y». Теорія «Х» (традиційна точка зору) формулює філософію управління і контролю традиційного менеджменту. Головне в цій теорії, що менеджер вказує робітникам, що їм потрібно робити, застосовує покарання чи заохочення в процесі роботи. При цьому дії менеджера за теорією«Х» засновуються на такому: 1. Людина має відразу до роботи і наскільки можливо буде уникати її. 2. Більшість людей слід примушувати до роботи і контролювати. Щоб примусити їх докласти зусиль для досягнення мети організації, ними потрібно керувати, погрожуючи покаранням. 3. Людина віддає перевагу бути керованою, бажає уникнути відповідальності, має слабкі амбіції, бажає безпеки і спокою. Теорія «Y» заснована на таких припущеннях: 1. Витрати фізичної і духовної енергії в роботі такі ж природні, як і під час гри чи відпочинку. 2. Зовнішній контроль і загроза покарання не є єдиним засобом примусити людину сумлінно працювати. Цього можна досягти, використовуючи самоуправління і самоконтроль робітника. Найбільш значущими із нагород є задоволення свого «я» і самозадоволення потреб. 3. Людина бажає за певних умов не тільки брати на себе відповідальність, а й прагнути до неї. 4. Здатність до прояву високої міри уяви, винахідництва і творчості при розв’язанні проблем організації поширене серед працівників. 5. В умовах сучасного виробничого життя інтелектуальний потенціал середнього індивідуума використовується не повністю і мусить бути максимально розкритим. Мак-Грегор стверджував, що в одних ситуаціях (наприклад, масове виробництво) придатна лише теорія «Х», а в інших – лише теорія «Y». Розуміючи, що повністю реалізувати свої теорії на практиці неможливо, Мак-Грегор намагався довести, що працівники можуть зробити для організації значно більше, якщо поводитись з ними як з цінними і відповідальними людьми. Теорія В. Оучі. У 1981-1982 рр. американський професор Вільям Оучі запропонував теорію «Z».Її основні положення: довгостроковий набір персоналу, колективне прийняття рішень на основі консенсусу, поступове кар’єрне зростання, індивідуальна відповідальність за результати діяльності, послідовна оцінка персоналу і його рух, неформальний контроль за допомогою чітких і формалізованих методів, постійна турбота про працівників з боку керівництва, турбота тощо. Ситуативна теорія Ф. Фідлера. На думку Фреда Фідлера на поведінку керівника впливають стосунки між ним і підлеглими, структура та чіткість формулювання завдань, а також обсяги законної влади за посадою, яку обіймає. Теорія П. Херсі та К. Бланшара.Теорія життєвого циклу – стиль управління залежить від зрілості і досвіду керівника, його здатності відповідати за свою поведінку, бажання ставити мету і досягати її, компетентності. Є ще ряд теорій, що характеризують управління: теорія особливостей, теорія ситуації та змішана теорія. 3. Чинники впливу на стан мотивації працюючих. Ефективне управління базується на впливі на стан мотивації працівників таких чинників:
Перший фактор відображає роль мотиваційного механізму оплати праці в системі підвищення виробництва праці, що включає в ролі елементів вдосконалення системи заробітної платні, надання можливості персоналу брати участь у збільшенні прибутку підприємства. Однобічний вплив на робітників лише грошовими методами не може призвести до довгострокового підвищення продуктивності праці. В ролі домінуючих можуть виступати інші групи стимулів, пов’язаних з потребою у творчості, досягненні успіхів та інше. Потреби постійно змінюються, тому не можна розраховувати, що мотивація, яка спрацювала один раз, знов буде ефективною. З розвитком особистості розширюються можливості і потреби у самовираженні. Таким чином, процес мотивації шляхом забезпечення задоволення потреб безкінечний. Наступний напрям поліпшення мотивації – вдосконалення організації праці, що містить постановку цілей, розширення функцій, збагачення праці, виробничу ротацію, застосування гнучких графіків, поліпшення умов праці. Поліпшення умов праці – одна з найгостріших проблем підприємства. На етапі переходу до ринкових відносин зростає значимість умов праці як однієї з найважливіших потреб людини. Новий рівень соціальної зрілості заперечує несприятливі умови робочого середовища. Умови праці є не тільки потребою, а й мотивом, який спонукає працювати з повною віддачею, можуть бути одночасно фактором і наслідком певного рівня виробництва і його ефективності. Один бік цієї проблематики – низька виробнича культура працівників. Тривалий час працюючи в незадовільних санітарно-гігієнічних умовах людина не вміє, та й не хоче, правильно організовувати свої робоче місце. Використання нижченаведених п’яти принципів праці є одним із елементів трудової моралі: · прибрати непотрібні речі на робочих місцях; · правильно зберігати потрібні речі; · постійно підтримувати чистоту та порядок на робочому місці; · постійно готувати робоче місце до роботи; · засвоїти дисципліну та дотримуватись зазначених принципів. Читайте також:
|
||||||||||||||||
|