МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Тема 7.ВІТЧИЗНЯНА НАУКОВА ШКОЛА З БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ТА ВНЕСОК НАЙВИЗНАЧНІШИХ НАУКОВЦІВ У СФЕРІ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ 1. Найвпливовіші наукові бухгалтерські школи у сучасній Україні: порівняльна характеристика. 2. Житомирська наукова бухгалтерська школа під керівництвом д.е.н., проф. Ф.Ф. Бутинця. 3. Огляд періодичних видань з бухгалтерського обліку теоретичного та практичного спрямування в незалежній Україні. 4. Тематика та проблематика досліджень провідних науковців у сфері бухгалтерського обліку. 7.1. Найвпливовіші наукові бухгалтерські школи у сучасній Україні: порівняльна характеристика. Наукові товариства як особлива структура в науці утворюються із вчених з відповідною науковою спеціалізацію. Співтовариства, за Т. Куном, існують на багатьох рівнях. Найбільш глобальне – співтовариство представників природничих наук. Нижче в цій системі основних наукових професійних груп розташовується рівень співтовариств фізиків, хіміків, астрономів, зоологів. Однією із форм наукових товариств є наукові школи. Анатолій Фурман, доктор психологічних наук, у своїй статті “Як розпізнати наукову школу” зазначає: “…на певному етапі творчого процесу кожен дослідник, подумки рухаючись непізнаними шляхами конкретної проблемної ситуації, перекодовує її в дослідницьку програму своєї новаторської діяльності, за умов її високої теоретичної новизни, і об’єднує навколо себе вчених-наступників” [439]. Він виділяє наступні типи наукових шкіл (табл. 2.1). Таблиця 2.1. Характеристика типів наукових шкіл
Українська наукова школаформувалася під впливом радянської ідеології під прапором СРСР. З набуттям країною незалежності українська наукова облікова думка не має єдиної спрямованості, що забезпечує її активний розвиток Підшколи: - київська (столична) школа (розвиток теоретико-методологічних аспектів обліку та контролю, аналізу і аудиту) – М.Т. Білуха, О.С. Бородкін, А.М. Герасимович, Г.Г. Кірейцев, М.В. Кужельний, А.М. Кузьмінський, Ю.А. Кузьмінський, П.П. Німчинов, М.Г. Чумаченко, В.Г. Швець, В.О. Шевчук - житомирська школа (дослідження проблем теорії та методології бухгалтерського обліку та господарського контролю) - донецько-луганська школа (дослідження проблем економічного аналізу) – В.Г. Гетьман, І.П. Житна - львівська школа (розробка проблем теорії, методології та практики економічного аналізу, удосконалення обліку і аудиту в Україні) – В.О. Озеран, В.С. Рудницький - одеська школа (дослідження проблем обліку, аналізу, аудиту інвестицій і основних засобів АПК) – Б.І. Валуєв, В.Ф. Палій - тернопільська школа (вивчення проблем обліку, аналізу та аудиту, підготовки висококваліфікованих наукових кадрів) – І.О. белебеха, З.В. Гуцайлюк, Г.П. Журавель, М.С. Пушкар, С.І. Шкарабан - харківська школа (дослідження за напрямами: облік і контроль в АПК, облік в торгівлі та громадському харчуванні) – Г.І. Бойчук, М.Ф. Огійчук, Л.М. Котенко. 7.2. Житомирська наукова бухгалтерська школа під керівництвом д.е.н., проф. Ф.Ф. Бутинця. +див останню статтю Бутинця про школу 2011или 2012 р. Житомирська наукова бухгалтерська школа – добровільне Місія облікової наукової школи полягає у зміцненні національної системи підготовки бухгалтерів і входженні нашого вищого навчального закладу до світового освітнього простору, з одного боку, у контексті розвитку світових освітніх систем, а з іншого – у відображенні економічних, соціальних, етнічних процесів в Україні. Завдання наукової школи: у сфері наукової діяльності: залучення молоді до наукової діяльності шляхом створення середовища інтелектуального спілкування; формування інтересу до науки, високої культури розуміння, викладення наукових проблем і методів наукового дослідження; виявлення та розвиток креативних здібностей і виховання творчої особистості; розвиток теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю та економічного аналізу; підготовка науково-педагогічних і наукових кадрів вищої кваліфікації – кандидатів і докторів економічних наук; вирішення проблем розвитку держави на основі провідних вивчення і врахування досвіду здійснення наукової діяльності в західних країнах, в тому числі шляхом аналізу напрямів підготовки дисертацій та вимог щодо здобуття наукових ступенів та вчених звань; 2) у сфері фахової підготовки та розвитку професії: зміцнення національної системи підготовки бухгалтерів; формування інтелектуальної бухгалтерської еліти, виходячи з закріплення цінностей національної системи обліку, підвищення престижу бухгалтерської формування потужної інформаційної бази, яка б дозволяла проводити комплексні, системні дослідження з урахуванням принципу послідовності, наступності (спадковості) наукових поглядів. Основні критерії визнання наукової школи наведені нами в тезах конференції [6, С. 11]. Відносно Житомирської наукової бухгалтерської школи наведені критерії можна систематизувати наступним чином (рис. 1). Рис. 1. Основні критерії визнання наукової школи 7.3. Огляд періодичних видань з бухгалтерського обліку теоретичного та практичного спрямування в незалежній Україні. 7.4. Тематика та проблематика досліджень провідних науковців у сфері бухгалтерського обліку.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|