Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Мал. Космічний знімок

 

Мал. Умовні знаки плану місцевості

 

Визначення напрямків на плані. Щоб дізнатися, де на плані розташовані об’єкти, потрібно вміти визначати на ньому напрямки. На планах напрямок на північ часто позначають стрілкою. Знаючи напрямок на північ, можна від будь-якої точки плану, як і на місцевості, визначити всі інші сторони горизонту. Якщо на плані стрілка не зображена, то вважається, що верхній край плану – північний, нижній – південний, лівий – західний, правий – східний. Отже, чим ближче об’єкт до верхнього краю плану, тим далі на північ він розташований. Сторони горизонту враховують при визначенні положення об’єктів щодо більших територій. Наприклад, Київ розташований на півночі України, місто Ялта – на півдні Кримського півострова. За напрямками сторін горизонту виділяють також частини населених пунктів. Для цього знаходять центр зображеного на плані міста чи села. Та його частина, яка від центру спрямована на північ, буде північною, на південь – південною і т. ін.

За планами встановлюють, де краще будувати заводи і зводити житлові будинки. За ними видно, де зручніше розмістити школи і які місця відвести під сади і парки.

Планів існує дуже багато. Найпростіші з них, де показано тільки окремі об’єкти, називають схемами. Такими є, наприклад, схеми залізниць, які можна побачити на вокзалах або у поїздах. Вони допомагають орієнтуватися в розміщенні станцій. Є плани-схеми вашої школи. На випадок пожежі або іншого лиха вони покликані допомогти знайти виходи з приміщення.

Плани місцевості необхідні туристам. Вирушаючи у мандрівку, за ними попередньо ознайомлюються з районом подорожі. Під час турпоходу плани застосовують як путівники для орієнтування на місцевості.

Запитання і завдання

1. Чим план місцевості відрізняється від них?

2. Розкажіть за планом місцевості, що можна побачити, якщо йти із селища .... по дорозі на північ.

3. Які об’єкти на плані місцевості розташовані на північ від вітряка, а які – на захід від нього?

4. У якому напрямку на плані місцевості від будинку лісника знаходиться джерело?

5. Для чого людині потрібні плани місцевості?

6. Складіть план у масштабі 1 : 10 000 за описом. Від школи учні пройшли 300 м на північ і опинилися біля одинокого дуба. Потім вони повернули на південний-схід і, пройшовши 100 м, опинилися біля колодязя. Далі їх шлях проліг на схід, і через 200 м вони підійшли до берега озера. Потім учні попрямували на південний захід до млина, який стояв на відстані 200 м. Пройшовши 50 м на південь школярі вийшли на дорогу, яка вела до школи. У якому напрямку та яку відстань потрібно пройти учням, щоб повернутися до школи?

 


Читайте також:

  1. З якою швидкістю повинен рухатися космічний корабель, щоб його шлях при вимірюванні з Землі був у 2 рази менший?
  2. Мал. Космічний знімок Центральної частини Києва




Переглядів: 1088

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мал. Відлік азимута за компасом | Масштаб

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.