Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Авто | Автоматизація | Архітектура | Астрономія | Аудит | Біологія | Будівництво | Бухгалтерія | Винахідництво | Виробництво | Військова справа | Генетика | Географія | Геологія | Господарство | Держава | Дім | Екологія | Економетрика | Економіка | Електроніка | Журналістика та ЗМІ | Зв'язок | Іноземні мови | Інформатика | Історія | Комп'ютери | Креслення | Кулінарія | Культура | Лексикологія | Література | Логіка | Маркетинг | Математика | Машинобудування | Медицина | Менеджмент | Метали і Зварювання | Механіка | Мистецтво | Музика | Населення | Освіта | Охорона безпеки життя | Охорона Праці | Педагогіка | Політика | Право | Програмування | Промисловість | Психологія | Радіо | Регилия | Соціологія | Спорт | Стандартизація | Технології | Торгівля | Туризм | Фізика | Фізіологія | Філософія | Фінанси | Хімія | Юриспунденкция

Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції

Аналіз операційних витрат

Операційні витрати (витрати операційної діяльності) є основним видом витрат промислового підприємства, безпосередньо пов’язаних зі здійснення діяльності з виробництва продукції (виконання робіт, надання послуг). Для цілей аналізу операційні витрати зазвичай класифікують за двома основними напрямами, які взаємно доповнюють один одного, - за економічними елементами та статтями витрат (статтями калькулювання).

Аналіз витрат операційної діяльності передбачає послідовне проведення аналізу витрат операційної діяльності на 1 грн. вартості продукції (товарів, робіт, послуг); аналізу операційних витрат за економічними елементами та аналізу операційних витрат за статтями витрат (статтями калькулювання).

Узагальнюючий показник аналізу операційних витрат – витрати операційної діяльності на 1 грн. вартості виробленої (реалізованої) продукції. Перевагами використання даного показника є наступні: універсальність - даний показник визначається за всіма галузями та на всіх рівнях управління усувається відмінність у підходах до старої та нової продукції; охоплюється як порівняна, так і непорівняна продукція; з'являється можливість простежити динаміку змін операційних витрат.

Витрати на 1 грн. продукції визначають як відношення планових чи фактичних витрат операційної діяльності до обсягу виробленої (реалізованої) продукції (товарів, робіт, посліг) у діючих цінах.

Аналіз витрат на 1 грн. продукції підприємства проводиться у наступній послідовності:

1) оцінка динаміки витрат на 1 грн. продукції;

2) порівняння з даними інших підприємств, середньогалузевими показниками тощо;

3) виявлення впливу факторів на зміну рівня витрат на 1 грн. товарної продукції;

4)визначення впливу виявлених факторів на зміну прибутку підприємства.

На зміну рівня витрат на 1 грн. продукції впливають безліч факторів, пов'язаних з формуваннямяк чисельника, так і знаменника наведеної формули (10.1).

Безпосередньо на зміну рівня витрат на 1 грн. продукції впливають фактори, які знаходяться з ним у прямому функціональному зв'язку, тобто фактори першого рівня:



Интернет реклама УБС

· зміна структури випущеної продукції: цей фактор впливає на загальну суму витрат через зміну середнього рівня операційних витрат на одиницю продукції у зв'язку зі збільшенням або зменшенням питомої ваги конкретного виду продукції (роботи, послуги). При зростанні питомої ваги продукції, яка має витрати на 1 грн. нижче, ніж на всю продукцію, величина витрат на гривню продукції в цілому знизиться, і навпаки;

· зміна рівня витрат на виробництво окремих видів продукції: витрати операційної діяльності по суті є сумою витрат на виробництво окремих видів продукції; відповідно, чим меншою є сума витрат на виробництво окремих видів продукції, тим нижчий рівень витрат на 1 грн. продукції, і навпаки;

· зміна цін на використані ресурси: характер впливу цього фактору аналогічний впливу попереднього фактору;

· зміна цін на продукцію: цей фактор здійснює зворотній вплив на рівень витрат на 1 грн. продукції, тобто зниження цін спричиняє збільшення витрат на 1 грн. продукції, і навпаки.

Для об'єктивної оцінки результатів роботи підприємства важливо виділити фактори, які залежать і не залежать від результатів роботи колективу. Вирішення цього завдання досягається шляхом вимірювання факторів другого порядку. Зокрема, до факторів, які не залежатьвідрезультатів роботи колективу відносяться фактори зміни цін і тарифівнасировину, матеріали, перевезення готової продукції, послуг тощо.


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. SWOT-аналіз у туризмі
  4. SWOT-аналіз.
  5. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  6. V. Нюховий аналізатор
  7. АВС (XYZ)-аналіз
  8. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  9. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  10. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  11. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  12. Альтернативна вартість і незворотні витрати

Загрузка...



<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз витрат звичайної діяльності | Склад елементів витрат підприємства згідно П(С)БО 16

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.