Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Future Simple.

I. Use the verbs in the Future Simple Tense.

 

1. They ( to buy ) tickets in advance tomorrow.

2. He ( to try ) to choose the seats you like.

3. My sister ( to go ) to the theatre with pleasure.

4. The performance ( to be ) excellent.

5. He ( not to miss) this performance.

6. This ballet ( to have ) a long run.

7. The leading actors ( to receive) many curtain calls.

8. He ( to join ) us.

9. I ( to give ) you seats in the centre.

 

II. Make the sentences interrogative and negative.

 

1. We shall come before hand to make sure we get tickets.

2. He will like this play.

3. Their acting will be wonderful.

4. The scenery will be superb.

5. The orchestra will have a success.

6. The audience will applaud.

7. The lights will go down and the curtain will rise.

 

III. Choose the word that best completes the sentence : a) shall; b) will; c) shan`t; d) won’t

 

1. I shall see this wonderful ballet, … I?

2. The performance will be successful, … it?

3. They wont go to the cinema, … they?

4. I shan`t buy tickets beforehand, … I?

5. She is sorry, she will not be able to see this film, … she?

6. The film won't begin in time, … it?

 


Unit VI.

Leisure Time. Hobbies.

Exercises.

I. Listen and repeat.

on off coffee volt or

odd ox orange loll bore

dog clock opera poll saw

gone loss horror polka order

fog moth porridge fork

lob want call more

lodge watch golf

log sorry sol

 

ford – fought dog – dock

cord – court log – lock

shored – short nod – not

four – fall – fought

saw – sword – sort

core – cord – court

bore – born – bought

 

1.Watch Dodd's dog.

2.What a swat.

3.Possibly not.

4.Lon's dog got lost.

5.Got wants an office – job.

6.It was not possible to stop Tom.

7.The tall boy saw the ball on the lawn.

8.We all saw the small ball in the hall.

9.More and more.

10.George was born on the fourth of August.

11.What's wrong?

12.Nothing is wrong.

 

II. Read and remember the following proverbs.

1. All work and no play makes Jack a dull boy.

2. The busiest man finds the most leisure.

3. Pleasant hours fly fast.

4. Rest is good after the work is done.

5. Tastes differ.

 

III. Advice.

Asking for advice. Giving advice.

1.Could you give me some advice ? 1. Personally, I would advice you to…

2. You may not agree with me, but it

2.What shall I do / buy? may be a good idea if you …

3. What would you do in my position? 3. You ought to … / you must

4. What would you do if you were me? 4. I think you should …

Accepting advice.5. If I were you, I would …

1.That seems a good idea / advice. Thank you. 6. It would be a good idea to …

2.Right. I'll do that. 7. You'd better…

3.That's a good idea, thanks. 8. What about …

4.I think I'll try that. 9. It's high time to …

10. Why don't you …


Читайте також:

  1. Future Simple or Future-in-the Past?
  2. My Future Profession
  3. My Future Speciality: Industrial and Civil Engineering
  4. My Future Speciality: Landscape Architecture, Town and Regional Planning
  5. My Future Speciality: Production Technologies of Building Constructions and Elements
  6. Use Past Simple.
  7. Порівняння вживання часів: Present Indefinite / Continuous, Future Indefinite / Continuous; Конструкція: to be going to do smth.




Переглядів: 701

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The Importance of Sport. | Rejecting advice.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.