МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||
II. Listen to the following piece of information about cellulose. Fill in the missing words or phrasesCellulose is the (1)____________ of the cell wall of all plant cells. In plants, cellulose is normally combined (2)____________ or gummy substances. With some exceptions among insects, true cellulose is not found (3)____________. Microorganisms in the digestive tracts of (4)____________ break down the cellulose into products that can then be absorbed. Cellulose is insoluble in (5)____________ and may be readily separated from the other (6)____________. Depending on its concentration, sulphuric acid acts on cellulose (7)____________, soluble starch, or amyloid; the last is a form of starch (8)____________ of parchment paper. When cellulose is (9)____________ and then exposed to the fumes of carbon disulfide, the solution (10)____________. Rayon and cellophane are cellulose regenerated from such solutions. (11)____________ are spun into fine filaments for the manufacture of some fabrics and are also used for (12)____________, as a substitute for glass, for the manufacture of safety glass, and as (13)____________. Cellulose ethers are used in paper sizings, adhesives, (14)____________, and (15)____________. WRITING AND SPEAKING Write a summary of the text “Macromolecules” in 200 words using the vocabulary of Lesson 1. Get ready to present it in class Lesson 2 CELL AS A BASIC UNIT OF LIFE PRE-READING TASKS I. Answer the following questions · What meanings of the word “cell” do you know? · Why do you think the basic unit of life was called the cell? · What do you know about cells as units of life? II. Listen to the following words and practice their pronunciation Virus; totipotent; subcellular; micrometer; algae; neuron; prokaryotic; eukaryotic; Monera; nucleus; nuclei; nucleoid; fungus; fungi; plasma membrane; cytoplasm; minute. READING COMPREHENSION AND VOCABULARY DEVELOPMENT I. Match each word on the left to its correct definition on the right
Читайте також:
|
||||
|