Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






I. Read the following passage and explain the use of each article in it

In the 1880s, Alphonce de Candolle, a Swiss botanist, published a book entitled ‘Origin of Cultivated Plants’, based on data he had gathered from many sources. He deduced that cultivated plants probably originated in areas where their wild relatives grow. In 1916, N.I. Vavilov, a Russian botanist and geneticist, began a follow-up of de Candolle’s work and modified his conclusions. Vavilov became persuaded, as a result of his research, that most cultivated plants differ appreciably from their wild relatives. He also concluded that dispersal centres of cultivated plants are characterized by the presence of dominant genes in plant populations, with recessive genes becoming apparent towards the margins of a plant’s distribution…

II. Use a/an, or the articles where necessary in the following text

Nothing is more important to ___ relationship of ___ humans to ___ environment than ___ cultivated plants that provide ___ sources of ___ food, ___ fiber, ___ animal forage, and ___ medicines. ___ cultivated plants have been developed in nearly all ___ climatic regions of ___ earth and reflect ___ wide diversity of ___ environments occupied by ___ humans. ___ cultivated plants appear to have originated in ___ six major regions: Near Eastern (wheat, carrots, apple), Chinese (soybean, cucumber, peach), African (yam, cotton, coffee), South Asian and Pacific (rice, sugar, cane, citrus fruits), North American (sunflower, tobacco), and South and Central American (white Irish potato, squash, pineapple). ___ plants originating in these ___ regions are now grown throughout ___ world. Today’s ___ most important cultivated plants are ___ tiny fraction of ___ thousands of species used by ___ peoples around ___ world; preserving ___ knowledge of ___ useful plants held by ___ traditional societies is ___ major challenge for this ___ generation of ___ botanists.

LISTENING COMPREHENSION

I. You are going to hear three pieces of information about the ferns. Before listening, look through the words in the box below. Use a dictionary or discuss their meanings in class if necessary.

to scrape off patch inadvertently to frustrate to float megaphyl frond pleated clover humus opinion poll to accumulate deposit to inhibit coal Carboniferous period horse tail club moss swampy area bacteria-mediated decay

Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. Answer the following questions
  3. Answer the following questions.
  4. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  5. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  6. Balance sheet. Sections and articles of the balance
  7. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  8. Combine the following words into sentences.
  9. Consult a dictionary and write the following literary genres in phonetic transcription.
  10. Do the following crossword puzzle.
  11. Exercise 1. Translate the following sentences paying attention to Participle Constructions in different syntactic functions.
  12. Give the Russian equivalents to the following




Переглядів: 561

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VII. Use the words from exercise IV to fill in the blanks in the following sentences | II. Listen to the first fragment and say whether the following statements are true or false

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.