Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






II. Listen to the first fragment and say whether the following statements are true or false

1. The speaker’s family often used to sit near the fireplace when he was a child.

2. The speaker liked the potted ferns in his family house and took care of them.

3. But for him the plants would have died from a dangerous disease.

4. He found out that he had been frustrating the plants sex life before he got to college.

5. According to the recent statistical data the ferns occupy the world top position in the list of decorative house plants.

6. Thoreau once said, “God made ferns to bring pleasure into our lives.”

II. Listen to the second fragment and answer the following questions

1. How many species of ferns are known to modern science?

2. What size do the largest representatives of this phylum reach?

3. What are fronds?

4. What shapes can fern leaves have?

5. Who benefits from “nest” ferns that grow in the tropics?

6. Why do ferns prefer wet habitats?

III. Listen to the third fragment and complete the summary below with the missing information

The ferns were among the first land plants that possessed ___________________ for _________________ and roots for ___________________. Due to these features they increased the ___________________ where these plants could ____________. In the ________________ geological period, giant horsetails and _______________ grew in ________________ in ______________. Huge deposits of ______________ produced by these plants were eventually transformed into ___________, due to the lack of __________ that inhibited ____________________________ of the plant biomass. The coal deposits contain large __________________ that may be reintroduced into the atmosphere in modern times as we ________________. This may cause _________________________.

WRITING AND SPEAKING

Summarize the text “Vascular Plants” in 200 words. Retell your summary

Lesson 2

DEVELOPMENT OF GAMETOPHYTES IN ANGIOSPERMS

PRE-READING TASKS

I. Answer the following questions

· What forms of plant reproduction do you know?

· What do you know about the alteration of generations in higher plants?

· What plant structures are responsible for their distribution?

II. Listen to the following words and practice their pronunciation

Gymnosperm, angiosperm, gametophyte, megaspore, megasporocyte cell, microspore, microsporocyte cell, heterosporous, sporophyte, pollen grain, ovule, micropyle, gamete, synergid, antipodal, megagametophyte, microgametophyte, anther, embryo sac, exine, pollination, fertilization, stigma, pollen tube, style, vegetative nucleus, generative nucleus, gnetophyte, zygote, endosperm.

READING COMPREHENSION AND VOCABULARY DEVELOPMENT


Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. Answer the following questions
  3. Answer the following questions.
  4. Are these true or false? Correct the false ones.
  5. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  6. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  7. B. Listen to part of a radio interview with a historian talking about Einstein. Then complete each sentence with a word or a short phrase. (Track 17, CD2)
  8. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  9. Combine the following words into sentences.
  10. Complete the given statements from the text
  11. Consult a dictionary and write the following literary genres in phonetic transcription.
  12. Do the following crossword puzzle.




Переглядів: 712

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
I. Read the following passage and explain the use of each article in it | I. Match each word on the left to its correct definition on the right

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.