Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Педагогічні ідеї Ж.Ж. Руcсо

Проблеми виховання в спадщині Джона Локка

Проблеми формування активної діяльної людини розглядаються англійським філософом-просвітителем Джоном Локком в педагогіч­ній праці “Думки про виховання”:

1. Вирішальну роль у формуванні людини надає вихованню (“Яки­ми стануть насправді люди: добрими чи злими, чесними чи ні передусім на 9/10 залежить від виховання”). Заперечує вчення про вроджені ідеї, на противагу обгрунтовує теорію “чистої дошки”;

2. Заснував теорію виховання, виступає її родоначальником. “Нав­чання - це мала частина виховання”. На перший план ставив проблеми морального і фізичного виховання.

Фізичне виховання. Локк вважав, що дітей з малку слід фізично загартовувати і привчати зносити втому, незгоди, нестатки.

Моральне виховання.Кожна людина повинна прагнути до свого добробуту. Закони моралі, на його думку, визначаються не релігійним вченням, а особистими інтересами індивіда, і все, що дає особисту користь, є моральним.

Найважливіше завдання морального виховання людини, зазначав Локк – виробити в неї дисципліну духа, яка виховується обмеженнями.

Певного значення Локк надавав і розумовому вихованню.Мета навчання, на його думку, повинна полягати не в тому, щоб зробити юнака вченим, а в тому щоб підготувати з нього ділову людину, - розвинути й відповідно спрямувати його розум, зробити здатним сприймати всяке знання , коли він сам того захоче.

3. Запропонував педагогіку “здорового глузду”, в основі якої прак­тична користь для самої особистості;

4. Заперечував необхідність навчання в школі, вважав її збіговищем строкатої юрби погано вихованих, розбещених хлопчаків різних станів; розробив систему гувернерського (домашнього) виховання.

Метою виховання, на думку Локка, є підготовка джентльмена , який уміє розумно і вигідно вести справи, створення здорового духу у здоровому тілі і прищеплення « світськості », тобто уміння поводити себе в товаристві.

Найважливішим завданням учителя, Локк вважав, навчити дитину розуміти, узагальнювати, доводити і самостійно мислити.

Він глибоко розробив багато питань виховання і навчання дітей, але в цілому його система виховання – антидемократична; його не цікавило питання про виховання широких народних мас, він був прихильником індивідуальної системи виховання буржуазії і дворянства.

Джон Локк розробив передумови цілого напрямку науки ХІХ ст. - прагматичній педагогіці.

Найбільший внесок у розвиток педагогічної теорії ХVШ ст. зробив французький просвітитель Ж.Ж.Руссо. Він був пристрасним противником феодалізму і католицької церкви, переконаним демократом, борцем за рівність і свободу людей. Відіграв велику роль у розвитку філософської і педагогічної думки, його твори мали великий вплив на формування філософських і педагогічних поглядів Песталоцці, Дістерверга, Фребеля та ін.

Він виступає основоположникомкон­цепції природного вільного виховання. Її основні ідеї:

1. Природовідповідності - врахування при вихованні природи самої дитини. Ж.Ж. Руссо вважають першовідкривачем дитини як центру навчання і виховання та першим її дослідником;

2. Гуманізму - поваги і любові до дитини. Виховання і навчання будується на основі потреб та інтересів дитини, заперечує тілесні покарання;

3. Свободи -формування активної і вільної особистості. Виступав проти авторитаризму при вихованні та навчанні, сліпої покори дорослим. За поглядами Ж.Ж.Руссо, виховання і навчання - це самостійне накопичення життєвого досвіду. Дитина сама обирає зміст і методи навчання, вчитель розробляє і пропонує навчальні та виховні ситуації.

Ідеї вільного природного виховання Ж.Ж.Руссо розробляє в праці “Еміль, або про виховання”.

Ж.Ж.Руссо заклав основитеорії вільного виховання.Твердив, що дитина має бути вільною як у виборі змісту навчального матеріалу, так і в методах навчання. Те, що її не цікавить, у користі чого вона не впевнена, того вона й не буде вивчати. Але в той же час Руссо писав: нехай дитина думає, ніби вона вивчає те, що їй самій заманулось, а насправді вона вивчатиме те, що ви їй підкажете.

Руссо вимагав створити й певну систему виховання жінок. Вірив, що внаслідок правильного виховання чоловіків і жінок буде створено ідеальну сім’ю – перший зразковий сімейний осередок, з якого почнеться відновлення людського суспільства. Але він все ж не міг побороти традиційних поглядів свого часу, за якими жінці відводилося другорядне місце у суспільному житті. Руссо вважав, що все виховання жінки повинно відповідати інтересам чоловіка. Жінка має бути здоровою, красивою, слухняною, поміркованою ввічливою і охайною. Серйозна розумова освіта для жінок не обов’язкова, оскільки вони живуть більше почуттями ніж розумом.

 


Читайте також:

  1. Виховання, школа і педагогічна думка у Стародавньому Римі. Педагогічні ідеї М.Ф.Квінтіліана
  2. Життя і педагогічні досліди Й.Г.Песталоцці
  3. Загально-педагогічні ідеї Ж.-Ж. Руссо
  4. Загальнопедагогічні ідеї Коменського
  5. Загальнопедагогічні ідеї Я. А. Коменського
  6. Загальнопедагогічні принципи
  7. Зародження дидактичних проблем. Педагогічні погляди Я.А.Ко­менського.
  8. І педагогічній літературі епохи феодалізму
  9. Кредитно-модульна і модульно-рейтингова технології навчання як педагогічні інновації.
  10. Методи дослідження в педагогічній психології.
  11. Нові тенденції у педагогічній теорії і практиці зарубіжних країн у кін. XIX – поч. XX ст.
  12. Організаційно-педагогічні методи управлінської діяльності




Переглядів: 1337

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види ризику | Виховання і школа Запорізької Січі. Риси козацької педагогіки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.