МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Виховання і школа Запорізької Січі. Риси козацької педагогікиКозацтво виникає в тяжку годину України, коли її землі шматують литовські, польські, угорські, турецькі і татарські феодали. Для захисту рідної землі український народ створював власні збройні сили. Слово “козак” у перекладі з тюркської мови означає “вільна людина”, козаками називали тих, що “холопства не витримували і пішли в козаки” (Б.Хмельницький). До лав козацтва вступали найсміливіші, найшляхетніші люди, які витримували труднощі військового життя, далеких походів, прирікаючи себе на ризик і смерть. Як могутня збройна сила волелюбне козацтво формувалося на славній Запорізькій Січі, на легендарному острові Дніпра-Славути – Хортиці. У національній свідомості українців Запорізька Січ символізує вільне і заможне життя, владарювання в рідному краї. Козацтво України було не тільки військовим, а й соціальним, політичним, державним, культурним, психологічним і педагогічним явищем. Багатогранною була діяльність козаків як звитяжних воїнів, захисників прав народу, вільнолюбних громадян, політичних і державних діячів, дбайливих господарів землі, досвідчених хліборобів, творців високого мистецтва, турботливих членів сім’ї, мудрих вихователів дітей. Характерними рисами козаків були висока національна свідомість і самосвідомість, політична активність, прагнення мати і зміцнювати власну державність, культ вільної особистості і захист її прав. Гордий, незалежний, сповнений людської, національної і громадянської гідності, поваги до інших людей і самоповаги, визначався характер українського козака. Зростанню козацької гідності і честі сприяв увесь демократичний устрій козацької республіки та запорізькі традиції народовладдя. Багатовіковий визвольний козацький рух сприяв становленню унікального явища не лише української, але й світової культури – козацької педагогіки. Козацька педагогіка - це частина народної педагогіки в її вершинному вияві, яка формувала в підростаючих поколіннях українців відданість рідній землі, батьківщині, народу, виховувала в них незламну силу духу, стійку волю і високу козацьку мораль, лицарські якості. Мета козацької педагогіки - формування козака-лицаря, який свято береже заповіти, традиції батьків, дідів і прадідів; мудрого хлібороба і дбайливого господаря, захисника своїх вольностей і рідної землі. Завдання козацької педагогіки: 1. Готувати фізично загартованих воїнів-захисників рідного народу від чужоземного поневолення. 2. Виховувати український національний характер, світогляд, духовність, мудрість, справедливість, мужність, шляхетність. 3. Формувати загальнолюдські духовні цінності, моральні чесноти, гуманізм, почуття милосердя і альтруїзму. 4. Формувати позитивне ставлення до освіти та знань. В українській системі освіти і виховання найважливішими були провідні ідеї національного-визвольного козацькою руху - свобода і незалежність України, непорушність прав народу і людини, вільне волевиявлення особистості, утвердження народовладдя, самоврядування та ін. Виникнення і розвиток козацької педагогіки були підготовлені всім ходом історії українського народу. Вона ввібрала в себе найкращі надбання наших пращурів від часів трипільської культури та Київської Русі. Українська козацька система навчання і виховання була глибоко самобутнім явищем, аналогів якій не існує в світі, її висока оригінальність і ефективність проявлялась у кожному складовому компоненті, на всіх її ступенях. Читайте також:
|
||||||||
|