МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Юридична відповідальність державних реєстраторівЗгідно із ч. 1 ст. 53 Закону державні реєстратори за порушення законодавства у сфері державної реєстрації несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну чи кримінальну відповідальність у порядку, установленому законом. Цивільно-правова відповідальність державних реєстраторів передбачена в Законі. Згідно із ч. 3 ст. 53 Закону шкода, що заподіяна державним реєстратором фізичним чи юридичним особам під час виконання своїх обов'язків, підлягає відшкодуванню за рахунок держави у порядку, встановленому законом. Отже, державний реєстратор у випадку заподіяння збитку своїми діями або бездіяльністю зобов'язаний його відшкодувати в судовому порядку згідно з позовом зацікавленої особи. При визначенні розміру відшкодування збитків варто застосовувати ст. 22 ЦК. Оскільки в Законі не передбачене відшкодування збитків у меншому розмірі, особа, право якої порушено неправомірним поводженням державного реєстратора, може вимагати повного відшкодування заподіяних йому збитків. Таке відшкодування включає як реальні збитки, так і упущену вигоду. Цивільно-правова відповідальність державних реєстраторів за певне порушення законодавства у сфері державної реєстрації не виключає застосування за це ж діяння публічно-правової відповідальності – адміністративної чи кримінальної, оскільки цивільно-правова відповідальність спрямована переважно на відновлення порушених прав, а публічно-правова відповідальність справляє насамперед превентивно-каральний вплив. Хоча в Законі зазначена можливість адміністративної відповідальності державних реєстраторів у порядку, установленому законом, однак КпАП не передбачені конкретні адміністративно-правові санкції за правопорушення у сфері державної реєстрації суб'єктів підприємництва. Відсутність конкретних адміністративно-правових санкцій за порушення державними реєстраторами правил реєстрації представляється незадовільним, оскільки сприяє безвідповідальності державних реєстраторів. Представляється необхідним для конкретизації норми, що міститься в ч. 1 ст. 53 Закону, передбачити в КпАП конкретні адміністративні санкції за порушення державними реєстраторами законодавства про державну реєстрацію. Не передбачена і спеціальна кримінальна відповідальність державних реєстраторів за злочини у сфері державної реєстрації. Тому державні реєстратори можуть бути притягнуті до кримінальної відповідальності лише в разі наявності в їх діях або бездіяльності складу злочину, передбаченого КК. Наприклад, зловживання державним реєстратором владою або службовим становищем може спричинити кримінальну відповідальність згідно зі ст. 364 КК, перевищення влади або службових повноважень – згідно зі ст. 365 КК, службове підроблення – згідно зі ст. 366 КК, службова недбалість – за ст. 367 КК. Читайте також:
|
||||||||
|