Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методична карта теоретичного заняття .

 

Тема :Судинні захворювання головного і спинного мозку.

Спеціальність :5.110101 „Лікувальна справа „

кількість годин 4.

Місце проведення - аудиторія .

 

1.Актуальність теми : Соціальна економічна нестабільність призводить до кількісних і якісних змін структури нервово-психічної захворюваності населення. Ця нестабільність призводить до негативного впливу на кількість деструктивно-дестабілізуючих та соціально зумовлених стресогенних чинників, а також зростання й розширення масштабів техногенних аварій і природних катастроф, що мають серйозні віддаленні медико-соціальні наслідки.

2.Навчальні цілі заняття :

а)ознайомитися з : Особливості догляду під час коматозного стану: відсмоктування слизу з порожнини рота, гігієнічні та лікувальні процедури, правильне положення хворого в ліжку, катетеризація сечового міхура, очищувальна клізма.

Запобігання гіпостатичній пневмонії та пролежням.

Годування хворих з порушенням ковтання. Боротьба з закрепом.

Запобігання утворенню контрактур у хворих із паралізованими кінцівками (правильне укладання кінцівок, періодичне накладання шин і лонгетів, масаж, лікувальна гімнастика). Особливості догляду хворих похилого віку.

б) знати :2. Чинники ризику: фізичне перенапруження, психічні травми, вроджені аномалії судин тощо. Механізми гострого порушення мозкового кровообігу (гіпертонічний криз, ішемія, колапс внаслідок інфаркту міокарда, пароксизмальної тахікардії, масивної кровотечі, шокового стану), зміни фізико-хімічного складу крові (підвищення в’язкості і згортання).

3.Клініка минущих порушень мозкового кровообігу, геморагічного та ішемічного інсультів, емболії судин мозку. Симптоми ураження басейну сонної та хребтової артерій. Диференціальний діагноз коми при геморагічному інсульті з комою іншої етіології (уремічна, діабетична, печінкова та ін.).

в)вміти : огляд хворих на судинні розлади головного і спинного мозку;

— надання невідкладної допомоги хворим на судинні розлади головного та спинного мозку;

— догляд за хворими на судинні розлади головного і спинного мозку;

— виконання ін’єкцій та інших медикаментозних призначень лікаря;

— годування хворих на судинні розлади головного і спинного мозку;

— санітарно-освітня робота серед пацієнтів із судинними розладами головного і спинного мозку;

 

3. Виховна ціль : Розвинути відповідальність за пацієнта , клінічне мислення .Дуже важливо, щоб випускники медичних училищ і коледжів мали знання й навички, необхідні для кваліфікованого клінічного обстеження хворих, обґрунтування діагнозу, виконання лікувальних маніпуляцій, проведення протиепідемічних і диспансерних заходів.

 

 

4.Міждисциплінарні зв’язки :

Дисципліни Знати Вміти
1.Попередні дисципліни. Анатомія і фізіологія людини — основні положення функціональної анатомії та фізіології нервової системи; — етіологію, клінічні ознаки, профілактику найпоширеніших нервових та психічних хвороб; — особливості лікування хворих на нервові та психічні хвороби.   — обстежувати хворого з нервовими та психічними розладами; — визначати основну неврологічну та психопатологічну симптоматику; — надавати долікарську невідкладну допомогу хворим з нервовими та психічними розладами; — забезпечувати транспортування й догляд за хворими;  
2.Наступні дисципліни . Терапія . Хірургія . Гінекологія . Педіатрія .   методики дослідження неврологічного статусу хворого, топічної діагностики захворювань нервової системи, орієнтуватися в основних показниках лабораторно-інструментальної діагностики, проводити лікувальні заходи.   — визначати основну неврологічну та психопатологічну симптоматику; — надавати долікарську невідкладну допомогу хворим з нервовими та психічними розладами; — забезпечувати транспортування й догляд за хворими; — вести медичну документацію під час приймання й виписування пацієнтів; — виявляти динамічні зміни в психічній діяльності, поведінці хворих;  
3.Внутрішньопридметна інтеграція . З усіма наступними темами . — нові нормативні документи МОЗ України щодо неврологічних та психічних захворювань; — найновіші досягнення в обстеженні неврологічних хворих; — найновіші досягнення в галузі неврології та психології.   — . виявляти динамічні зміни в психічній діяльності, поведінці хворих; — вести журнал спостережень за психічно хворими; — запобігати суїцидальним та агресивним діям хворих; — проводити психопрофілактичну роботу з родичами хворих, санітарно-просвітницьку роботу.  

 

5. План та організаційна структура заняття :

 

Основні етапи заняття Методи контролю Рівні засвоєння Матеріали методичного засвоєння Розподіл часу
  Підготовчий етап        
Організаційна частина Перевірка присутніх, форми .       2 хв.
    Визначення навчальної цілі .а)ознайомитися з : Особливості догляду під час коматозного стану: відсмоктування слизу з порожнини рота, гігієнічні та лікувальні процедури, правильне положення хворого в ліжку, катетеризація сечового міхура, очищувальна клізма. Запобігання гіпостатичній пневмонії та пролежням. Годування хворих з порушенням ковтання. Боротьба з закрепом. Запобігання утворенню контрактур у хворих із паралізованими кінцівками (правильне укладання кінцівок, періодичне накладання шин і лонгетів, масаж, лікувальна гімнастика). Особливості догляду хворих похилого віку. б) знати :2. Чинники ризику: фізичне перенапруження, психічні травми, вроджені аномалії судин тощо. Механізми гострого порушення мозкового кровообігу (гіпертонічний криз, ішемія, колапс внаслідок інфаркту міокарда, пароксизмальної тахікардії, масивної кровотечі, шокового стану), зміни фізико-хімічного складу крові (підвищення в’язкості і згортання). 3.Клініка минущих порушень мозкового кровообігу, геморагічного та ішемічного інсультів, емболії судин мозку. Симптоми ураження басейну сонної та хребтової артерій. Диференціальний діагноз коми при геморагічному інсульті з комою іншої етіології (уремічна, діабетична, печінкова та ін.). в)вміти : огляд хворих на судинні розлади головного і спинного мозку; — надання невідкладної допомоги хворим на судинні розлади головного та спинного мозку; — догляд за хворими на судинні розлади головного і спинного мозку; — виконання ін’єкцій та інших медикаментозних призначень лікаря; — годування хворих на судинні розлади головного і спинного мозку; — санітарно-освітня робота серед пацієнтів із судинними розладами головного і спинного мозку;         5 хв.    
  Основний етап       146 хв.
    1.Причини, що зумовлюють порушення мозкового кровообігу: артеріальна гіпертензія, атеросклероз мозкових судин, сифілітичний васкуліт, шийний остеохондроз, хвороби крові, пізній токсикоз вагітних. 2. Чинники ризику: фізичне перенапруження, психічні травми, вроджені аномалії судин тощо. Механізми гострого порушення мозкового кровообігу (гіпертонічний криз, ішемія, колапс внаслідок інфаркту міокарда, пароксизмальної тахікардії, масивної кровотечі, шокового стану), зміни фізико-хімічного складу крові (підвищення в’язкості і згортання). 3.Клініка минущих порушень мозкового кровообігу, геморагічного та ішемічного інсультів, емболії судин мозку. Симптоми ураження басейну сонної та хребтової артерій. Диференціальний діагноз коми при геморагічному інсульті з комою іншої етіології (уремічна, діабетична, печінкова та ін.). 4.Лікування, невідкладна допомога. Ознайомлення з методами диференційованого лікування при інсульті. Реабілітація хворих із залишковими явищами інсульту. Особливості перебігу цереброваскулярних хвороб у вагітних, роділь, породіль. 5.Профілактика порушень мозкового кровообігу. Порушення спінального кровообігу. Клінічні прояви обстеження хворих, лікування їх.           (a-II)   (a-II)     (a-II)     (a-II)   (a-II)     Таблиці .   Планшети .   Рентгенологічні знімки   Анатомічні атласи .   Алгоритми обстеження Карта пацієнта   Діагностичні карти постурального дисбалансу   Мультимедійні атласи та фільми .      
  Заключний етап        
    1.Резюме лекції         5 хв.
    2.Підведення підсумків заняття та відповіді на питання           5 хв.
  3.Завдання для самопідготовки     Перелік літератури і завдання (окремо додається) .          
  4.Матеріали для самостійного вивчення Окремо додається .        

 

Викладач ______________І.В. Лазебник

 

Судинні захворювання головного та спинного мозку зали­шаються однією з актуальних проблем клінічної неврології. Це зумовлено перш за все їх поширеністю, а також високими показниками смертності. Зокрема, цереброваскулярні захво­рювання складають від ЗО до 50% хвороб серцево-судинної системи. На кожні 100 млн. жителів припадає біля 500 тис. інсультів і церебральних су­динних кризів на рік. За даними ВООЗ, смертність від інсультів складає 12-15% загальної смертності, тобто займає ІІ-ІІІ місце після захворювань серця та злоякісних пухлин. Через рік після інсульту вмирає 50% хворих, 40% - залиша­ються стійкими інвалідами і лише 10% - повертаються до трудової діяльності. Тому питання профілактики та лікування судинних захворювань нервової системи мають не тільки медичне, а й велике соціальне значення.

КЛАСИФІКАЦІЯ СУДИННИХ ЗАХВОРЮВАНЬ ГОЛОВНОГО ТА СПИННОГО МОЗКУ

Згідно з сучасною Міжнародною класифікацією хвороб Дев'ятого перегляду (1979 р.), виділяють такі основні клінічні форми порушень мозкового кровообігу:


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  3. VІ. План та організаційна структура заняття
  4. Алгоритми шифрування в електронних картах
  5. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства як методична основа діагностики його спроможності протидіяти кризовим явищам та ліквідувати їх наслідки
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Вид заняття: лекція
  9. Вид заняття: лекція
  10. Вид заняття: лекція
  11. Вступне заняття
  12. Гігієнічна оцінка заняття з фізичної культури




Переглядів: 715

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методична карта теоретичного заняття . | Г. Наслідки раніше перенесеного мозкового інсульту.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.