Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Організація морально-психологічного забезпечення бойової готовності підрозділу.

Історія Збройних Сил України, світовий і вітчизняний досвіт військового будівництва переконливо свідчить про велике значення морального духу і психологічної стійкості особового складу військ, добре організованого морально-психологічного забезпечення повсякденної діяльності Збройних Сил в мирний час і в умовах воєнного конфлікту.

Необхідність морально-психологічного забезпечення визначається роллю людського фактору в зміцненні безпеки країни, підтримані високої бойової готовності військових частин і підрозділів, досягненні перемоги на полі бою, значними моральними, фізичними і психологічними навантаженнями під час виконання службових обов'язків в мирний і воєнний час.

В арміях практично усіх розвинених країнах світу іде активний пошук найбільш перспективних технологій формування необхідних моральних, психологічних і бойових якостей військовослужбовців, їх підготовки до функціонування у будь-яких умовах сучасної війни чи збройного конфлікту, вдосконалюються сили і засоби психологічних операцій. Можливість активно впливати на моральні та психологічні якості, психофізичний стан, настрій, бойову активність противника стає фактором досягнення морально-психологічної переваги, який відіграє значну роль у визначені переможця.

У Збройних Силах України морально-психологічне забезпечення, поряд з технічним, тиловим та медичним забезпеченням є об'єктивною необхідністю, яка сприяє підтриманню боєготовності та боєздатності військ.

Морально-психологічне забезпечення в Збройних Силах України визначено як один із основних видів всебічного забезпечення військ (сил). Зростання ролі морального фактора в сучасних умовах викликає об’єктивну необхідність подальшого вдосконалення системи, форм і способів впливу на свідомість і поведінку військовослужбовців в різних умовах обстановки. Досвід антитерористичних операцій локальних війн і збройних конфліктів свідчить про нове явище у збройній боротьбі - інформаційно-психологічне протиборство. Поєднання воєнної сили, інформаційного і психологічного факторів вимагають сьогодні адекватного реагування, створення і вдосконалення системи протидії інформаційно-психологічному впливу противника.

Морально-психологічне забезпечення бойової готовності підрозділу - це комплекс організаційних, виховних та соціально-психологічних заходів, спрямованих на підтримання постійної бойової готовності підрозділу, реалізацію духовного в професійного потенціалу особового складу під час виконання навчально-бойових завдань, бойового чергування, бойової підготовки.

Основні напрямки морально-психологічного забезпечення
бойової готовності підрозділу – це моральна та психологічна підготовка особового складу, під час якої розвиваються моральні та психологічні якості військовослужбовця. До моральних якостей можна віднести такі:

- любов до рідної землі, свого народу, до держави, в якій живеш;

- відданість національним ідеалам, повага до духовних і
матеріальних цінностей свого народу;

- свідоме виконання законів, встановлених правил та порядку;

- вірність історичним традиціям свого народу, патріотизм;

- свідоме ставлення до виконання свого військового обв'язку;

- вірність військовим традиціям;

- повага до товаришів по службі;

- готовність надати допомогу товаришам;

- мужність, готовність до самопожертви заради перемоги над ворогом;

- гуманізм.

Розвиток перелічених якостей здійснюється командирами і начальниками у своїх підлеглих постійно, під час бойової та гуманітарної підготовки, повсякденної життєдіяльності та відпочинку. При цьому використовуються різноманітні форми і методи впливу на свідомість. Цей процес прийнято називати виховною роботою.

Психологічна підготовка - це комплексний, тісно пов'язаний з бойовою і моральною підготовкою, учбово-виховний процес, спрямований на формування здібності військовослужбовців діяти у екстремальних умовах учбово-бойової обстановки. Вона складається з загальної психологічної підготовки, спеціальної психологічної підготовки, цільової психологічної підготовки.
Завдання психологічної підготовки:

1. Формування психологічної стійкості військовослужбовців до психо-травмуючих факторів.

2. Прищеплення військовим навичок психічного саморегулювання та мобілізації.

3. Оптимізація показників професійної боєздатності психічних функцій військовослужбовців (сприйняття, увага, пам'ять та ін.)

4. Створення передумов для реалізації особовим складом воєнних знань, навичок і сформованих моделей бойової поведінки, колективних дій.

Психологічна підготовка особового складу в процесі повсякденного бойового навчання здійснюються завдяки відпрацюванню на кожному занятті елементів психологічного загартування військовослужбовців.

Організаційні засади психологічної підготовки:

- планування психологічної підготовки (визначення її загального змісту, цілей та психологічних якостей, що необхідно сформувати у особового складу);

- спеціальний підбір та застосування умов, прийомів, методів, які під час занять, тренувань та навчань здійснюють необхідний психологічний вплив;

- створення та удосконалення бази (засобів імітації, спеціальних майданчиків і смуг для проведення занять по психологічній підготовці);

- розробка матеріальних посібників та інструктаж керівників занять з питань психологічної підготовки.

Форми психологічної підготовки:

- обкатка танками;

- подолання інженерних загороджень;

- подолання підривних інженерних загороджень;

- виконання прийомів рукопашного бою;

- подолання вогневого лабіринту;

- стрибки в воду, подолання водних перешкод;

- подолання димових завіс, лісових завалів;

- бойові стрільби.

Основні методи психологічної підготовки: імітація; моделювання сучасного бою; навіювання; вправи; переконання; змагання; ігри.

Засоби психологічної підготовки:

- учбові вибухові речовини, імітатори ядерних вибухів, учбові рецептури отруйних речовин, імітаційні гранати і фугаси, вибухові пакети, вогневі суміші, холості набої тощо;

- трансляція записів шумових ефектів бою (гарматні постріли, вибухи снарядів, звуки атакуючих літаків, вертольотів тощо);

- різноманітні інженерні загородження і перешкоди (імітаційні мінні поля, дротові та малопомітні загородження, завали, барикади, зруйновані ділянки шляхів і мостів);

- спеціально підготовлені групи особового складу, які діють в ролі противника.

Бойова готовість підрозділу - це такий стан повсякденної життєдіяльності, бойової та морально-психологічної підготовки, техніки і озброєння, який дозволяє точно і своєчасно виконати поставлену бойову задачу.

Бойова готовність - це, перш за все здатність особового складу підрозділу діяти згідно свого призначення незалежно від існуючих обставин зовнішнього характеру.

Вимоги до бойової готовності підрозділу:

- бойова готовність повинна бути постійною;

- кожен військовослужбовець, техніка озброєння що за ним закріплені повинні бути готові до бойового застосування;

- бойова готовність підрозділу повинна постійно удосконалюватись.

Складові елементи бойової готовності підрозділу:

- морально-психологічний стан особового складу підрозділу;

- рівень свідомості та морально-бойових якостей;

- укомплектованість підрозділу особовім складом, технікою та озброєнням;

- матеріально-технічне забезпечення;

- рівень бойової та гуманітарної підготовки;

- рівень підготовки командного складу та їх здатність управляти підлеглими;

- сувора дисципліна і організованість.

Основні завдання морально-психологічного забезпечення бойової готовності підрозділу.

1. Забезпечення моральної та психологічної готовності та здатності особового складу виконувати свій конституційний обов'язок по захисту Батьківщини, створення таких умов, які б забезпечили успішну діяльність особового складу.

2. Формування необхідних морально-психологічних якостей у військовослужбовців, їх особистої відповідальності за виконання покладених на Збройні Сили України завдання у мирний та воєнний час.

3. Своєчасна переорієнтація свідомості військовослужбовців з мирного на воєнний час при зростанні воєнної грози, досягнення морально-психологічної переваги над противником і підтримання психологічної рівноваги.

4. Створення та забезпечення реалізацій соціальних гарантій військовослужбовців, членів їх сімей, згуртування військових колективів, підтримка військової дисципліни та профілактика
правопорушень, задоволення духовних, релігійних і культурних потреб.

Алгоритм діяльності заступника командира підрозділу з виховної роботи по забезпеченню бойової готовності підрозділу:

- постановка конкретних завдань, інструктаж та навчання молодших командирів і активу практиці виховної роботи стосовно підвищення бойової готовності підрозділу;

- планування, організація, підготовка і проведення основних заходів виховної роботи що до підвищення бойової готовності;

- організація контролю і надання допомоги молодшим командирам і активу в проведенні системних виховних заходів;

- турбота про забезпечення зразковості командного складу підрозділу в підвищенні бойової готовності;

- організація розповсюдження передового досвіду в роботі по забезпеченню бойової готовності підрозділу;

- постійний аналіз стану виховної роботи, яка спрямована на підвищення рівня бойової готовності з метою внесення необхідних коректив і підвищення її дієвості та ефективності;

- постійна увага морально-психологічного стану бойових змін, особового складу, що несе вартову і внутрішню службу;

- доповідь командиру щодо проведення заходів та їх ефективності у підтриманні високої бойової готовності.

Важливим елементом бойової готовності виступає стан техніки та озброєння підрозділу. Підтриманню техніки та озброєння у бойовій готовності сприяє технічна підготовка військовослужбовців.

Успішне вирішення цієї проблеми пов'язане з організацією цілеспрямованої виховної роботи по мобілізації особового складу на доскональне вивчення, вміле збереження та використання зброї й бойової техніки.

Міністр оборони України, начальник Генерального штабу – Головнокомандувач Збройних Сил України, начальник Головного управління виховної та соціально-психологічної роботи Збройних Сил України вимагають:

- постійно проводити пропаганду воєнно-технічних знань;

- виховувати у військовослужбовців любов до своєї зброї і техніки, впевненість в їх бойових можливостях;

- розповсюджувати досягнення майстрів бойової справи, відмінників бойової і технічної підготовки.

Основні цілі виховної роботи за особовим складом щодо мобілізації його на досконале вивчення, використання та зберігання бойової техніки і озброєння:

- роз'яснення вимог Міністра оборони України, начальника Генерального штабу – Головнокомандувача Збройних Сил України, статутів Збройних Сил України стосовно якісного вивчення, експлуатації та збереження бойової техніки і зброї;

- пропаганда прикладів майстерного володіння зброєю і технікою.

Відповідно до цих вимог організується виховна робота з водіями та механіками бойових машин.

Під час підготовки та проведення експлуатації бойових машин і автомобільної техніки виховна робота зосереджується на:

- роз'ясненні механікам-водіям їх вагомої ролі в системі забезпечення необхідного рівня бойової готовності підрозділу;

- роз'ясненні механікам-водіям вимог статутів, настанов і командування до вивчення , експлуатації та збереження техніки;

- роз'ясненні умов, порядку виконання вправ по водінню машин і відповідних нормативів;

- вивчення з водіями пам'яток по водінню машин та інструкції про заходи безпеки під час експлуатації техніки;

- постановці завдань офіцерам, прапорщикам і сержантам та їх інструктуванні по організації виховної роботи під час підготовки і водіння машин;

- підготовці похідного комплексу комплекту наочної агітації для роботи на автодромі чи танкодромі.

Під час підготовки та експлуатації бойових машин необхідно:

- нагадати водіям умови та порядок виконання вправи (завдання), засоби безпеки;

- проінструктувати актив підрозділу про форми та методи виховної роботи під час занять (маршу);

- організувати заохочення кращих водіїв та проінформувати весь особовий склад підрозділу про їх дії, оперативно розповсюдити з цією метою бойові аркуші, листівки-блискавки;

- організувати обмін досвідом кращих водіїв та взаємодопомогу у відпрацюванні вправ та нормативів;

- звернути увагу на молодих водіїв, а також на тих, хто вперше виконує складні вправи.

Після закінчення заняття підводяться його підсумки, організується заохочення кращих, узагальнюється і аналізується позитивний досвід. Одночасно звертається увага на негативні моменти, які мали місце, проводиться їх аналіз та приймаються засоби по їх усуненню.

Організовуючи виховну роботу по виконанню задач вивчення, експлуатації та збереження бойової техніки та озброєння, необхідно:

- орієнтуючись на стан справ у підрозділі та вказівки старших начальників, визначати завдання і заходи виховної роботи щодо забезпечення вивчення, експлуатації і збереження зброї і техніки;

- турбуватись про підвищення воєнно-технічних знань, методичної майстерності офіцерів та покращення якості занять по технічній підготовці;

- ставити конкретні завдання та інструктувати офіцерів, сержантів, актив підрозділу щодо проведення необхідних заходів виховної роботи;

- організовувати роз'яснення особовому складу значення технічної підготовки та сучасних вимог до неї;

- організувати і проводити основні заходи виховної роботи по виконанню завдань технічної підготовки;

- організувати воєнно-технічну пропаганду в підрозділі;

- організовувати виховну роботу на заняттях по вивченні техніки та водінню машин;

- організовувати виховну роботу під час підготовки і проведення парко-господарських днів та сезонного обслуговування техніки;

- організовувати вивчення та розповсюдження передового досвіду технічної підготовки;

- постійно аналізувати дієвість виховної роботи по забезпеченню технічної підготовки та приймати заходи по її покращанню.

 

Отже, морально-психологічне забезпечення бойової готовності підрозділу - це один із видів забезпечення діяльності військ, який представляє собою діяльність командирів, штабів, органів виховної роботи по системному і цілеспрямованому впливу на свідомість і психіку особового складу з метою формування і підтримки високого морально-психологічного стану військовослужбовців, необхідного для досягнення поставлених завдань по зміцненню бойової готовності підрозділу.


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II. Організація і проведення спортивних походів
  3. II. Організація перевезень
  4. II. Організація перевезень
  5. II.1 Програмне забезпечення
  6. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  7. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  8. Авалювання векселів. Видача гарантій на забезпечення оплати векселів
  9. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  10. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  11. Адміністративно-територіальна організація
  12. Аналіз програмного забезпечення з управління проектами.




Переглядів: 6509

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Частина 1. Психологічний зміст бойової та мобілізаційної готовності | Частина 2. Виховання воїнів у процесі виконання завдань вартової, внутрішньої та гарнізонної служби

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.