Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Служба прийому і розміщення (СШР)

До функцій служби прийому і розміщення входить бро­нювання, реєстрація, розподіл номерів, надання гостям


різних інформаційних послуг, стягування плати за проживан­ня, ведення необхідної документації. До обов'язків цієї служ­би входить також ведення і підтримка в робочому стані бази даних, що містить інформацію про гостей і стан номерного фонду. У великих готелях служба прийому і розміщення час­то поділяється на відділи, що спеціалізуються на певних операціях.

У службі прийому і розміщення є декілька посад:

• службовець з прийому і розміщення гостей (черговий адмі­ністратор), що оформляє гостей на проживання;

• касир, що приймає оплату і виписує рахунок клієнтові;

• портьє, що відповідає за надання інформації гостям і функ­ціональним службам готелю, а також за збір, підшивку і збереження документації;

• телефонний оператор, що підтримує зв'язок з міжміською і міжнародною телефонними станціями, фіксує наявність телефонних розмов клієнтів з номерів, контролює їхню оплату, а також надає послуги з ранкового будіння на про­хання клієнта;

• службовець з бронювання місць у готелі з веденням відпо­відної документації;

• портьє з видачі ключів.

Якщо готель комп'ютеризований, кожен співробітник СПіР має право на доступ лише до тих комп'ютерних даних, до яких він має безпосереднє відношення.

У невеликих готелях СПіР виконує ті самі обов'язки, але має менше число співробітників, що часто виконують декілька обов'язків. Наприклад, адміністратор, крім своїх функцій, ви­конує обов'язки касира і портьє з бронювання місць або обо­в'язки телефонного оператора.

Останнім часом, у зв'язку з низькою заповнюваністю готелів, з'явилася нова тенденція скорочення співробітників у нічний час, коли потік тих, хто поселяється, значно обмежений. У СПіР мож­на також частково скоротити присутність на робочому місці де­яких співробітників у нічний час. У таких випадках часто засто­совується змінний графік, що дозволяє службовцям обирати час початку і закінчення робіт. Однак у певний час робочого дня не­обхідна присутність більшості службовців. Наприклад, один службовець може працювати з 6-00 до 14-00, оскільки найчастіше гості просять розбудити їх і від'їжджають о 7-00. Другий служ­бовець може приходити на 10-00 і працювати до 18-00.

У зв'язку з усе більшою комп'ютеризацією готелів усі дані, включені до бази даних комп'ютера, і будь-яка необхідна інфор­мація легко витягається з пам'яті комп'ютера. Це значно спро­щує роботу СПіР.

Службовець з прийому гостей (черговий адміністратор) є представником готелю, що спілкується з гостями протягом усього терміну їхнього проживання в готелі. Він підпорядковується стар­шому адміністратору або керівнику служби, має пройти професі­йну підготовку, володіти практичними знаннями щодо забезпе­чення безпеки в готелі, знати 2-3 іноземні мови, знати норма­тивну документацію щодо прийому й обслуговування гостей.

До основних його функцій належать: виконання різних підготовчих дій щодо прийому гостей; підбір номерів для броні; фіксація тривалості проживання гостей; перевірка документів при реєстрації, виявлення терміну їхньої дії; вибір необхідного номера клієнту відповідно до його вимог; визначення вартості номера, включаючи знижки і пільги; визначення способу оп­лати і проведення необхідних кредитно-чекових процедур; збір і класифікація необхідної інформації про гостей і номери готе­лю; координування своєї роботи з господарською службою й іншими підрозділами готелю; відповідальність за рух і збережен­ня ключів від номерів; відповідальність за обладнання, що вста­новлене в СПіР, включаючи сейф; забезпечення доставки по­шти і посилок проживаючих [73].

У нічні і ранкові години під час відсутності керівника підприємства він зобов'язаний вирішувати всі питання, пов'я­зані з експлуатацією готелю, включаючи режим економії енер­горесурсів, дотримання персоналом виконання своїх службо­вих обов'язків, вживати заходи щодо ліквідації різних конфлі­ктних ситуацій.

У нього повинна зберігатися „Книга відгуків та пропо­зицій». Видавати її він має на першу вимогу клієнтів. Під час чергування йому підпорядковуються всі працівники вестибюль-ної групи: швейцари, гардеробники, працівники камери схову, паспортист, касири, портьє і весь черговий персонал інших служб готелю. Після закінчення чергування службовець повин­ний здати чергування з оцінкою в спеціальному журналі.

Докладно роботу служби прийому і розміщення представ­лено в наступних главах.

Службовець з бронювання номерів—несе відповідальність за всі аспекти бронювання номерів у готелі. Здійснює тісне співро­бітництво з відділом маркетингу і збуту, що дуже важливо при бронюванні місць для великих організованих груп.

До його обов'язків входять: прийняття замовлень на резер­вування місцьу готелі поштою, телефоном, факсом, телеграмою або особисто; реєстрація замовлення, його дати, дати прибуття і прізвища прибуваючих за алфавітом; підготовка і відправлення листів-підтверджень; реєстрація скасування або зміни замовлен­ня; перевірка наявності вільних місць; прогнозування зайнятості номерів; повідомлення необхідної інформації про заброньовані номери службі прийому і розміщення; підготовка необхідних документів до приїзду гостей і передача їх.

Касир служби прийому і розміщення підпорядковується го­ловному бухгалтеру, а в адміністративному відношенні служ­бовцю з прийому і розміщення. Як і всі працівники бухгалтерії, повинний мати кваліфікаційні знання, має бути гранично уваж­ний у веденні всієї документації, особливо рахунків. Має добре знати правила прийому й обслуговування громадян, знати прей­скуранти цін на номери і місця, систему розрахунків при бро­нюванні й оплаті проживання, наданих додаткових послуг. Він має зберігати в картотеці рахунок і при виїзді гостя здійснюва­ти остаточний розрахунок з ним. До його обов'язків входить отримання грошей по актах за заподіяний збиток майну готе­лю. Він здійснює операції з прийому, збереження і здачі за ка­совим звітом грошей до бухгалтерії, а також здійснює повернен­ня грошей особам, що виїжджають з готелю раніше встановле­ного терміну. Він має знати і дотримуватись правил експлуатації і технічної безпеки при роботі на ЕОМ. Основні обов'язки ка­сира можна узагальнити таким чином: внесення повної суми до рахунку клієнта; отримання оплати повною мірою від клієнта при виїзді; узгодження оплати рахунків кредитними картками і чеками з бухгалтерією; підрахунок усіх рахунків і загальної суми виторгу в кінці кожної зміни; несення персональної відпові­дальності за всі гроші, що існують в обігу під час зміни.

У багатьох готелях касир відповідає також за безпеку сейфів замість інших співробітників. Касирові також можуть поставити в обов'язок виконувати деякі банківські операції, видавати готівку за чеками тощо.

Нічний аудитор перевіряє правильність складання бухгал­терської документації і складає денний звіт за даними комер­ційної діяльності готелю. Зазвичай цей звіт складається на­прикінці робочого дня, під час нічної зміни, і тому ця перевірка називається нічною аудиторською перевіркою, а службовець нічним аудитором. До його обов'язків входять: перевірка пра­вильності складання рахунків; перевірка правильності оплати по кредитних картках; внесення до рахунків клієнтів оплати за покупки, здійснені протягом дня; перевірка талонів, що дають право на надання знижок; підбиття результатів усіх фінансо­вих операцій.

Аудитор перевіряє отриманий дохід від проживання в го­телі, відсоток фактичної зайнятості й інші дані, отримані від СПіР, здійснює касове зведення, включаючи оплату чеками і кредитними картками.

У багатьох готелях функції нічного аудитора виконує один з бухгалтерів. Однак практика показує, що нічний аудитор себе завжди виправдовує. Докладніше про роботу нічного аудитора подано в главі щодо бронювання і розміщення.

Консьєрж. Цяпосада існує в усіх європейських готелях і курортах, але в українських готелях це рідкісний випадок. Ця посада необхідна внаслідок того, що співробітники СПіР бува­ють занадто зайнятими, щоб надавати обслуговування гостям.

Консьєрж повинний мати достатню інформацію як про го­тель, так і про найближчі визначні пам'ятки. Консьєрж має ви­конувати прохання гостей, незважаючи на те, відносяться вони до компетенції служб готелю чи ні. Зазвичай до обов'язків консь­єржа входить: повідомлення гостям необхідної інформації; за­мовлення квитків на літаки, потяги, видовищні заходи або інші місця; організація особливих заходів, таких, наприклад, як VIP-прийоми; виконання секретарських обов'язків тощо.

Консьєрж також може обдзвонювати гостей після того як вони поселилися в номери, щоб дізнатися, чи не мають вони потреби в якій-небудь допомозі. У деяких готелях консьєрж відповідає на скарги відвідувачів. Під час відсутності консьєр­жа в багатьох готелях його функції виконує один зі співробіт­ників СПіР.

Інженерно-технічна служба. Значення цієї служби в готелі по мірі насичення їх сучасним високотехнологічним обладнан­ням все більше й більше зростає.

Службу очолює головний інженер (у деяких готелях — тех­нічний директор). Досить докладно структуру цієї служби зо­бражено на рис 2.2.

Служба з роботи з персоналом. Основними функціями цієї служби є: формування кадрів організації (планування, добір і наймання, вивільнення, аналіз плинності тощо); навчання пра­цівників (перепідготовка, атестація й оцінка персоналу, орга­нізація просування по службі, проведення виховної роботи); удосконалювання організації праці, її стимулювання, створен­ня безпечних умов праці.

Господарська служба. Це — найбільший підрозділ готе­лю. Повсякденна підтримка в належному стані великої кількості номерів вимагає великої відповідальності і пунк­туальності. Від керівника цієї служби потрібна організа­торська здатність, вимогливість, прагнення відповідати най­вищим стандартам.

Бухгалтерія (фінансово-економічна служба). Ця служба відповідає за своєчасне складання бухгалтерської звітності в суворій відповідності з нормативними документами; несе відпо­відальність за дотримання фінансової і договірної дисципліни; проводить аналіз фінансово-господарської діяльності; органі­зовує складання бізнес-планів; складає фінансово-господарські плани і кошториси за встановленими формами; несе відпові­дальність за своєчасність складання звітів, балансів і рахунків, прибутків і збитків; виконує роботу з обліку, введення в експ­луатацію і списання матеріальних цінностей і обліку коштів у встановленому порядку; несе відповідальність за дотримання ціноутворення і правильності складання тарифів; здійснює облік надходження і вибуття виробничих запасів відповідно до Положення (стандартів) бухгалтерського обліку; організовує роботу з одержання ліцензій.

Комерційний відділ. Основним завданням цього відділу є за­безпечення готельного комплексу матеріально-технічними і ви­робничими ресурсами. Комерційна служба готелю повинна формувати свої відносини з партнерами на взаємовигідній ос­нові, залучаючи до товарообігу продукцію підприємств виготовлювачів та інших постачальників різних форм власності, у тому числі й фізичних осіб, а також закордонних постачальників.

З цією метою необхідно вчасно реагувати на зміни, що відбуваються на ринку. При цьому важливу роль відіграє комп'ютеризація виконання комерційних операцій, а також операцій, пов'язаних з управлінням товарними запасами, кон­тролем виконання договорів тощо. З цією метою повинні ство­рюватися автоматизовані робочі місця виконавців.

Працівникам комерційного відділу необхідно добре знати закони й інші нормативні акти, що регламентують комерційну діяльність, уміти приймати правильні рішення, вигідні для го­телю, виявляти ініціативу.

У комерційний відділ доцільно включати і групу менед­жерів, що займаються маркетингом, продажем номерів, орга­нізацією банкетів, рекламою.

Керівництво готелю. Керівництво готелю — це одна люди­на або група людей, наділених владою, які представляють інте­реси власників готелів. До обов'язків керівництва входить уп­равління справами готелю і регулярна доповідь про його стан власникам готелю.

До головних обов'язків керівництва готелю належать: пла­нування, організація, координування всієї діяльності готелю, а також підбір і розміщення кадрів, оцінювання виконання по­ставлених цілей. Ці обов'язки вимагають координування робо­ти різних служб і відділів.

Виконавчий глава готелю звичайно називається генераль­ним директором. До складу Правління входять керівники про­відних структурних підрозділів, і їхні обов'язки випливають з функцій служб і відділів, якими вони керують і про які йшла мова вище.

У готелях, які є акціонерними товариствами, на генераль­ного директора готелю, що обирається загальними зборами ак­ціонерів, мають бути покладені такі обов'язки і надаватися права: здійснення управління всією господарською діяльністю готелю; користування всіма видами банківських послуг, у тому числі кредитами, відкриття і закриття розрахункових, поточ­них й інших рахунків і розпоряджання ними, підписування чеків на отримання готівки, цінностей тощо; право позову і відповіді на суді, у тому числі й в арбітражі, а також право представлення у всіх адміністративних установах свого підприєм­ства особисто або через інших осіб, уповноважених на те спе­ціальними дорученнями; підписання договорів, зобов'язань і доручень.

Не існує ідеальної і єдиної моделі управління готелем. Але всі рішення, обумовлені необхідністю задоволення потреб клієнтів, спираються на строго зафіксовану управлінську ієрархію.

Чим крупніший готель, тим більш розгалужену структуру управління він має, оскільки у ньому існують проміжні ланки, основною функцією яких є контроль.

Загальні рішення стратегічного характеру приймаються власниками готелю або генеральним директором. Стратегіч­ною метою готелю може бути, наприклад, орієнтація на ку­рортне обслуговування або на прийом і обслуговування бізнес-туристів.

Генеральний директор є посередником між власниками підприємства й управлінським персоналом, з одного боку, і го­стями підприємства — з іншого. Ця функція може бути охарак­теризована як функція втілення загальних завдань у конкретні управлінські рішення.

Крім того, на генеральному директорі лежить необхідність вирішення задач, пов'язаних із загальними напрямками діяль­ності готелю, у тому числі — проведенням фінансової політи­ки, до якої можна віднести визначення лімітів витрат на утри­мання персоналу, граничних асигнувань на адміністративні і господарські витрати, питання закупівельної політики тощо. Керівництво вищої ланки також приймає рішення щодо того, яку систему розрахунків із клієнтами використовувати в готелі. Але частина цих питань може бути передана на розгляд нижче-стоящим ланкам управління, якщо на генерального директора покладено занадто багато повноважень і обов'язків.

Через те, що готелі працюють цілодобово, їхня діяльність вимагає постійного контролю з боку адміністрації, у зв'язку з чим у великих готелях існує посада виконавчого директора, що практично постійно знаходиться на підприємстві.

Також у великих готелях, на додаток до керівництва вищої ланки, використовують таку організаційну форму, як виконав­чий комітет. Це характерно для спільних з іноземними партне­рами готелів, подібну форму можна зустріти досить часто.

Виконавчий комітет складається, як правило, із представ­ників головних функціональних підрозділів (служб). До нього входять керівники таких напрямків, як розміщення, маркетинг (комерційна служба), адміністративно-господарська робота. Кожний з керівників, які відповідають за ці напрямки, несе відповідальність за вирішення завдань, що стоять перед ним.

Керівники середньої ланки (керівники структурних підрозділів) мають повноваження прийняття оперативних рішень у рамках своїх підрозділів.

Питання та завдання для самоперевірки

1. Перелічіть види і дайте характеристику основних типів органі­заційних структур готелів.

2. Охарактеризуйте систему менеджменту сучасних готелів.

3. Як здійснюється організаційна побудова служб готелю?

4. Охарактеризуйте лінійно-функціональну структуру управління готелем.

5. Опишіть основні функції підрозділів готелю.

6. Розкрийте функції та вимоги до служб готелю.

 

Глава 3_______________________________


Читайте також:

  1. I.1. Порядок збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок додаткових внесків у разі закритого (приватного) розміщення акцій
  2. Адміністративна служба
  3. Взаємодія ДСМК з іншими аварійно-рятувальними службами.
  4. Вибір кількості та розміщення складської мережі
  5. Вибір типу і місця розміщення водозабірних споруд
  6. Вибір, розміщення, режими роботи компенсуючих пристроїв.
  7. Вивіз капіталу та інвестиції в системі міжнародних економічних відносин. Напрямки та структура вивозу капі­талу. Форми вивозу та розміщення (інвестування) капіталу.
  8. Вимоги до розвитку та розміщення об’єктів атомної енергетики
  9. Вимоги до розміщення потенційно-небезпечних виробництв
  10. Відкрите (публічне) розміщення цінних паперів.
  11. Вплив науково-технічного прогресу на розміщення продуктивних сил
  12. Вплив розміщення оборотних коштів підприємства на його фінансовий стан.




Переглядів: 26647

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Функції окремих підрозділів готелю | Управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.