МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття інвестиційного проекту, його основні ознаки та класифікація
Інвестиції у виробництво і у ринки збуту забезпечують підвищення конкурентоспроможності підприємства, створюючи умови для підвищення якості продукції, мінімізації витрат, збільшення обсягів продажу. Підприємства за допомогою інвестицій вирішують тактичні і головним чином стратегічні завдання. Ієрархія цілей інвестування відповідає стратегічним та/або тактичним цілям підприємства на ринку. До таких цілей на практиці можна віднести: · підвищення вартості підприємства; · збільшення прибутку у довгостроковому періоді за рахунок збільшення обсягу продажу, мінімізації витрат та ін.; · покращання іміджу підприємства; · підвищення конкурентних позицій на ринку (збільшення час- · санація підприємства та ін. Після 1991 року у вітчизняній науці і практиці почали відбуватися деякі зміни в тлумаченні, а відповідно і в розумінні визначення понять “проекти”, “інвестиційний проект”. Здебільшого ці зміни привносили спеціалісти, далекі від інвестиційної діяльності, від інвестиційно-виробничого комплексу, внаслідок некомпетентного перекладу з іншомовних джерел, хоча створення проекту заводу, підприємства, електростанції тощо не відрізняється від аналогічного в Німеччині, США чи інших країнах. Так само подібний і весь комплекс робіт організаційного, технічного, фінансово-економічного спрямування тощо. Передусім, після виникнення ідеї ведуть пошукові роботи, організовують відведення земельної ділянки, розробляють проектно-кошторисну документацію, а в разі необхідності здійснюють і науково-дослідні роботи, організовують кошти і грошові потоки, проводять експертизи, аналізи та ін. Відмінності полягають лише в методах, інструментарію і в здатності організувати кошти, враховуючи теперішній економічний стан країни. Деколи в перекладній літературі поняття “план”, “програма” і “проект” ототожнюють, що не завжди однозначне за суттю. Головними ознаками проекту є: 1. Кількісні і якісні параметри оцінки діяльності після його завершення, кількісна і якісна спрямованість. 2. Дія проекту в межах відповідного періоду часу (початок будівництва — кінець), тобто життєвий цикл. 3. Вартість і ефективність. 4. Існування в певному зовнішньому середовищі (ресурсні обмеження, необхідність дотримання певних нормативно-правових актів і параметрів). У сучасній практиці розвитку світової економіки відбуваються швидкоплинні зміни технології і випуску різноманітної продукції, товарів і видів послуг. Існує величезна різноманітність проектів, їх можна класифікувати за різними критеріями і ознаками: • за типом проекту - технічні, організаційні, економічні, соціальні, змішані; • за видом проекту- інвестиційні, інноваційні, освітні, комбіновані: • за тривалістю здійснення проекту - короткострокові (до 3 років), середньострокові (3—5 років), довгострокові (понад 5 років); • за масштабом проекту - дрібні (малі), середні, великі, дуже великі. Цей показник окреслюється деколи і величинами вартості проектів (до 100 000 грошових одиниць, до 3-5 млн., понад 10 млн., понад 100 млн.). Іноді цей тип класифікується як міждержавні, міжнародні, національні, міжрегіональні та регіональні, міжгалузеві та галузеві, корпоративні, відомчі і проекти одного підприємства; • за складністю- прості, складні та дуже складні; • за класом проекту- окремий проект різних типів, видів та масштабів; мультипроект- комплексний проект, що складається з переліку монопроектів; мегапроект- цільові проекти розвитку регіонів, галузей та інших новоутворень, які включають до свого складу перелік моно- і мультипроектів. Мега- та мультипроекти зазвичай відносять до складних або дуже складних проектів. • за функціональною ознакою проекти можна класифікувати на проекти виробничого і невиробничого призначення. • проекти можуть бути новостворюваними, може відбуватися реконструкція, розширення та модернізація. • залежно від мети проекту: - комерційні та некомерційні- одержати прибуток або соціальний ефект; • економічні- спрямовані на приватизацію підприємств та ін. Класифікація проектів може бути й іншою, більш градуйованою, більш деталізованою. Інвестиційний проект- це документ, який містить систему взаємопов’язаних у часі й просторі та узгоджених із ресурсами заходів і дій, спрямованих на розвиток економіки підприємства. При створенні виробничих потужностей розроблення інвестиційних проектів для всіх форм і видів підприємництва – обов’язкове. Інвестиційний проект -це і форма планування та реалізації інвестицій. Він є складовою частиною інвестиційної діяльності, інвестиційних програм, усієї системи господарювання. Мета розроблення інвестиційного проектуполягає в тому, щоб дати керівництву підприємства (фірми) чи організації якнайповнішу картину становища підприємства. В інвестиційному проекті розглядаються науково-технічні, технологічні, організаційні, фінансові, соціологічні, екологічні та інші аспекти діяльності. Інвестиційний проект повинен дати відповідь на такі питання: 1. Яких фінансових витрат вимагає реалізація цього проекту? 2. Яка його ефективність? 3. В який термін окупляться витрати? Ретельно розроблений інвестиційний проект повинен дати відповіді на цілий перелік інших різноманітних питань: 1. Чи піддається запропонована ідея (проект) практичній реалізації? 2. Яку організаційну підготовку треба виконати для створення цього виробництва? 3. Яким чином залучити інвестиції? 4. Що в даному виробництві є привабливим для потенційних інвесторів? 5. Чи має дана продукція перевагу над конкурентами (чи є вона конкурентоспроможною)? 6. Що вона (продукція) дає підприємцю і що дає інвесторові? 8. Яка збутова ефективність продукції? 9. Чи достатній ринок збуту? 10. Яка забезпеченість матеріальними, сировинними і людськими ресурсами? Читайте також:
|
||||||||
|