МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Вміння та навички, необхідні соціальному працівнику при роботі з людьми похилого вікуПринципи та форми етики соціальної роботи з людьми похилого віку
Виділяють наступні принципи етики соціальної поведінки з людьми похилого віку: – літні люди повинні мати доступ до належних харчів, води, житла, одягу та медичного обслуговування шляхом забезпечення їм доходу, підтримки з боку сім’ї громади, самодопомоги – літні люди повинні жити вдома доти, доки це можливо – літні люди повинні мати можливість брати участь у відповідних програмах освіти і професійної підготовки – літні люди повинні мати можливість створювати рухи або асоціації осіб похилого віку – літні люди повинні бути забезпечені доглядом і захистом з боку сім’ї і громади – літні люди повинні мати доступ до соціальних і правових послуг з метою підвищення їхньої незалежності, посилення захисту та поліпшення догляду – літні люди повинні мати можливість на відповідному рівні користуватися послугами піклувальних установ, які забезпечують захист, реабілітацію, соціальне та психологічне стимулювання в гуманних та безпечних умовах та інше. Отже, етика соціальної роботи з людьми похилого віку має бути спрямована на реалізацію проголошених принципів. Завданнями етики соціальної роботи з людьми похилого віку також могло б стати надання цим людям можливостей реалізувати свої здібності, брати участь у громадській діяльності, сприяння адаптації особистості до нових умов. В житті людей похилого віку особливе місце посідає релігія. І це важливо враховувати у практиці соціальної роботи з цією категорією осіб. Реабілітація та соціальне обслуговування – головні форми соціальної роботи з людьми похилого віку. Для повноцінного життя літніх людей, для підвищення ефективності їхньої соціальної реабілітації необхідна гуманістична установка суспільства на максимально тривале забезпечення їхньої соціальної активності, а також на покращення матеріального становища цих категорій.
Навички індивідуальної роботи: – вміння дієво спілкуватися з людьми похилого віку – вміння вислухати літню людину з розумінням та спрямованістю – вміння створювати та розвивати доброзичливі стосунки – вміння досягати довіри клієнтів – вміння обговорювати гострі проблеми в позитивному емоційному настрої, підтримувати цей настрій. Навички представництва та посередництва: – вміння налагоджувати контакти з різними підприємствами, установами, організаціями, які надають послуги літнім людям – вміння представляти інтереси клієнтів при розв’язанні проблем, пов’язаних із замовленням підопічного. Навички діловодства: – вміння вести особові справи клієнтів. Навички активної профілактичної роботи : – займати активну життєву позицію у справі виявлення самотніх людей похилого віку, які потребують допомоги і мешкають на території району. Навички обслуговування: – вміння надавати соціально–побутові послуги згідно з посадовою інструкцією та договором, укладеним між відділенням та клієнтом. Щоб краще вміти вислухати старших людей, соціальному працівникові можна користуватися такими загальноприйнятими правилами: – перш ніж самому заговорити, дайте змогу співбесіднику повністю висловити свою думку – виявляйте зацікавленість до співбесідника – якщо отриманої інформації для вас не достатньо, попросіть повторити чи роз’яснити те, що не зовсім зрозуміло – не загострюйте уваги на мовних особливостях співбесідника – спокійно реагуйте на почуте, вмійте стримувати свої емоції – не лицемірте, не відволікайтесь. Будьте ввічливі та відверті. Але зрозуміло, що при спілкуванні соціального працівника з літніми людьми можуть виникнути конфліктні ситуації. І якщо вже конфлікту не уникнути, то: – розмовляйте тільки про факт розбіжностей – не переходьте на особистість, не давайте оцінок людині – не вживайте образливих слів, виразів – постарайтеся, щоб ваша мова була переконливою, аргументованою. Якщо літня людина дуже схвильована, запропонуйте розв’язання конфліктної ситуації відкласти. Доброзичливість, терпіння, сила волі, вміння вислухати, витримка, відвертість – це особливий арсенал засобів, яким повинен керуватися соціальний працівник при спілкуванні з людьми похилого віку. Таким чином, визначальною рисою соціального працівника, який обслуговує людей похилого віку, є вміння слухати та спілкуватися. Працюючи з літньою людиною, важливо не тільки співпереживати, але й допомагати їй розв’язувати проблеми. Байдужий до свого клієнта соціальний працівник не зможе допомогти йому, оскільки підопічні відчувають це і замикаються в собі.
Читайте також:
|
||||||||
|