Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






В процесі читання виділіть маркером або підкресліть найважливіші, на вашу думку, екологічні закони.

Правило максимального тиску життя:живі організми у природі розмножуються з максимально можливою інтенсивністю.Якби звичайна зелена тля не гинула, то потомство однієї пари за рік укрило б Земну кулю суцільним шаром товщиною сім метрів. Якби мишовидні гризуни не гинули, то за півроку вони б знищили усе живе на Землі.

Закон константності живої речовини у біосфері:кількість живої речовини у біосфері для кожної конкретної епохи є сталою(В.І.Вернадський).Тобто в кожну епоху на Землі може жити тільки певна кількість організмів із певною біомасою, і не більше. Планета може забезпечити на цьому етапі життєдіяльність обмеженої маси організмів. Із цього закону випливає наступний, надзвичайно важливий для нас сьогодні.

Закон обмеженості ресурсів:збільшення чисельності і біомаси організмів якогось виду може відбуватись лише за рахунок зменшення чисельності і біомаси інших видів. Тобто зростання чисельності людства автоматично призводить до скорочення інших видів. Крім цього, сьогодні звучать прогнози (чи рекомендації) економістів – до 2030 року збільшити виробництво продуктів харчування на 70%, щоб прогодувати зростаюче людство. Вирощування сільськогосподарських рослин та тварин, збільшення їх біомаси на 70% призведе також до скорочення інших видів, що зрештою закінчиться руйнуванням біосфери.

Біосфера – це глобальна система життєзабезпечення, тобто вона забезпечує життя всіх істот, в тому числі нас, людей. Зруйнувавши її, ми загинемо. А щоб цього не сталося, необхідно дотримуватись законів природи, законів екології.

Взагалі законів екології сформульовано дуже багато: близько 1,5 тис. Щоб їх узагальнити і зробити зрозумілішими для широкого загалу, американський вчений Баррі Коммонер у 1974 році звів їх всього до чотирьох, у вільному стилі (цікаво, що „коммонер” в перекладі з англійської означає „узагальнювач”).

ЗАКОНИ КОММОНЕРА:

n все пов”язано з усім (екологія – це наука про взаємозв”язки у природі; уявімо собі природу як кубик Рубика, в якому замість кубиків – кульки, з”єднані між собою зв”язками -- пружинками; якщо ми виведемо із стану рівноваги одну кульку – захитаються усі, тобто якщо десь далеко від нас вирубують ліс -- це не байдуже для нас, тому що все пов”язано з усім і наше довкілля теж порушиться від цього);

n все повинно кудись подітися (не можна викинути куди завгодно сміття, бо воно може потрапити на наш власний квітник, у квартиру, в їжу і т.д., -- воно ж повинно кудись подітися);

n ніщо не дається задарма (якщо ми в лісі чи на лузі нарвемо квітів і понесемо їх продавати, то отримаємо прибуток – вони ж дістались нам нібито задарма, але ми заплатимо за це тим, що позбавимо себе частини природи, руйнуванням екосистеми);

n природа знає краще (вона знає краще, де повинно бути болото, аде – ліс, і не треба меліорації, не потрібно „поліпшувати” її, осушуючи болота, на місці яких потім виникають пустелі; природа знає краще, які види повинні жити в Новій Зеландії, і не треба „поліпшувати” місцеву фауну, завозячи туди кролів і лисиць, бо це призводить до екологічних катастроф; меліорація –від лат. Melioratio -- поліпшення).

Природні системи (екосистеми) подібні до складної пухнастої тканини – войлоку: якщо ми висмикнем одну волокнинку – нібито нічого і не трапиться, тканина залишилась такою, як і була. Але коли волокно за волокном витягувати і витягувати, тканина зрештою розсиплеться. Якщо екосистема буде втрачати вид за видом – вона теж зрештою зникне. І ми теж. Бо насправді життя на планеті-крематорії, зображеній у фільмі „Хроніки Ріддіка”, неможливе – там немає системи життєзабезпечення, що створює їжу і кисень.


Читайте також:

  1. N Уроки класного читання
  2. А) Грошовий обіг. Закони.
  3. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  4. Автоматизація виробничих процесів
  5. АВТОМАТИЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ
  6. АВТОМАТИЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ
  7. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  8. Аналіз паралельного інтерфейсу з DSP-процесорами: читання даних з АЦП, що під’єднаний до адресного простору пам’яті
  9. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  10. Аналіз процесів самоорганізації підприємства в контексті його стратегічного розвитку
  11. АНАЛІЗАТОРІВ У ПРОЦЕСІ РОСТУ ТА РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ.
  12. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми




Переглядів: 851

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ 4 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.