Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Слухання музики

Учитель. Послухайте фрагменти циклу «Вінок колядок» Б. Бріттена та визначте загальний настрій твору та характер хорових мініатюр.

Слухання фрагментів циклу «Вінок колядок» Б. Бріттена

Розповідь учителя

— Темі різдвяних свят присвячено цикли не тільки вокальної та вокально-хорової, а й інструментальної музики.

Видатний український композитор Василь Олександрович Барвінський (1888—1963) упродовж усього життя досліджував музичний фольклор різних регіонів України і використовував народні мелодії у власних творах, розкриваючи світові невичерпну скарбницю українського фольклору.

Одним із творів, в якому професійне поєдналося з народним, є фортепіанний цикл В. Барвінського «Колядки та щедрівки».

Отже, музичний цикл — це кілька вокальних або інструментальних творів, поєднаних загальним художнім задумом.

Узагалі композитор любив створювати цикли, в яких поєднував кілька п'єс. З 14 фортепіанних творів, написаних В. Барвінським, 12 є циклами. На жаль, деякі з них загублені.

Цикл «Колядки та щедрівки» був створений з метою популяризації української народної пісні, щоб «видобути і підкреслити ту природну красу, яка криється не раз і в простенькій мелодії...»,— як писав В. Барвінський у передмові до збірки.

Цикл містить 22 обробки українських колядок та щедрівок. Композитор включив у збірку зразки національного фольклору східної та західної України, Закарпаття та Лемківщини. Частину мелодій він узяв із хорових збірок українських композиторів Кирила Стеценка і Філарета Колесси.

Барвінський робив обробки колядок та щедрівок дуже обережно, прагнучи зберегти неповторну красу кожного народного твору. Тому його фортепіанні п'єси здебільшого прозорі, з нескладною гармонією, яка підкреслює самобутність народних пісень. Відповідно до народних традицій співу композитор часто використовував поліфонічні прийоми розвитку мелодії, ніби огортаючи її підголосками.

Завдяки яскравому національному колориту і майстерності художньої обробки творів фортепіанний цикл «Колядки та щедрівки» набув широкої популярності в Україні та за її межами ще за життя композитора.

Слухання музики

· Послухайте музику, опишіть її характер.

Слухання фортепіанного циклу «Колядки та щедрівки» В. Барвінського

· Подумайте: що могло спонукати композитора створити цикл на матеріалі народних обрядових пісень?

· Які почуття автора ви відчуваєте в музиці?

· Чи є у творі знайомі вам мелодії? Спробуйте їх наспівати.

Отже, і ми з вами готуватимемося до чудових свят і вивчимо нову колядку.


Читайте також:

  1. ВИДИ ТА ТЕХНІКИ СЛУХАННЯ І ЙОГО РОЛЬ У МІЖОСОБИСТІСНОМУ СПІЛКУВАННІ
  2. Витоки сучасної української музики. Українська музика масових жанрів
  3. Вплив музики на життя людини.
  4. Додавання в слайд музики і звукових ефектів
  5. Організація навчання дидактичного слухання (аудіювання) і розуміння мовлення
  6. Парламентські слухання з питань молодіжної політики
  7. Проведення мною уроку музики у 1-В класі
  8. Розвиток архітектури, живопису, художніх ремесел, музики.
  9. Слухання Бенджамін Бріттен, «Путівник по оркестру для молоді».
  10. Слухання Василь Барвінський, квартет для двох скрипок, альта і віолончелі.
  11. Слухання Вольфганг Амадей Моцарт, опера «Чарівна флейта», арія Цариці Ночі, дует Папагено і Папагени.
  12. Слухання музики




Переглядів: 1185

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОСНОВНА ЧАСТИНА. Розповідь учителя | Вокально-хорова робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.