Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






АНАЛІЗ АНІОНІВ

Дія надлишку розчину амоніаку NН3·Н2О

Загальноаналітичні реакції катіонів VI аналітичної групи

1. Дія розчину амоніаку (дія групового реагенту)

Водний розчин амоніаку 3 ·Н2О, якщо його додавати в невеликій кількості, утворює з катіонами VI аналітичної групи основні солі або амідосполуки, які розчиняються у надлишку реагенту.

2CuSO4 + 2NН3·Н2О → (CuOH)2SO4↓ + (NH4)2SO4

2Cu2+ + SO + 2NН3·Н2О → (CuOH)2SO4↓ + 2NH

синій осад

HgCl2 + 2NН3·Н2О → [HgNH2]Cl↓ + NH4Cl + 2Н2О

Hg2+ + Cl- + 2NН3·Н2О → [HgNH2]Cl↓ + NH + 2Н2О

білий осад

2NiSO4 + 2NН3·Н2О → (NiOH)2SO4↓ + (NH4)2SO4 + 2Н2О

2Ni2+ + SO + 2NН3·Н2О → (NiOH)2SO4↓ + 2NH

зелений осад

CoCl2 + NН3·Н2О → CoOHCl↓ + NH4Cl

Co2+ + Cl- + NН3·Н2О → CoOHCl↓ + NH

синій осад

CdCl2 + 2NН3·Н2О → Cd(OH)2↓ + 2NH4Cl

Cd2+ + 2NН3·Н2О→ Cd(OH)2↓ +2 NH

білий осад

При додаванні надлишку амоніаку до відповідних розчинів утворюються амоніачні комплекси.

CuSO4 + 4NН3·Н2О(надл) → [Cu(NH3)4]SO4 + 4Н2О

Cu2+ + 4NН3·Н2О(надл) → [Cu(NH3)4]2+ + 4Н2О

блакитно-синій розчин

HgCl2 + 4NН3·Н2О(надл) → [Hg(NH3)4]Cl2 + 4Н2О

Hg2+ + 4NН3·Н2О(надл) → [Hg(NH3)4]2+ + 4Н2О

безбарвний розчин

NiSO4 + 6NН3·Н2О(надл) → [Ni(NH3)6]SO4 + 6Н2О

Ni2+ + 6NН3·Н2О(надл) → [Ni(NH3)6]2+ + 6Н2О

бузковий розчин

СоСl2 + 6NН3·Н2О(надл) → [Co(NH3)6]Сl2 + 6Н2О

Со2+ + 6NН3·Н2О(надл) → [Co(NH3)6]2+ + 6Н2О

оранжево-брунатний розчин

CdCl2 + 4NН3·Н2О(надл) → [Cd(NH3)4]Cl2 + 4Н2О

Cd2+ + 4NН3·Н2О(надл) → [Cd(NH3)4]2+ + 4Н2О

безбарвний розчин

Реакції Купрум(ІІ)-катіона

При дії надлишку розчину амоніаку3·Н2О утворюється комплексна сполука Сu2+ характерного блакитно-синього кольору:

CuSО4 + 4NН3·Н2О(надл) →[Cu(NH3)4]SO4 + 4H2O

Cu2+ + 4NН3·Н2О(надл) → [Cu(NH3)4]2+ + 4H2O

2. Дія розчину натрій тіосульфату Na2S2O3

Катіон Сu2+ при взаємодії з натрій тіосульфатом у кислому середовищі при нагріванні утворює осад Cu2S:

2CuSO4 + 2Na2S2O3 + 2H2O → Cu2S↓ + S↓ + 2Na2SO4 + 2H2SO4

2Cu2+ + 2S2O + 2H2O → Cu2S↓ + S↓ + 2SO + 4H+

Реакції Меркурій(ІІ)-катіона

1. Дія розчину лугу (фармакопейна реакція)

Натрій гідроксид NaOH або калій гідроксид КОН утворює з катіонами Hg2+ білий осад меркурій(II) гідроксиду, який швидко розкладається на оксид, що має жовтий колір, і воду:

HgCl2 + 2NaOH → Hg(OH)2↓ + 2NaCl

Hg2+ + 2OH- → Hg(OH)2

Hg(OH)2↓ → HgO↓ + H2O

2. Дія розчину калій йодиду КІ (фармакопейна реакція)

Калій йодид утворює з катіонами Hg2+ осад оранжево-червоного кольору, який розчиняється в надлишку реагенту з утворенням розчинної комлексної солі:

HgCl2 + 2KI → HgI2↓ + 2KCl

Hg2+ + 2I- → HgI2

HgI2↓ + 2KІ → K2[HgI4

HgI2↓ + 2І- → [HgI4]2-

3. Реакція з міддю та іншими металами (фармакопейна реакція)

Метали, що знаходяться в електрохімічному ряду стандартних електродних потенціалів ліворуч ртуті (Cu, Zn тощо), витискають її з відповідних солей.

HgCl2 + Cu→ Hg↓ + CuCl2

Cu0 – 2ē → Cu2+ 1

HgCl2 + 2ē→ Hg↓ + 2Cl- 1

HgCl2 + Cu0 → Hg↓ + Cu2+ + 2Cl-

Для якісного аналізу аніонів не існує загальновизнаної класифікації аніонів за аналітичними групами. Існують різні класифікації, але всі вони є дещо обмеженими і не охоплюють всі ті аніони, які цікавлять аналітичну практику. Але все ж для зручності аніони поділяють на три групи. Ця класифікація основана на утворенні малорозчинних сполук солей Барію та Аргентуму.

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. SWOT-аналіз у туризмі
  4. SWOT-аналіз.
  5. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  6. V. Нюховий аналізатор
  7. АВС (XYZ)-аналіз
  8. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  9. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  10. Альтернативна вартість та її використання у проектному аналізі
  11. Аналіз активів банку
  12. Аналіз альтернативних рішень




Переглядів: 909

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дія рочину лугу NaOH або КОН | Дія групового реагенту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.