Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Авто | Автоматизація | Архітектура | Астрономія | Аудит | Біологія | Будівництво | Бухгалтерія | Винахідництво | Виробництво | Військова справа | Генетика | Географія | Геологія | Господарство | Держава | Дім | Екологія | Економетрика | Економіка | Електроніка | Журналістика та ЗМІ | Зв'язок | Іноземні мови | Інформатика | Історія | Комп'ютери | Креслення | Кулінарія | Культура | Лексикологія | Література | Логіка | Маркетинг | Математика | Машинобудування | Медицина | Менеджмент | Метали і Зварювання | Механіка | Мистецтво | Музика | Населення | Освіта | Охорона безпеки життя | Охорона Праці | Педагогіка | Політика | Право | Програмування | Промисловість | Психологія | Радіо | Регилия | Соціологія | Спорт | Стандартизація | Технології | Торгівля | Туризм | Фізика | Фізіологія | Філософія | Фінанси | Хімія | Юриспунденкция

Вали, шліцьові та шпоночні з'єднання

Вали і шестерні валу.Основні пошкодження валів і валів-шестерней: тріщини, скручування, вигин, прогинання, знос посадочного місця під підшипники, знос поверхні валу під деталь, що сполучається.

Шліцьові з'єднання. Основні пошкодження шліцьових з'єднань: знос шліців по діаметру, знос зубів шліців по товщині (рисунок 5.18), вифарбовування робочої поверхні зубів шліців, скручування шліців (рисунок 5.19).

 

Рисунок 5.18 - Знос шліцьового з'єднання по товщині зуба

 

 

Рисунок 5.19 - Скручування шліців

Візуально перевіряють якість зовнішнього вигляду поверхонь валів. На робочих поверхнях валів не допускаються тріщини, забоїни, вм'ятини, заходи, розшарування металу. На перехідних галтелях не допускаються ризики, підрізування. Різьбові поверхні не повинні мати більше двох зірваних ниток. Вали з тріщинами підлягають бракуванню. Скручені вали не ремонтуються і підлягають бракуванню.

Шпонкамає вид призми, клину або сегменту, рідше застосовуються шпонки інших форм. З'єднання, шпон: прості, надійні; зручні в збірці і розбиранні; дешеві. Недоліки: ослабляють перетин валів і маточин коліс; концентрують напруги в кутках пазів (рисунок 5.20); порушують центрування колеса на валу (для цього доводиться застосовувати дві протилежні шпонки).

 

 

 

Рисунок 5.20 - Зародження втомної тріщини у кутку паза, шпони

Шліцьові з'єднанняутворюються виступами на валу, що входять в зв'язані пази маточини колеса. На вигляд і за динамічними умовами роботи шліци можна вважати з'єднаннями багатошпоночними. В основному використовуються прямобочні шліци, рідше евольвентні або трикутні профілі шліців. Число шліців приймають парним (6, 8, 10).

Прямобочні шліци можуть центрувати колесо по бічних поверхнях, по зовнішніх і внутрішніх поверхнях. Точні з'єднання центрують по зовнішньому або внутрішньому діаметру, а з'єднання, що передають що великий крутить момент - по бічних поверхнях.

Порівняно з шпонками шліци: мають велику несучу здатність; передають момент, що більший крутить; краще центрують колесо на валу; підсилюють перетин валу за рахунок більшого моменту інерції ребристого перетину, в порівнянні з круглим; вимагають спеціального устаткування для виготовлення отворів. Основними критеріями працездатності шліців є: опір бічних поверхонь тому, що зім'яло (розрахунок аналогічний шпонкам); опір зносу при фреттинг-корозії (малі взаємні вібраційні переміщення).



Интернет реклама УБС

При шліцьовому з'єднанні охоплююча деталь може центруватися по поверхнях западин, виступів або по поверхні шліців. Шліцьові з'єднання жорсткі і рухомі. Рухомі з'єднання мають звичайно посадку із зазором і збираються від руки, перед збіркою деталі змащують. Жорсткі з'єднання можуть мати перехідну посадку або посадку з натягом і збираються шляхом нагріву до температури 80–120˚С і пресування охоплюючої деталі на вал.

Жорсткі шліцьові з'єднання після збірки перевіряють на биття, а рухомі з'єднання на рівномірність провертання щодо нерухомого валу в 4-х діаметральних перетинах. При збірці відповідальних шліцьових з'єднань прилягання поверхонь, що сполучаються, перевіряють на фарбу.

Загрузка...



<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види пошкоджень зубчастих передач | Види руйнувань і зламів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.