МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||
Підшипники коченняУ підшипниках кочення діє тертя кочення. Підшипник складається із зовнішнього кільця, внутрішнього кільця, тіл кочення й сепаратора (рис. 3.35). Залежно від тіл кочення підшипники бувають кулькові та роликові.
П е р е в а г и : • високий ККД (η = 0,99); • низька вартість; • гарна взаємозамінність; • простота обслуговування. Н е д о л і к и : • шум при роботі; • обмежене навантаження й частота обертання; • більші радіальні розміри. Маркування підшипників кочення. У загальному випадку підшипники маркуються семизначним числом на торці, а частіше трьох- або чотиризначним числом: Перша й друга цифри праворуч - внутрішній діаметр, розділений на 5. Це правило справедливо для діаметрів від 20 до 495 мм, тобто з номера 04 по 99. При діаметрі від 10 до 20 мм цифри означають:
00 - 10 мм; 02 - 15 мм; 01-12мм; 03 -17 мм. При діаметрі до 10 мм перша цифра означає діаметр, наприклад:
Третя цифра праворуч означає радіальну серію: 1 - особливо легка; 2 - легка; 3 - середня; 4 - важка. Четверта цифра праворуч означає тип підшипника: 0 - кульковий, радіальний, однорядний; 1 - кульковий, радіальний, дворядний; 2 - роликовий, однорядний, радіальний; 3 - роликовий, дворядний; 4- голчастий; 5 - роликовий із крученими роликами; 6 - кульковий, радіально-упорний; 7 - роликовий, конічний, радіально-упорний; 8 - кульковий, упорний; 9 - роликовий, упорний. П'ята й шоста цифри означають конструктивні особливості (канавка, бурт, захисні шайби). Сьома цифра означає серію по ширині. Крім номера обов'язково вказується завод-виготовлювач (1ГПЗ 8ГПЗ і т.і.). Існують додаткові позначення праворуч від основного номера:
Б - сепаратор бронзовий; Е - сепаратор пластмасовий; К - сепаратор кований; Л - сепаратор латунний; С1..., Сn - самозмащувальний підшипник; Т1...,Тn - підшипник, що працює при підвищених темпера турах; Ш - безшумний підшипник; Я - підшипник з неметалічних матеріалів; V-підвищені вимоги по ширині. Розрахунок підшипників кочення. Тип підшипника вибирається залежно від характеру навантаження, номер підшипника - залежно від діаметра вала. Складається розрахункова схема, і проводиться перевірка підшипника на довговічність. Визначається реакція підшипників RA і RB (рис. 3.36). Далі визначається еквівалентне навантаження на підшипник: Rэ=(XRKK + YFA ) KбKT , де, X - коефіцієнт радіального навантаження; Y - коефіцієнт осьового навантаження; R - радіальне навантаження (RA або RB залежно від то го, який підшипник розраховуємо), береться більше з навантажень; КK - коефіцієнт обертання (якщо обертається внутрішнє кільце Кк= 1, якщо зовнішнє Кк = 1,2); Кб – коэффициент безпеки (Кб =1 ÷ 3; для редукторів Кб = 1,3 ÷ 1,4); Кт - температурний коефіцієнт (Кт= 1 при t <100 °С).
Далі визначається фактична довговічність роботи підшипника:
де, С - динамічна вантажопідйомність підшипника (береться з таблиці для кожного підшипника). Якщо умова Lh [ Lh зад] не виконується, необхідно взяти більше високу серію або інший тип підшипника й повторити розрахунок. При відсутності осьового навантаженні Rэ = RKKKБКТ - для радіальних підшипників; Rэ = Fa KБ КТ - для упорних підшипників. При n < 10 хв-1 (об/хв) підшипник на довговічність не перевіряється. Крім довговічності підшипник перевіряється на статичну вантажопідйомність: де, C0 - статична вантажопідйомність підшипника. Посадки деталей. Посадкою називається ступінь рухливості з'єднаних деталей. Посадки бувають із натягом, коли d > D і із зазором, коли d < D.
Посадка буває в системі вала, коли вал - основний розмір, а отвір підганяється, і в системі отвору, коли вал підганяється. Основний розмір позначається: Н- отвір; h - вал. Посадка підшипника на вал виконується в системі отвору (позначається H6 або Н7), а посадка підшипника в гніздо - у системі вала (позначається К6 або h6). Буква означає характер посадки, цифра - квалітет. Посадка зубчастих коліс приймається або . Якщо посадка рухома, з зазором, тоді
3.3 Муфти: Муфтою називається пристрій, призначений для з'єднання двох кінців валів і передачі обертаючого моменту. Муфти можуть виконувати й інші функції: - електроізоляція; - згладжування поштовхів; - захист від перевантажень; - включення й вимикання руху. Крім того, муфти можуть виконувати роль маховика й гальмового барабана. Муфти підрозділяються на жорсткі (передають всі поштовхи при роботі) і пружні (частково згладжують виникаючі поштовхи). Ті й інші муфти бувають глухі (постійно з'єднані) і керовані (їх можна включати й виключати, служать для включення руху).
До ж о р с т к и х муфт відносяться: 1) втулкова - найпростіша, при застосуванні штифтів може бути захисною; 2) поперечно - згорнутими, або дискова - складається із двох напівмуфт, з'єднаних болтами, широко поширена; 3) продольно - згорнутими - має рознімання уздовж осі; 4)хрестова (муфта Ольдгема) - допускає неспіввісність, застосовується при невеликих потужностях, складається із сухаря й двох напівмуфт із пазом; 5) фрикційна - буває дискова й конічна, однодискова й багатодискова, суха й працююча в масляній ванні, застосовується в автомобілях як зачеплення, у верстатах - як фрикціна; 6) обгінна - передає обертання тільки в одному напрямку, застосовується у двигунах внутрішнього згоряння як пусковий пристрій (храповик, бендикс); 7) муфта із шарніром Гуку - застосовується при пересічних валах, у карданних передачах. До п р у ж н и х муфт ставляться: 1) втулочно-пальцева - за рахунок деформації гумової втулки відбувається згладжування поштовху, застосовується дуже широко при будь-яких потужностях; 2) муфта із пружним кільцем - широко застосовується для приводу насосів у котельнях; 3) пружинна - є компенсійна; 4) зубчаста - допускає неспіввісність валів (компенсирующая муфта), має дуже високу надійність, застосовується у вантажопідйомних машинах; 5) кулачкова - застосовується як керована;
6) розширювальна - аналогічна кулачкової, але має збільшені зазори, працює при великій різниці температур.
Читайте також:
|
||||||||||||||||
|