Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Рушійні сили процесу виховання

Виховання є складним багаторівневим процесом, в якому беруть участь різні суб'єкти (вихованці, вихователі). Одночасно на процес виховання впливає багато різноманітних факторів. Оскільки виховання є процесом, то діє рушійна сила.

Рушійною силою процесу виховання є результат протиріч між потребами і наявним рівнем вихованості особистості (рис. 3.2).

Рис. 3.2. Рушійна сила процесу виховання

Дія рушійної сили — це внутрішня об'єктивна закономірність будь-якого процесу. Але у системі виховання дітей вона дещо прихована, не завжди усвідомлюється вихованцем, оскільки він не має достатнього соціального досвіду. Щоб рушійна сила справді виступала дієвим фактором, вихователь має створювати спе­цифічні ситуації, залучаючи вихованців до сфери їх впливу. Та при цьому педагог має займати позицію лише обережного по­мічника вихованця у процесі подолання певних труднощів і ні в якому разі не робити це за нього. Бо інакше будуть створюва­тись тепличні умови, які не сприятимуть розвитку особистості, а породжуватимуть лише інфантильність. Тут слід пам'ятати повчання народної мудрості: "Готовою рибою можна нагодува­ти багатьох, та головне — дати людині вудку і навчити її кори­стуватися нею. Хай ловить рибу і задовольняє свої потреби". У цьому має виявлятися мудрість і майстерність педагога (батьків, учителів-вихователів та ін.). Наприклад, батьки мають формува­ти у своєї дитини почуття сміливості. Вони навмисне створюють ситуації з елементами потреб, певних бар'єрів і залучають дити­ну до процесу подолання цих бар'єрів: "Сергійку, надворі уже темно, але ти полізь у льох і дістань яблук". "Та я ж боюсь, уже темно...". "То не будемо сьогодні їсти яблука?" "Піду, піду".

Виховні ситуації необхідно поступово ускладнювати, розши­рювати, враховуючи вікові й індивідуальні особливості вихо­ванців. При цьому варто озброювати вихованців ефективними методами долання бар'єрів і дбати про збереження їх здоров'я.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. IV. План навчального процесу.
  4. IV. Самовиховання.
  5. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  6. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  7. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  8. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.
  9. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  10. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  11. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  12. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.




Переглядів: 5443

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Закономірності процесу виховання | Фактори виховання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.