МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||
Тема 1. Особливості літературного процесу 20-40-х рр. ХХ століттяМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ Імені М.П.ДРАГОМАНОВА Історія української літератури Посібник для студентів-філологів КИЇВ – 2011
ББК Галак І., Ліпницька І.Історія української літератури (20–40-х рр. ХХ століття). – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 20011. – с. Для студентів-філологів денної форми навчання філологічних та історико-філологічних факультетів вищих навчальних закладів. Рецензенти:В. Кузьменко, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри української філології Київського славістичного університету; Т. Шептицька, кандидат філологічних наук, доцент кафедри …………………….Національного університету імені Т.Шевченка Рекомендовано Вченою радою Інституту української філології НПУ імені М.П.Драгоманова © Галак І., Ліпницька І., 2007 © Національний педагогічний університет
Курс «Історія української літератури 20 – 40 рр. ХХ століття». посідає важливе місце у філологічній освіті майбутніх вчителів. Він дає змогу осмислити не тільки визначні мистецькі явища в житті нашого народу, а й з’ясувати їх місце серед світової літератури. Навчальна програма має на меті послідовно розкрити складність та інтенсивність літературно-мистецького процесу періоду «розстріляного відродження», охарактеризувати особливості напрямів, течій, індивідуальних стилів письменників. Запропонований посібник покликаний допомогти студентам-філологам зорієнтуватися у вивченні складного і об’ємного курсу. Його структура передбачає систематизацію історико-літературного матеріалу та ознайомлення з авторитетними працями з історії української літератури 20 – 40-х рр. ХХ століття. Пропонований посібник містить тематику лекційних та практичних занять з деталізацією їх змісту та визначенням орієнтовної кількості годин на їх вивчення, списки необхідної навчальної та критичної літератури. Змістове наповнення посібника дозволить студентам скласти уявлення про національний літературний процес 20 – 40-х рр. ХХ століття у зв’язку із розвитком європейської естетичної думки, з’ясувати характерні ознаки української літератури зазначеного періоду, сформувати у студентів уміння орієнтуватися у багатстві стильових тенденцій, розвивати естетичний смак, уміння поціновувати художній твір за високими естетичними критеріями. До кожної теми пропонується бібліографія, що висвітлює рівень і повноту наукового освоєння того чи іншого питання, найновіші здобутки літературознавчої науки і залишає студентові можливість вибору в опрацюванні наукових джерел. Також подається список рекомендованих художніх творів для текстуального вивчення. При цьому враховано вимоги діючої шкільної програми з української літератури. Зміст і структура навчального посібника орієнтують студента на самостійну вдумливу роботу з художнім текстом, науковими працями, словниками, довідниками, іншими джерелами, формують уміння робити аналіз літературного твору (цілісний, проблемний, пообразний). Пропонована тематика практичних занять не є догмою: залежно від конкретної мети, завдань і особливостей творчої роботи зі студентами кожний викладач може змінювати хід занять, міняти порядок їх проведення, а також вибирати твори для обов’язкового аудиторного чи самостійного аналізу. З метою кращого засвоєння курсу до посібника вміщено короткий “Словник понять і термінів”, у словникових статтях якого подано стислу інформацію про окремі поняття, жанри та стильові ознаки модерної української літератури. Для з’ясування рівня засвоєння матеріалу студентами у посібнику подаються контрольні завдання.
Плани лекцій Тема 1. Особливості літературного процесу 20-40-х рр. ХХ століття План 1. Історичні обставини в Україні після російської революції та громадянської війни. Мистецькі центри України 20-30-х рр. 2. Особливості літературного руху. «Двоколійність» розвитку української літератури ХХ ст.: материкова та еміграційна українська література як цілісне явище українського мистецького руху 20-30-х рр. 3. Розмаїття літературно-естетичних течій та шкіл. Творчі організації, об’єднання, угрупування. Мистецькі декларації. Здобутки та трагічні колізії письменників “розстріляного відродження”. 4. Літературна дискусія 1925-1928 рр.: причини і наслідки, корінні питання дискусії та їх зв’язок із дискусіями ХІХ – початку ХХ ст. 5. Жанрово-стильове розмаїття прози. Рух ”від новели до роману”. 6. Стильові напрямки поезії. Символізм та неоромантизм як стильові домінанти поезії 20-30-х рр. Український поетичний авангард 20-х рр. та програми революційного оновлення літератури. 7. Характер мотивів та конфліктів драматургії 20 – 30-х рр. 8. Психологічний та експериментальний напрямки українського театру. Театр Леся Курбаса “Березіль”. 9. Літературознавство і критика.
Читайте також:
|
||||||||||||||
|