Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ядро професійних знань SWEBOK, як основа проектування ПЗ та стандарт ISO/IEC 12207:95.

Мета:ознайомитися з основними документами проектування ПЗ.

Теоретичні відомості:

Протягом всього часу навчання на кафедрі ми вивчаємо програмування. Програмування (Computer science) – молода область, що активно розвивається.

Довгий час людство хвилює питання про те, до якого роду діяльності відноситься програмування. У 60-х – 70-х роках XX століття дане питання активно обговорювалося на наукових конференціях. Існувало дві популярні точки зору: «програмування це мистецтво» і «програмування це наука». До єдиної думки прийти так і не вдалося. Зараз ми можемо додати до цих популярних трактувань ще одне: «програмування це бізнес». Щоб це зрозуміти, достатньо подивитися на дохід сучасних IT-компаній.

IT-проекти – проекти в області інформаційних технологій. Далі розглядатимемо лише ті IT-проекти, метою яких є розробка програмного забезпечення.

Задамося наступними питаннями:

•Що таке програмне забезпечення (ПЗ)?

•Чим ПЗ відрізняється від звичайної програми?

•«Калькулятор» – це програма. Чи є вона ПЗ?

Програмне забезпечення (Software) – набір комп'ютерних програм, процедур і пов'язаної з ними документації та даних (ISO/IEC 12207) [1].

Таким чином, програмне забезпечення – це не просто програма. Це ще і документація і настанова користувача [2].

Замість словосполучення «програмне забезпечення» часто використовують інше – «програмний продукт». Далі вважатимемо, що це одне і те ж. Одна з головних властивостей програмного продукту – його можна продати. Можливість продажу програмного продукту – запорука успіху бізнесу з розробки програмного забезпечення. Якщо ви збираєтеся щось розробити, це повинно бути затребувано на ринку. Інакше ви витратите гроші на розробку (зарплату співробітників, накладні витрати, податки, оренду приміщення...) і нічого не отримаєте взамін. Ви можете написати чудову програму. Реалізувати там новий швидкий алгоритм. Вона може прекрасно працювати, але якщо вона нікому не потрібна, то ви (як компанія) на шляху банкрутства. Нехай, в таких програмах, як ваша, дійсно є потреба. Нехай, ви рік наполегливо працювали, і ось, здавалося б, настала ваша зоряна година: все готово, всі модулі написані, відлагоджені, зібрані разом і, як вам здається, працюють. Один «маленький» момент псує всю картину – якщо у вас немає хорошої (!) настанови користувача (інструкції), бажано, в російськомовному і англомовному варіантах, то вашу програму ніхто не купить, особливо за кордоном. Якщо у вас все є, але немає фахівців з реклами, то про вашу програму ніхто не дізнається. Якщо ..., і таких якщо дуже багато.

Підсумуємо: програмний продукт – це програма зі всією супутньою документацією, програма, яку можна продати, або витягувати з нею фінансову вигоду іншим чином.

Для того, щоб бізнес був успішним, необхідне (але не достатньо) виконання багатьох умов:

•Продукт повинен виходити на ринок:

- належної якості;

- вчасно;

- цікавим потенційним користувачам.

•Витрати повинні відповідати початковому бюджету.

На жаль, ситуація така, що багато проектів не задовольняють цим, здавалося б природнім умовам. Більшість проектів закінчилися невдачею – мета взагалі не була досягнута, інші закінчилися створенням продукту, але перевищили бюджет або (і) не уклалися в час або (і) мають лише часткову функціональність, і лише частина – це успішні: закінчилися створенням продукту, вклалися до бюджету і в час. Вся планована функціональність реалізована.

Для того, щоб підвищити об'єми ринку, необхідно підвищити показник успішності проектів, для чого галузь потребує не тільки нових технологій, але і в грамотних фахівцях, здатних ці технології застосовувати.

У зв'язку з цим світова комп'ютерна спільнота прийшла до необхідності систематизації накопичених знань і загальні з них зафіксувати у вигляді ядер знань (Body of Knowledge – BOK) для різних областей інформатики [3]. Для створення ядра знань ПЗ був створений міжнародний комітет при американському об'єднанні комп'ютерних фахівців ACM (Association for Computing Machinery) і інституті інженерів по електроніці і електротехніці IEEE Computer Society. До комітету увійшли фахівці світового рівня в області інформатики і розробки ПЗ, які внесли свій досвід і знання, а також систематизували накопичені різнорідні знання і визначили (1999г., 2001г., 2004г.) ядро професійних знань SWEBOK (Software Engineering Body Knowledge) програмної інженерії [4], як основи проектування ПЗ. Ядро включає суму знань, розподілену по 10 спеціалізованим областям, які відображають окремі процеси проектування ЖЦ ПЗ і методи їх підтримки.

Хід роботи:

1.Дати аналіз і характеристику базового документу, що відображає думку багатьох зарубіжних і вітчизняних фахівців в області програмної інженерії - SWEBOK.

2.Пояснити область знань «Проектування ПЗ» за наступним планом:

• базові концепції проектування ПЗ (Software Design Basic Concepts)

• ключові питання проектування ПЗ (Key Issue in Software Design)

• структура і архітектура ПЗ (Software Structure and Architecture)

• аналіз і оцінка якості проектування ПЗ (Software Design Quality Analysis and

• Evaluation),

• нотації проектування ПЗ (Software Design Notations)

• стратегія і методи проектування ПЗ (Software Design Strategies and Methods).

  • Контрольні питання і завдання

1. Назвіть області знань SWEBOK інженерії розробки ПЗ.

1. Приведіть базові поняття SWEBOK.

2. Визначите цілі і завдання області знань – проектування ПЗ.

2. З якими стандартами узгоджуються ядра знань SWEBOK.

3. Який міжнародний стандарт визначає перелік і зміст процесів ЖЦ програмного продукту?

4. Які розділи ядра знань і стандарту найбільш необхідні при розробці програмних систем.

 



Читайте також:

  1. A) наличие таких обстоятельств составляло существенное основание согласия участников на обязательность для них договора; и
  2. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  3. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  4. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  5. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  6. III. Актуалізація набутих знань
  7. III. Контроль знань
  8. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  9. IV. Закріплення й узагальнення знань
  10. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  11. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  12. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ




Переглядів: 2143

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Лабораторна робота №2,3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.