МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Варіант 9Скласти макет комбінованої таблици: розподілу працівників Н-ного заводу за цехами ( механічний, литейний, модельний, кузнечний), стажу роботи ( до 5 років, від 5 років до 10 років, більше 10 років), за професіям (слюсари, токари, інструментальники, інші проф.).
Варіант 10 Скласти макет комбінованої таблици: розподілу померлих від раку за локалізації раку ( шлунок, легені, шійка матки, тіло матки, молочні залози), віку ( до 19 років, 20-39, 40-59, 60 років і старше), тривалості хвороби ( до 6 місяців, від 6 місяців до 1 року, більше 1 року) і статі.
Практичне заняття №2 ТЕМА : ВІДНОСНІ ВЕЛИЧИНИ (СТАТИСТИЧНІ КОЕФІЦІЄНТИ). ГРАФІЧНІ МЕТОДИ АНАЛІЗУ 1.Навчальна мета: 1.Ознайомитися з видами та можливостями застосування відносних величин і графічних зображень статистичних даних; 2.Засвоїти методику обчислення відносних величин та графічного зображення статистичних даних. 2. Вихідні знання та вміння: Знати: Відносні величини (інтенсивні, екстенсивні показники, показники співвідношення, наочності). Визначення, способи обчислення, значення та застосування в діяльності лікаря. Графічні зображення медико-біологічних даних. Лінійні, стовпчикові, секторні, радіальні діаграми. Застосування, методику побудови. Картограми, картодіаграми. Застосування, методика побудови. Багатомірний комп'ютерний графічний аналіз. Вміти: Розраховувати інтенсивний, екстенсивний показник, показник співвідношення та наочності й застосовувати їх у практичній діяльності.
Питання для самопідготовки 1. Значення абсолютних величин і можливості їх використання в практичній діяльності лікаря. 2. Основні види відносних величин, сутність, методика визначення та аналізу, приклади. 3. Які відносні величини доцільно використовувати для порівняння явищ, що вивчаються в динаміці, по регіонах, у певних групах, у розрізі окремих класів захворювань і діагнозів? 4. Типові помилки в обчисленні та аналізі відносних величин. 5. Види графічних зображень статистичних даних. 6. Правила побудови різних видів графічних зображень. 7. Можливості застосування окремих видів графічних зображень.
4.Література: 1.Біостатистика / під редакцією член-кора АМН України, проф.. В.Ф.Москаленка – Київ: Книга Плюс, 2009. 2.Соціальна медицина та організація охорони здоров'я / Під загальною редакцією Ю.В. Вороненка, В.Ф. Москаленка. - Тернопіль: Укрмедкнига. 2000. - с.43 - 52. 3.Соціальная гигиена и организация здравоохранения / Под ред. Н.Ф. Серенко, В.В. Ермакова-М. Медицина, 1984, сі 12 - 122,168 - 184. 4.Посібник із соціальної медицини та організації охорони здоров'я / Під редакцією Ю.В.Вороненка, - Київ: Здоров'я. 2002. с.- 22
Тестові завдання до практичного заняття №2 1. Для характеристики здоров'я населення дільниці сімейний лікар застосував показник інтенсивності. Що характеризує цей показник? А Питому вагу явища В Частоту явища у своєму середовищі С Співвідношення між явищами, які пов'язані між собою D Наочно відображає зміни явища в динаміці Е Неоднорідність явища, яке вивчається
2. Для оцінки діяльності закладів охорони здоров'я України засто-совують показники співвідношення. Що характеризує цей показник? А Питому вагу явища В Частоту явища у своєму середовищі С Співвідношення між різнорідними явищами D Наочно відображає зміни явища в динаміці Е Відношення частини явища до цілого
3. Для розрахунку екстенсивного показника, що, окрім явища в цілому, необхідно знати? А Об'єкт дослідження В Розмір статистичнбї сукупності С Співвідношення між явищем і основою D Дані явища, яке вивчається за минулий рік Е Розподіл явища на частини
4. Що характеризує показник наочності? А Розподіл сукупності на його складові частини В Відношення між різнорідними величинами С Відношення кожної з порівнюваних величин до рівня, прийнятого за 100% D Поширеність явища, яке вивчається Е Стандартизацію явища
5. Визначити, до якого виду статистичного показника відноситься показник поширеності травматизму серед дітей? А Інтенсивного В Екстенсивного С Співвідношення D Наочності Е Стандартизованого
6. Визначити, до якого виду статистичного показника відноситься показник розподілу смертності населення в залежності від її причин. А Інтенсивного В Екстенсивного С Співвідношення D Наочності Е Стандартизованого
7. Поліклініка надає медичну допомогу дорослому населенню. При оцінці її діяльності розраховувались показники поширеності захворювань, структура захворюваності, середнє число відвідувань на одного мешканця на рік, навантаження лікарів на амбулатор-ному прийомі, забезпеченість населення лікарями, ліжками та інші. Який з наведених показників є показником співвідношення? А Поширеність захворювань В Структура захворюваності С Забезпеченість населення лікарями і ліжками D Кількість відвідувань на одного мешканця Е Навантаження лікарів на амбулаторному прийомі
8. У місті 100 000 мешканців. Із 160 випадків інфекційних захворювань — 75 припадає на грип. Який показник захворюваності на грип відносно всіх інфекційних хвороб треба використати? А Екстенсивний В Інтенсивний С Відносної інтенсивності D Наочності Е Співвідношення
9. В районі Н. 50 тис. населення. На протязі року було зареєстро-вано 7000 захворювань. Який показник необхідно використати для характеристики розповсюджуваності захворювань серед на-селення? А Екстенсивний показник В Інтенсивний показник С Наочності D Співвідношення Е Стандартизації
10. При порівнянні з минулим роком рівень захворюваності грипом збільшився на 20%. Який показник використаний для даного розрахунку? А Відносної інтенсивності В Співвідношення С Наочності D Інтенсивності Е Екстенсивності
11. На протязі року в поліклініці було зареєстровано 11 600 захво-рювань. Серед них: грип та ГРЗ— 5800, серцево-судинні — 3480, захворювання органів травлення — 1300, інших захворювань — 1020. Який вид відносного показника можна розрахувати по цих даних? А Інтенсивний В Екстенсивний С Наочності D Середню величину Е Співвідношення
12. В районі Н. з населенням в 35 тисяч чоловік працює 120 лікарів. Який відносний показник слід розрахувати з цих даних? А Інтенсивний В Екстенсивний С Співвідношення D Наочності Е Стандартизований Читайте також:
|
||||||||
|