Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Мета й задачі практики

НАСКРІЗНА ТА РОБОЧІ ПРОГРАМИ ПРАКТИКИ.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ

ТА ПРОХОДЖЕННЯ ПРАКТИКИ

Студентів спеціальності «Облік і аудит»

освітньо-кваліфікаційних рівнів бака­лавр, магістр

Автори: Сідюк О.В. Бешуля І.В. Гончарова Н.М. Петренко М.В. Попова Н.І. Сердюк В.М. Чумакова О.Б.
  Зав.кафедри «Облік і аудит»   Сідюк О.В.
  Голова навчально-методичної комісії   Олексієнко Н.В.  
Декан обліково-фінансового факультету Єгоров П.В.

 

 

ДОНЕЦЬК 2008


УДК 657 (07)

ББК 65.052.226

Автори:

доц., к.е.н. Сідюк О.В., доц., к.е.н. Бешуля І.В., доц., к.е.н. Гончарова Н.М., доц., к.е.н. Петренко М.В., доц., к.е.н. Попова Н.І, проф., к.е.н., Сердюк В.М., ст. викладач Чумакова О.Б.

 

Рецензенти:

Гевлич Л.Л. – к.е.н., доцент

Тимохіна Г.О. – ст. викладач

 

 

Друкується у відповідності з постановою ради обліково-фінансового факультету Донецького національного університету (протокол № 8 від 18.04.08 р.)

 

 

Посібник містить наскрізну та робочі програми практики для студентів освітньо-кваліфікаційних рівнів бакалавр, магістр, а також методичні рекомендації щодо організації та проходження виробничої та магістерської практик.

 


ЗМІСТ

  стор.
Вступ 1. Мета й задачі практики 2. Організація практики 2.1. Загальні положення та дії з її організації та проведенняпрактики 2.2. Базове підприємство 2.3. Форми організації практики 2.4. Суб’єкти практики, їх права та обов’язки; керівництво практикою 3. Зміст практики, її програми 3.1. Робочі програми виробничих практик 3.2. Магістерська практика 4. Індивідуальне завдання 5. Контроль за проходженням практики 6. Порядок складання, оформлення та захисту звіту з практики 7. Критерії оцінки результатів практики Додатки  

 

 


Вступ

Сучасні умови господарювання обумовлюють нагальну потребу у суспільно значущій інформації щодо збереження та якості використання ресурсів, ходу бізнесових процесів, їх результатів. Таку інформацію надає бухгалтерський облік, до якого в ринковому середовищі пред’являються якісно нові вимоги. Вони формують новий зміст обліку, а відповідно до нього й вимоги до рівня кваліфікації, професійної компетенції та етики облікового персоналу. Адже ще Ді Пієтро стверджував, що вимоги до бухгалтера відповідають знанням про бухгалтерію. Тому природно, що вимоги до облікових працівників динамічні; наразі власники та керівники підприємств пред’являють до претендентів на зайняття бухгалтерської вакансії певні освітні, кваліфікаційні та етичні вимоги, згідно з якими претендент повинен:

§ мати вищу освіта за фахом і прагнення навчатися усе життя, поновлюючи та поглиблюючи набуті знання;

§ дотримуватися чинного законодавства України, відстежувати зміни в ньому;

§ вміти організувати первинний облік операцій підприємства; формувати облікові регістри та фінансову звітність; володіти комп’ютерними технологіями обробки інфор­мації; самостійно або сумісно в групі фахівців розробляти інструктивні положення з обліку активів, капіталу, зобов'язань підприємства; розробляти проекти удосконалення бухгалтерського обліку і контролю за окремими ділянками роботи; проводити документальну ревізію, аналізувати стан та результати фінансово-господарської діяльності;

§ розумітися на міжнародних стандартах обліку та звітності;

§ знаходити спільну мову з керівником, вміти чітко і коректно пояснити керівникові, чому саме так, а не інакше треба вирішити конкретну бізнесову проблему; вміти в режимі діалогу фінансовим обґрунтуванням підготувати керівника до правильного рішення; не очікувати від керівника розуміння суті бухгалтерських технологій; уникати перетворення бухгалтерського обліку з інструменту вирішення проблеми на її гальма; вміти швидко визначати, обраховувати та оцінювати можливі альтернативні варіанти вирішення бізнесової проблеми; знати податковий облік, самостійно компетентно спілкуватися з фіскальними органами, не створюючи ризики податкових потрясінь;

§ бути чесним, кмітливим, ввічливим, комунікабельним, вписуватися в психологічний і етичний портрет фірми.

Нагоду оцінити, наскільки майбутній фахівець відповідає цим вимогам і роботодавець, і безпосередньо сам фахівець набувають під час різних видів практики студентів. Практика поряд з лекціями та практичними заняттями є невід'ємною складовою підготовки фахівців, оскільки бухгалтерський облік водночас і є системою знань, і практичною роботою з спостереження, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення та передачі інформації користувачам для прийняття рішень.

З огляду на вищезазначене для студента, який навчається за спеціальністю «Облік і аудит», практика - це можливість набути досвід роботи у колективі, сформувати та поглибити своє розуміння умов діяльності підприємства на сучасному етапі розвитку економіки України, застосувати набуті знання на практиці, стати учасником облікового процесу, удос­коналити свої практичні навички й набути певний досвід практичної роботи, здобути навички виконання завдань та обов'язків фахівців окремих функціональних підрозділів, апробувати результати наукових досліджень, одержати відгуки та рекомендації бухгалтерів-практиків щодо отриманих результатів, взяти участь у конкурсному відборі на одержання постійної роботи при наявності відповідних вакансій на базовому підприємстві.

Слід зазначити, що практика є значущою не тільки для студента-практиканта, вона надає певні переваги й базовому підприємству. Зокрема, для базового підприємства, практика студентів - це можливість належного відбору кадрів з необхідними професійними і психологічними якостями особистості, виховання молодих спеціалістів згідно з нормами, правилами, традиціями, корпоративною культурою та діловою етикою підприємства, оптимізації витрат часу та ресурсів на підготовку потрібних спеціалістів, підвищення професійного рівня співробітників підприємства, які виконують обов’язки керівників практики.

В цілому ж успішність практики значною мірою визначається ступенем активності, ініціативності й самостійності студента, чітким усвідомленням мети та задач практики, прагненням і бажанням їх виконати.

Мета й задачі практики

Основною метою практикиє оволодіння студентами су­часними методами, формами організації та засобами праці в галузі їх майбутньої професії, формування у них на базі одержа­них у вищому навчальному закладі знань, професійних умінь і навиків для прийняття самостійних рішень при виконанні кон­кретної роботи в реальних умовах, виховання потреби систе­матичного поновлювання своїх знань і творчого їх застосову­вання у практичній діяльності.

Метою практики студентів спеціальності 0106 є систематизація, закріплення та поглиблення теоретичних та практичних знань з фінансового та податкового обліку, звітності, аудиту й аналізу, застосовування їх для вирішення конкретних об­лікових задач; придбання професійних умінь та практичних навичок організації й техніки ведення бухгалтерського обліку, складання звітності, аудиту й аналізу; накопичення досвіду практичної роботи зі спеціальності та вміння використовувати знання в реальних бізнесових умовах, що постійно змінюються; розвиток професійних якостей особистості майбутнього фахівця, його пізнавальної активності, оволодіння методикою емпіричного дослідження, узагальнення та логічного викладення його результатів.

Основні задачі практики, які мають бути вирішені для досягнення вищезазначеної мети:

§ закріпити теоретичні знання шляхом усвідомлення та дослідження питан­ь програми, навчитися застосовувати одержані знання, навички та вміння у про­фесійній діяльності, при цьому навички набувають шляхом багатократ­ного повторення облікових процедур та прийомів;

§ з'ясувати зовнішні та внутрішні фактори середовища, в якому функціонує базове підприємство, вивчити організаційно-технологічні особливості його господарської діяльності, їхній вплив на побудову обліку та контролю;

§ вивчити й критично оцінити чинну практику обліку, визначити рівень його комп'ютеризації;

§ оволодіти дієвими формами й методами контролю облікових об’єктів, сучасними аналітичними технологіями;

§ виробити навички практичного застосування методик аудиту облікових об’єктів,

§ виконуючи індивідуальне завдання по визначенню та вирішенню проблемних
питань облікової практики, зібрати необхідний практичний матеріал для виконання відповідних навчальному плану робіт, а також для підготовки наукових статей та доповідей на наукові конференції.

В результаті проходження практики студент повиннийзнати:

· роль, місце і завдання обліково-контрольної служби підприємства та перспективи розвитку наукових і прак­тичних знань з обліку і аудиту;

· загальноприйняті принципи бухгалтерського обліку, їх сутність;

· систему фінансового, податкового та управлінського обліку, контролю;

· порядок застосування П(С)БО, законодавчих та норма­тивних актів за видом діяльності базового підприємства;

· економіко-правові, фінансові та облікові процеси, які відбуваються на підприємстві, їх взаємозв'язок;

· функції та відповідні процедури, які виконує обліковий персонал з організації збереження та раціонального використання матері­альних, грошових, фінансових та трудових ресурсів;

вміти:

· користуватись бухгалтерським понятійним апаратом;

· вести первинний облік;

· виконувати необхідні розрахунки;

· здійснювати перевірку, бухгалтерську обробку документів;

· складати бухгалтерські регістри та форми зовнішньої й внутрішньої звітності, читати їх, тобто надавати бухгалтерську інтерпретацію інформації, яку вони містять;

· використовувати обліково-звітну інформацію для аналізу господарської діяльності підприємства;

♦ систематизуючи результати власних спостережень і досліджень, надавати оцінку чинній практиці обліку і контролю, розробляти рекомендації щодо її удосконалення.

Вищезазначені мета та задачі підлягають конкретизації щодо конкретних видів практики, передбачених навчальним планом для студентів відповідного фаху спеціальності 0106. Загальна концепція практики передбачає поступове й послідовне накопичення та розширення практичних навичок та вмінь у процесі виробничої практики з бухгалтерського обліку і виробничої практики з фінансового обліку (для фаху «бакалавр»), магістерської практики (для фаху «магістр»). Мета і завдання їх полягають у наступному:


Читайте також:

  1. Абсолютність і відносність практики як критерія істини.
  2. Алгоритм розв’язання задачі
  3. Алгоритм розв’язання задачі
  4. Алгоритм розв’язання розподільної задачі
  5. Алгоритм розв’язування задачі
  6. Алгоритм розв’язування задачі
  7. Алгоритм розв’язування задачі
  8. Алгоритм розв’язування задачі
  9. Алгоритм розв’язування задачі
  10. Алгоритм розв’язування задачі
  11. Алгоритм розв’язування задачі оптимізації в Excel
  12. Аналіз інформації та постановка задачі дослідження




Переглядів: 947

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Для бакалавра

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.