Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Структура та діяльність національних тристоронніх органів у країнах Європейського Союзу

В Україні, згідно з законом «Про соціальний діалог в Україні», який набрав чинність з 18.01.2011 р., передбачено формування порядку утворення, склад та організацію роботи Національної тристоронньої соціально-економічної ради та територіальних соціально-економічних рад у регіонах.

Соціальний діалог – процес визначення та зближення позицій, досягнення спільних домовленостей та прийняття узгоджених рішень сторонами соціального діалогу, які представляють інтереси працівників, роботодавців та органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, з питань формування та реалізації державної соціальної та економічної політики, регулювання трудових, соціальних, економічних відносин.

 

Практика ведення соціального діалогу

                               
   
 
     
 
 
 
 
   
 
   
 
     
 

 


Традиційніші методи – щорічні генеральні угоди, які часто-густо є переліком поставлених цілей і не пред­ставляють реальних, узгоджених між урядом та соціальними партнерами стратегій.

           
   
 
 
 
   

 

 

 


Реформування трудового законодавства для узгодження з нормами ЄС

 

 

Адаптації до змінних потреб ринків праці

 

 

Мобільність робочої сили і нові моделі організації праці

 

 

Повинно супроводжуватись створенням нової законодавчої бази

 

Підвищення продуктивності і конкурентоспроможності підприємства

 

Досягнення необхідного балансу між гнучкістю та гарантією роботи і підвищенням якості робочих місць

 

Запровадження і широке використання так званих нетипових трудових відносин (неповний робочий день/тиждень)

 

                     
 
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   

 

   
 
 
 
 
 
 
 

 


 

Соціальний діалог– процес визначення та зближення позицій, досягнення спільних домовленостей та прийняття узгоджених рішень сторонами соціального діалогу, які представляють інтереси працівників, роботодавців та органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, з питань формування та реалізації державної соціальної та економічної політики, регулювання трудових, соціальних, економічних відносин.

 
 

 

 

               
 
 
   
• на національному рівні – генеральна угода;  
   
 
 
   
• на галузевому рівні – галузеві (міжгалузеві) угоди;  
   
 
 
   
• на територіальному рівні – територіальні угоди;  
   
 
 
   
• на локальному рівні – колективні договори.  
   
 
 
   

 

       
   
 
   
 
   
1915 р. – акт з колективно-договірного регулювання прийнято в Норвегії  
 
   
 
   
1949 р. - Конвенцію №98 про застосування принципів права на організацію і ведення колективних переговорів  
 
   
1951р. - Рекомендації №91 про колективні договори  
 
   
1952р. - №94 - про консультації та співробітництво між підприємцями і трудящими на рівні підприємства  
 
   
1960р. - №113 - про консультації та співробітництво між державною владою та організаціями підприємців і трудящих  
 
   
1981р. - Конвенцію №154 про сприяння колективним переговорам  
 
   
Україна ратифікувала у різні роки вказані міжнародно-правові акти  
 
 

 

 


Трипартизм Біпартизм

       
   
 
 
З кінця 80-х років спостерігається докорінне оновлення трудового законодавства:  

 


•наявності колективного інтересу усіх суб'єктів у сфері застосування найманої праці;

 

•наявності колективних відносин у цій сфері;

 

• колективній структурі сторін соціального партнерства.

 

 

 
 

 


Колективні відносини між соціальними партнерами із участі трудових колективів у встановленні умов праці;

 

Участі трудових колективів в управлінні організаціями, на яких вони працюють;

 

Укладення і виконання колективних договорів та колективних угод на галузевому, регіональному, національному рівнях;

 

Діяльність професійних спілок та інших представницьких органів трудового колективу в соціально-трудових відносинах;

 

Утворення та діяльності об'єднань роботодавців; з вирішення індивідуальних та колективних трудових спорів.

 

 

Досягнення консенсусу з питань забезпечення зайнятості

 

Створення додаткових робочих місць

 

Організації оплачуваних громадських робіт

 

Організації захисту населення від безробіття

 

Застосування найманої праці з дотриманням техніки безпеки, та вимог з охорони здоров'я працівників у процесі праці

 

Оплата праці й забезпечення відтворюючої і стимулюючої функцій заробітної плати

 

Захист прав працівників на своєчасне отримання заробітної плати

 

Забезпечення нормального режиму праці й відпочинку

 

Забезпечення права працівників на участь в управлінні працею на підприємстві в розподілі прибутку для забезпечення соціальної діяльності підприємства

 

Визначення соціальних стандартів і встановленні їх мінімальних меж

 

Встановлення порядку проведення колективних переговорів

 

Вирішення колективних трудових спорів тощо.


       
 
   
 


Норми про соціальне партнерство тією своєю частиною.
Питання соціально-економічного змісту в суспільному житті

 

Соціальне партнерство як правовий інститут -це сукупність норм, що регламентують відносини між соціальними партнерами - трудовими коллективами найманих працівників та їхніми представниками (профспілками та іншими представниками) і роботодавцями та їхніми представниками, в також між об'єднаннями вказаних суб'єктів щодо врегулювання трудових і соціально-економічних відносин у сфері застосування найманої праці й вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів).

 

 

 


Ради трудових колективів
Колективні договори
Виробничі наради

 

 
 

 

 


23 травня 1993 р. - створено Національну раду соціального партнерства

 

1 липня 1993 р. - був прийнятий Закон України "Про колективні договори і угоди"

 

З 1993 р. - укладаються Тарифна угода та Генеральні угоди між Кабінетом Міністрів України і профспілковими об'єднаннями України

 

24 березня 1995 р. - прийнятий Закон України "Про оплату праці" (із змінами від 23 жовтня 1997р.)

 

3 березня 1998 р. - прийнятий Закон України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів

 

17 листопада 1998 р. - Указом Президента створено Національну службу посередництва і примирення

 

15 вересня 1995 р.- прийнято Закон України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності"

 

1992 р.- організований Український союз промисловців і підприємців (УСПП)

 

У структурі УСПП нараховується 70% підприємств недержавної і 30% державної форм власності

 

У червні 1997 р.- УСПП був затверджений членом Міжнародної організації роботодавців

 

16 жовтня 1998 р.- підписано Декларацію про створення Конфедерації роботодавців України

 

5 листопада 1998 р.- УСПП відбувся Установчий з'їзд Конфедерації роботодавців України (затвердив Статут Конфедерації)

 

 

 


- Проводити єдину узгоджену політику соціально-трудових відносин;

 

- Брати участь у переговорах з профспілками на національному рівні про укладення Генеральної угоди;

 

- Консолідовано відстоювати свої інтереси і захищати корпоративні права щодо розвитку національного товаровиробника;

 

- Координувати дії учасників щодо політики зайнятості, заробітної плати, соціального страхування, охорони праці;

 

- Виступати на міжнародній арені;

 

- Делегувати своїх представників до тристоронніх органів, у Національну раду соціального партнерства, Національну службу посередництва і примирення, спостережні ради фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування тощо;

 

- Брати участь у підготовці проектів законодавчих актів. У перспективі будуть створюватися галузеві об'єднання роботодавців.

 

Кабінет Міністрів України виступає в соціальному партнерстві як орган, що здійснює управління об'єктами державної власності.

Держава як суб'єкт соціального партнерства в Україні залишила за собою таку важливу функцію як створення правової бази для регулювання соціально-трудових відносин, встановлення на державному рівні мінімальних гарантій для трудящих у сфері праці. Представниками найманих працівників виступають на національному рівні профспілкові об'єднання України. Так, Генеральну угоду на 1997-1998 роки підписали голови 13 профспілкових об'єднань України.

 

 
 

 

 


Згідно з Положенням Національна служба посередництва і примирення (НСПП) є постійно діючим державним органом, створеним Президентом України для сприяння врегулюванню колективних трудових спорів (конфліктів).

 
 

 

 



Читайте також:

  1. B грудини зі здавленням чи пораненням органів.
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. VII. Філо- та онтогенез органів виділення
  4. VІ. План та організаційна структура заняття
  5. VІІІ. Філогенез органів чуття
  6. Адвокатська діяльність
  7. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  8. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  9. Актове діловодство. Діяльність судів. Ведення актових книг
  10. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  11. Антиконкурентні дії органів влади, управління і контролю
  12. Антимонопольна діяльність держави




Переглядів: 689

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Охорона праці в галузі | Трудові норми Міжнародної організації праці. Конвенції та Рекомендації МОП. Основні Конвенції МОП у галузі охорони праці.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.