Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Дидактика - галузь педагогіки, яка досліджує теорію освіти і навчання.

Дидактика як наука описує існуючі системи навчання, досліджує навчальний процес з метою його вдосконалення, розвиває нові ідеї, впливає на педагогічний процес.

 

Термін "дидактика"грецького походження ( дидактикос - той, хто навчає). Вважається, що вперше його використали у 1613 році німецькі педагоги Кристоф Хельвіг і Йохим Юнг у праці "Короткий звіт з дидактики,або мистецтво навчання. Ратихімія". В аналогічному значенні вживав цей термін і Ян Амос Коменський (1592-1670) у праці "Велика дидактика" (1657).

Основні категорії дидактики: мета освіти, процес навчання, викладання і учіння, зміст, принципи, методи і прийоми навчання; форми організації навчального процесу; структура навчальної діяльності; розвиток особистості; формування загальнонавчальних умінь і навичок; діагностика і корекція результатів навчання.

Процес навчання розглядається як цілеспрямована двостороння взаємодія учителя та учнів, спрямована на оволодіння останніми знаннями, вміннями, навичками; на їх розвиток та виховання.

Основною рушійною силою процесу навчання є протиріччя (невідповідність). У процесі навчання виділяють ряд внутрішніх протиріч:

■ між попереднім рівнем знань учнів і новими знаннями;

■ між знаннями та вмінням їх застосувати у практичній діяльності;

■ між необхідним та реальним рівнем ставлення учнів до учіння;

■ між більш складними пізнавальними завданнями і наявністю попередньо недостатніх для їх вирішення засобів тощо.

Навчальний процес спрямований на формування всебічно розвиненої особистості і тому реалізує освітню, виховну, розвиваючу функції.

Освітня функціяполягає у тому, що у процесі навчання відбувається засвоєння наукових знань, формування спеціальних і загальнонавчальних умінь і навичок.

Виховна функціяпокликана забезпечити виховання підростаючого покоління у процесі навчання на основі формування світогляду як підґрунтя моральних, трудових, естетичних і фізичних якостей особистості.

Розвиваюча функціяпроцесу навчання передбачає процес "творіння" особистості, на основі розвитку її сприймання, вольової, емоційної та мотиваційної сфери.

Структура процесу навчаннявміщує мету, завдання, принципи, зміст освіти, методи, форми організації," засоби та результат навчання.

Мета процесу навчання- усвідомлення вчителем та сприйняття учнями мети та завдань навчальної теми, розділу або предмета в цілому. Мета процесу навчання визначається на основі вимог програми, індивідуальних та вікових особливостей учнів даного класу, рівня попередньої підготовки, а також можливостей самого вчителя.

До принципівнавчання у сучасній педагогіці відносять:

¢ принцип гуманістичної цілеспрямованості,

¢ принцип зв'язку з життям,

¢ принцип співробітництва і співдружності,

¢ принцип науковості в організації навчання,

¢ принцип наступності, системності, послідовності,

¢ принцип доступності у навчанні,

¢ принцип наочності,

¢ принцип єдності загального, політехнічного, трудового та професійного навчання…

Зміст освіти- система наукових знань, умінь і навичок, оволодіння якими забезпечує всебічний розвиток розумових і фізичних здібностей учнів, формування їх світогляду, моралі і поведінки, підготовку до суспільного життя, праці.

Формоюнавчання називають зовнішнє вираження цілеспрямованої двосторонньої взаємодії учня та вчителя, спрямованої на озброєння учня знаннями, уміннями, навичками.

У загальноосвітніх закладах застосовуються різноманітні урочні та позаурочні форми організації навчання, у кожній з яких виділяється фронтальна, групова та індивідуальнаробота з учнями. Основною формою організації навчання є урок.

Метод навчання- спосіб реалізації цілеспрямованої двосторонньої взаємодії учня та вчителя, спрямованої на озброєння учня знаннями, уміннями, навичками.

Засобинавчання - матеріальні та нематеріальні (духовні) цінності, які сприяють підвищенню ефективності процесу навчання.

Ефективні результатинавчання потребують одночасного контролю вчителя за ходом розв'язання поставлених завдань і самоконтролю учнів за вірністю виконання навчальних операцій. Контроль здійснюється за допомогою усних, письмових, лабораторних та інших практичних робіт, заліків, іспитів.


Читайте також:

  1. АГД як галузь економічної науки
  2. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  3. Адміністративне право як галузь права
  4. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  5. Балістика пошкодженьдосліджує дії основного і додаткового факторів пострілу.
  6. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  7. Бінарні методи навчання.
  8. Болонська конвенція як засіб створення зони європейської вищої освіти.
  9. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти
  10. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти країн Європи.
  11. В системі вищої освіти і науки України
  12. Вдосконалення системи освіти




Переглядів: 1018

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дидактика | У процесі навчання виділяють дві сторони: викладання та учіння.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.