МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Права та обов’язки замовників експертизи.Замовники екологічної експертизи мають право: - одержувати консультації; - надавати суб’єктам екологічної експертизи пояснення, зауваження, пропозиції щодо об’єкта екологічної експертизи чи з окремих їх рішень та обґрунтувань; - знайомитися з висновками екологічної експертизи; - просити проведення додаткової екологічної експертизи; - одержувати інформацію про хід проведення екологічної експертизи. Замовники зобов’язані: - подавати на екологічну експертизу необхідні матеріали і висновки щодо попередньої оцінки їх впливу на навколишнє природне середовище; - сприяти проведенню екологічної експертизи; - оплачувати виконані еколого-експертні роботи згідно з договором; - виконувати вимоги висновків екологічної експертизи.
Умови і підстави для проведення державної екологічної експертизи.
Експертиза проводиться у разі: - наявної або можливої потенційної небезпеки об’єкту для навколишнього середовища і здоров’я людей; - за рішенням Кабінету Міністрів або місцевих органів влади. Вона проводиться після оголошення Замовником через засоби масової інформації ” Заяви про екологічні наслідки діяльності”. Ця заява повинна мати відомості про мету і засоби здійснення діяльності, фактори, що впливають чи можуть вплинути на навколишнє середовище, з урахуванням можливих екстремальних ситуацій, кількісні та якісні показники ризику, заходи, що гарантують екологічну безпеку.
Згідно Закону України „Про екологічну експертизу” граничні строки проведення державної екологічної експертизи об’єктів становлять: - еколого-експертними підрозділами органів виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів - до 45 днів (календарних) з продовженням у разі потреби до 60 днів, в особливо складних випадках – до 120 днів; - міжгалузевими комісіями - до 90 днів; - за додатковими матеріалами відповідно до висновків попередньої експертизи – до 30 днів. Висновки після затвердження центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів є обов’язковими для виконання. Позитивний висновок є підставою для відкриття фінансування всіх програм і проектів. В разі негативної оцінки замовник повинен доопрацювати матеріали і подати їх на додаткову державну екологічну експертизу. Строк дії висновків державної екологічної експертизи: позитивний висновок дійсний протягом 3 років від дня видачі. Після цього (якщо не почата реалізація об’єкту), він підлягає новій екологічній експертизі. Висновки екологічної експертизи складаються з вступної (протокольної), констатуючої(описової) та заключної (оціночно-узагальнюючої) частини. У вступній частині наводяться дані про орган, що проводив екологічну експертизу, склад експертів, час проведення, найменування об’єкта екологічної експертизи, його кількісні і якісні показники, У констатуючій частині подається характеристика видів запланованої чи здійснюваної діяльності, її вплив на навколишнє середовище, ступінь екологічного ризику, забезпечення вимог екологічної безпеки, раціонального використання і відтворення природних ресурсів. У заключній частині міститься узагальнена оцінка об’єкту екологічної експертизи, зауваження і пропозиції щодо вдосконалення обгрунтування його екологічного впливу, висновки щодо схвалення, повернення на доопрацювання чи відхилення з посиланням на відповідні нормативні документи, висновок щодо можливості реалізації об’єкта.
Оскарження висновків державної екологічної експертизи: Юридичні особи, зацікавлені в спростуванні висновків державної екологічної експертизи або окремих її положень подають заяву до органів, які приймали рішення про проведення екологічної експертизи. В разі відмови у розгляді заяви, вони мають право звернутися до суду. Органи, які приймали рішення про проведення екологічної експертизи зобов’язані в місячний строк розглянути заяву і за наявності підстав призначити проведення додаткової державної екологічної експертизи з залученням незалежних експертів. Але оскарження висновків державної екологічної експертизи не припиняє їх дії. Висновки екологічної експертизи можуть бути визнані недійсними у судовому порядку у разі: - порушення законодавства про проведення екологічної експертизи; - недотримання санітарних, гігієнічних, будівельних норм щодо охорони навколишнього середовища, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки; - неврахування важливих достовірних відомостей про стан екологічної ситуації в місці реалізації об’єкта ( в цьому, і в попередньому випадку може бути зумовлене недостатньою кваліфікованістю експертів); - порушення прав учасників експертизи, якщо це привело до неправильного висновку екологічної експертизи.
Фінансування державної екологічної експертизи: Фінансування державної екологічної експертизи здійснюється її замовником. Державні екологічні експертизи об’єктів, що реалізуються за рахунок державних капіталовкладень, фінансуються за рахунок держбюджету. Фінансування експертизи екологічних ситуацій та екологічно небезпечних діючих об’єктів і комплексів, яке проводиться за рішенням Кабінету Міністрів України, місцевих Рад чи їх виконавчих комітетів, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, позабюджетних фондів охорони навколишнього природного середовища. Згідно з Нормативами витрат на проведення державної екологічної експертизи, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів 13 червня 1996 р, № 644, витрати на проведення державної екологічної експертизи складають: - для інвестиційних програми – від 1,62 до 3,5 % - проектів - від 0,5 до 2,0 % - робочих проектів – від 0,2 до 0,8 % від вартості розробленої документації. Інші державні екологічні експертизи - за рахунок замовника, що здійснює екологічно небезпечну діяльність на договірній основі. Фінансування громадської екологічної експертизи здійснюється за рахунок коштів об’єднань громадян, громадських фондів, а також цільових добровільних грошових внесків громадян, підприємств і організацій.
Правопорушеннями в галузі екологічної експертизи є [ 7 ] : - порушення порядку проведення екологічної експертизи; - надання свідомо неправдивих відомостей про екологічні наслідки діяльності; - надання дозволу на спеціальне природокористування, фінансування та реалізацію проектів, програм чи діяльності, які можуть негативно впливати на стан навколишнього середовища без позитивного висновку екологічної експертизи; - здійснення екологічної експертизи неправоздатними установами, організаціями, об’єднаннями громадян; - недотримання під час реалізації об’єкту експертизи вимог щодо забезпечення екологічної безпеки відповідно до висновку державної екологічної експертизи; - незаконне втручання будь-кого у проведення екологічної експертизи; - ухилення від надання необхідних відомостей і матеріалів державним експертним органам на їх вимогу; - підготовка свідомо неправдивого висновку державної екологічної експертизи, а також надання неправдивих даних про результати її проведення; - здійснення господарської чи іншої діяльності, яка не відповідає документації, що одержала позитивний висновок державної екологічної експертизи. Порушеннями керівників державних органів експертизи та експертних комісій є: - не прийняття до уваги матеріалів громадської екологічної експертизи, а також аргументованих пропозицій з екологічних аспектів господарської та іншої діяльності, що надійшли від органів місцевого самоврядування та громадських об’єднань; - порушення встановленого порядку використання перерахованих замовником коштів на проведення державної екологічної експертизи. Винні в порушеннях притягаються до дисциплінарної, адміністративної, цивільної чи кримінальної відповідальності. Так, згідно ст. 79 „Кодексу про адміністративні правопорушення України” [ 8 ] передбачена відповідальність за недодержання екологічних вимог під час проектування, розміщення, будівництва, реконструкції, або прийняття в експлуатацію об’єктів чи споруд, а так само недодержання строків, встановлених для кожного етапу будівництва природоохоронних об’єктів чи споруд, або строків прийняття їх в експлуатацію, що тягне за собою накладання штрафу від 1 до 15 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Ст. 59 „Кодексу про адміністративні правопорушення України” передбачає відповідальність за забруднення і засмічення вод, введення в експлуатацію підприємств, комунальних та інших об’єктів без споруд і пристроїв, що запобігають забрудненню і засміченню вод і тягне за собою накладання штрафу на посадових осіб від 5 до 8 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Кримінальна відповідальність за порушення природоохоронного законодавства згідно ст..239 та 241 „Карного Кодексу України” [ 7 ] передбачає накладання штрафу у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років. Ті самі діяння, що спричинили загибель людей, їх масові захворювання або інші тяжкі наслідки, - караються позбавленням волі на строк від 2 до 5 років; обмеженням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років або без такої. Порушення порядку проведення екологічної експертизи, згідно ст. 236 „Карного кодексу України” також тягне за собою кримінальну відповідальність . Порушення порядку проведення екологічної експертизи може бути вчинене шляхом як дії, так і бездіяльності. Це може бути, наприклад: надання завідомо неправильних відомостей про екологічні наслідки діяльності об’єкта екологічної експертизи; надання дозволів на спеціальне природокористування; фінансування та реалізація проектів та програм, які можуть негативно впливати на стан довкілля та здоров’я людей, без позитивного висновку екологічної експертизи; ухилення від надання у відповідь на законну вимогу державних еколого-експертних органів необхідних відомостей про об’єкт екологічної експертизи; примушування або створення таких умов для експерта, що мають своїм наслідком підготовку хибних експертних висновків; нездійснення державної екологічної експертизи у тих випадках, коли її проведення було обов’язковим. Міжнародне співробітництво в галузі екологічної експертизи здійснюється на основі двосторонніх договорів.
Читайте також:
|
||||||||
|