Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Експертизи.

Методичні основи проведення громадської екологічної

Обмеження доступу до проектної документації.

Реєстрація громадської екологічної експертизи в органах

Основні проблеми, що виникають при проведенні громадської

Громадська екологічна експертиза

Тема 7

Запитання і завдання для самоперевірки

 

Які підстави для проведення ОВНС?

Що міститься в матеріалах безпосереднього аналізу впливу

будівництва і функціонування запроектованих об’єктів на оточуюче середовище:

- фізико-географічній і кліматичній характеристиці районів

майданчиків (трас) будівництва об’єктів проектованої

діяльності;

- загальній характеристиці об’єктів проектування і її

господарської діяльності в зонах їх впливів?

В чому полягає характеристика навколишнього природного середовища і оцінка впливу на нього:

- загальні вимоги;

- геологічне середовище та ландшафт;

- повітряне середовище;

- мікроклімат;

- водне середовище;

- грунт;

- промислові відходи;

- рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти?

Що містять матеріали по характеристиці навколишнього соціального середовища і оцінці впливу на нього?

Як оцінка вплив проектованої діяльності на навколишнє техногенне середовище?

Які заходи щодо забезпечення нормативного стану навколишнього середовища та екологічної безпеки повинні бути відображені у розділі ОВНС?

Що відображає комплексна оцінка впливів проектованої діяльності на навколишнє середовище та характеристика залишкових впливів? Який зміст заяви про екологічні наслідки діяльності?

У чому особливість екологічної експертизи діючих об’єктів і комплексів?

У чому полягає експертиза екологічних ситуацій на певних територіях?

Як проводиться екологічна експертиза документації по впровадженню нової техніки і технології?

Як проводиться екологічна експертиза по впровадженню нових матеріалів і речовин?

Які фактори враховуються при проведенні еколого-економічної оцінки технічної документації за результатами експертизи?

 

План:

1.Громадська екологічна експертиза як механізм участі громадськості в

прийнятті екологічно значимих рішень.

2.Випадки відмови у державній реєстрації громадській екологічній

експертизі.

екологічної експертизи:

місцевого самоврядування;

статус спостерігача в державній екологічній експертизі;

5.Громадська екологічна експертиза проекту: План дій:

попередній етап,

власне експертиза,

підготовка зведеного висновку.

6.Участь спостерігачів у засіданнях комісії державної екологічної

експертизи.

 

Громадська екологічна експертиза (ГЕЕ) - один з механізмів участі громадськості в прийнятті екологічно значимих рішень. Громадська екологічна експертиза почала розвиватися в 1980-х роках і незабаром стала популярним механізмом участі громадськості в прийнятті екологічно значимих рішень. На початковому етапі ГЕЕ розвивалася стихійно, без яких-небудь законодавчих рамок.

Першим законодавчим документом, що містить згадування про громадську екологічну експертизу, став закон України “Про охорону навколишнього природногосередовища” [4]. Стаття 16 закону цілком присвячена громадській екологічній експертизі і говорить про те, що:

- ГЕЕ можуть проводити наукові колективи і громадські об'єднання;

- ГЕЕ стає юридично обов'язковою після її затвердження органами державної екологічної експертизи;

- голова, члени громадських колективів експертів несуть відповідальність за правильність і обґрунтованість своїх експертних оцінок.

Крім того, серед основних принципів державної екологічної

експертизи проголошувалися гласність і участь громадськості.

Ці положення, дуже загальні і невизначені, були уточнені і розвинуті у законі України “Про екологічну експертизу”[ 5 ]. Цей закон визначає організаторів і об'єкти ГЕЕ, порядок і умови її проведення, умови відмовлення в реєстрації експертизи і відповідальність експертів. Відповідно до закону, громадську екологічну експертизу можуть проводити зареєстровані громадські організації (об'єднання), для яких проведення ГЕЕ є статутним видом діяльності. Громадська екологічна експертиза може проводитися у відношенні тих же об'єктів, що і державна екологічна експертиза. Вона проводиться до ДЕЕ чи одночасно з нею.

Суб'єкти громадської екологічної експертизи оголошують через засоби масової інформації Заяву про проведення громадської екологічної експертизи, в якій зазначаються відомості про склад громадського еколого-експертного формування, перелік спеціалістів, залучених до участі в експертизі, об'єкт екологічної експертизи, строки її проведення.

Заява про проведення громадської екологічної експертизи подається до відповідних місцевих Рад, органів державної виконавчої влади та державної екологічної експертизи.

У державній реєстрації ГЕЕ може бути відмовлено в наступних випадках:

- громадська екологічна експертиза раніше була двічі проведена у відношенні цього об’єкта;

- відомості про яке складають державну, комерційну й іншу таємницю, яка охороняється законом;

- порядок державної реєстрації громадської організації (об'єднання) не відповідає встановленому порядку;

- статут громадської організації, що проводить ГЕЕ, не містить

положення про можливості проведення ГЕЕ.

Цей перелік основ для відмовлення є вичерпним. Закон обумовлює граничний термін, протягом якого орган місцевого самоврядування повинний прийняти рішення про реєстрацію ГЕЕ. Якщо в реєстрації не відмовлено на протязі семи днів, ГЕЕ вважається зареєстрованою.

Підсумковим документом громадської експертизи є висновок, що носить рекомендаційний характер. Висновок ГЕЕ направляється спеціально уповноваженим державним органам в області державної екологічної експертизи, Замовнику документації - об'єкта ГЕЕ, органам, що приймають рішення про реалізацію намічуваної діяльності, органам місцевого самоврядування, може передаватися іншим зацікавленим особам і публікуватися в засобах масової інформації.

Висновок громадської екологічної експертизи здобуває юридичну чинність після затвердження його спеціально уповноваженим державним органом в області екологічної експертизи. У випадку надання юридичної чинності висновку громадської екологічної експертизи, керівник і члени експертної комісії несуть ту ж відповідальність за дотримання законодавства в області екологічної експертизи, що і керівник і члени державної експертної комісії.

Крім того, корисно пам'ятати, що представники громадської організації (об'єднання), що проводить ГЕЕ, мають право брати участь у засіданнях експертної комісії відповідної державної екологічної експертизи у якості спостерігачів.


Читайте також:

  1. Для отримання кінцевого результату (експертних оцінок) використовують анкетні методи і методи групової експертизи.
  2. Документація судово-медичної експертизи.
  3. Задачі та основні методи експертизи. Методи відбору інноваційних проектів
  4. Об’єкти судово-медичної експертизи.
  5. Права та обов’язки замовників експертизи.
  6. Правові та процесуальні основи судово-медичної експертизи.
  7. Призначення і проведення експертизи. Висновок судового експерта.
  8. СУДОВО-ПСИХІАТРИЧНА ЕКСПЕРТИЗА В ЦИВІЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ПОНЯТТЯ ПРАВОЗДАТНОСТІ, ДІЄЗДАТНОСТІ ТА ОБМЕЖЕНОЇ ДІЄЗДАТНОСТІ, ВИДИ СУДОВО- ПСИХІАТРИЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ.
  9. ТЕМА № 1. Предмет і завдання судової медицини. Правові, процесуальні та організаційні основи судово-медичної експертизи.




Переглядів: 689

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Еколого-економічна оцінка технічної документації за результатами експертизи | Обмеження доступу до проектної документації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.