Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 18

ВИКОРИСТАННЯ ДРІБНОМАСШТАБНИХ ГЕОГРАФІЧНИХ КАРТ

Карти як засіб пізнання дійсності

Карти допускають одночасний огляд простору в будь-яких межах – від невеликої ділянки до Землі загалом. Вони створюють просторовий образ зображеного явища чи процесу, вміщують кількісні та якісні характеристики. дають можливість визначати координати, довжини (відстані), площі, напрями, об’єми, висоти нанесених на карту об’єктів, особливості та закономірності їхнього розміщення, поєднання та взаємозв’язку.

Ці властивості і визначають цінність географічної карти. Можна виділити такі головні напрями використання карт: 1) загальне ознайомлення із місцевістю, її вивчення за картами без відвідин в натурі; 2) орієнтування за картами (туризм, експедиції, військові операції, транспорт); 3) використання карт як основи при інженерному проектуванні, в районному плануванні, розробці планів розвитку території; 4) застосування в школі та позакласному навчанні, для пропаганди наукових знань і розвитку культури.

Класик російської географії Д.М. Анучин зазначав, що ”... ступінь географічного пізнання країни визначається ступенем досконалості наявних для неї карт“. Сфера географічних карт як засобу наукового дослідження дуже швидко розширюється по мірі загального наростання темпів науково-технічного прогресу. Спочатку географи вбачали основну перевагу карти в її оглядовості. Одночасно карти цінувалися як засіб фіксації й систематизації географічних знань. Сучасні рівні використання карт можна представити так (за Берлянтом). 1) фіксація й узагальнення спостережень на картах; 2) на основі порівняльно-географічного методу – якісний аналіз розміщення і зв’язків явищ за картами; 3) на основі кількісних методів – кількісний аналіз явищ і процесів за картами; 4) на основі математичного моделювання – математико-картографічне моделювання; 5) на основі системного підходу – системно-структурний картографічний аналіз та синтез і прогнозування.

На всіх рівнях карти використовуються для розробки найактуальніших теоретичних і методологічних проблем, для розв’язання важливих практичних завдань: вивчення й охорона довкілля, раціональне використання природних умов і ресурсів, дослідження атмосферних процесів, світового океану, економіко-географічні дослідження, в тому числі й прогнозування розвитку господарства і соціальної сфери.




Переглядів: 633

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Серії карт | Поняття про картографічний метод дослідження

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.