Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ В ЛІТНІХ ТАБОРАХ

Творча майстерня майбутніх космонавтів

Навчальний наочний посібник

 

 

Автор: ШИБКА ОЛЬГА СЕРГІЇВНА,

методист комунального позашкільного навчального закладу «Міська станція юних техніків» Дніпропетровської міської ради, керівник астрономічного гуртка, керівник гуртка-методист

 

 

м.Дніпропетровськ

Р.


ЗМІСТ

ВСТУП.. 3

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ В ЛІТНІХ ТАБОРАХ.. 5

СЦЕНАРІЇ ІГОР ТА ЗАХОДІВ АЕРОКОСМІЧНОЇ ТЕМАТИКИ.. 8

«ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ УРАНІЄЮ». 8

АСТРОНОМІЧНА ВІКТОРИНА ДЛЯ НАЙМЕНШИХ.. 10

ГРА«НАСТУПНА ЗУПИНКА – МАРС». 11

«ФАБРИКА ЗІРОК». 14

АЛЬБОМ З ПОЧАТКОВОГО АЕРОКОСМІЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ.. 15

ВИСНОВКИ.. 33

 


Для воспитания нужно не большое время, а разумное использование малого времени.

А.С.Макаренко

 

ВСТУП

Запрошуємо Вас, шановні друзі та колеги, здійснити мандрівку в Зоресвіт! Зоресвіт – це дивовижний та захоплюючий світ небесних світил, астрономічних загадок, неймовірних пригод та вражаючих технічних винаходів. Особливо цікавою ця подорож стане під час літнього відпочинку, коли зоряне небо так і кличе, так і надихає!

Під час літнього відпочинку в багатьох дитячих таборах відчувається брак гуртків технічного напряму, зокрема – астрономічних гуртків. Однією з причин можна вважати знецінення в суспільстві самого поняття «науковий світогляд». Вже понад 20 років одночасно з ганебною практикою нав’язування рекламою пива, алкоголю та тютюну, в нашій країні поширюється практика приниження ролі науково - матеріалістичного світогляду. На думку автора дуже й дуже помилковою є практика, коли поняття «моральність» в суспільстві підмінюється «релігійністю», коли релігійний світогляд вважається єдиним правильним, а атеїзм чи просто критичне ставлення до релігійних подій дорівнюється до злочину проти суспільства й моралі. Слово «астрономія» вже сприймають як евфемізм «атеїзму», а «духовно багатою» вважають тільки ту людину, яка цитує біблію.

В усі віки астрономія виконувала дві основні функції – практичну та світоглядну, тобто була пов’язана з практичними та духовними потребами людства. Уроки астрономії в шкільному курсі та позашкільні практичні заняття виконували дуже важливу виховну функцію, яка є найважливішою функцією суспільства. Адже людина, яка не дивиться в небо, яка не мріє і не роздумує про устрій Всесвіту, навряд чи замислюватиметься про устрій миру земного, вона рано чи пізно перетворюється на бидло. А значить, покірливо терпітиме все, що б з нею не робили.

Тільки так можна пояснити, чому замість виховання культури проведення вільного часу зовсім без алкоголю чи пива, сучасній українській молоді нав’язується стереотип «спорт з пивом», «пиво твоєї країни», «відпочинок з горілкою», «шарм з тютюном» та таке інше. Замість збільшення часів на викладання в школі фізики і астрономії, додають предмети релігійного змісту. Хтось дуже хоче, щоб українське суспільство звикло, що загальнолюдські моральні проблеми мають вирішувати тільки священики чи попи, і щоб надалі можна було вміло маніпулювати суспільною думкою через амвон чи пасторські бесіди. Астрономія, яка має розкривати перед школярами діалектику Всесвіту, показувати силу людського розуму, формувати світогляд, принижується як другорядна навчальна дисципліна. Проблема перетворення світоглядних знань на власні переконання вирішується тепер на уроках християнської етики.

Астрономічна освіта знов має отримати переважний вплив на формування у школярів активної життєвої позиції, розвиток творчого мислення та пробудження імунітету проти антинаукових поглядів.

В цьому плані гуртки астрономії в літніх таборах відпочинку мають неабияке значення.

Виконуючи завдання, яке міститься в цьому посібнику, або приймаючи участь в заходах, які пропонуються автором, діти мають змогу навчитися творчо та критично мислити, оволодіватимуть технологічними операціями з конструювання та навичками співпраці. У дітей виховуватимуться любов і повага до праці, інтерес до аерокосмічних знань, цікавість до природничо-наукових предметів, патріотизм та повага до власної історії та науково-технічної спадщини.

Посібник призначений для керівників гуртків технічної творчості, педагогічних працівників дитячих таборів відпочинку, батьків та їхніх дітей.

Посібник містить дві основні частини – сценарії масових аерокосмічних заходів та схеми з початкового аерокосмічного моделювання. Щоб зробити процес виготовлення моделей більш цікавим та змістовним, можна використовувати матеріал книги «Занимательная астрономия для детей» та «Астрономія для допитливих малюків» Ольги Шибки.


ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ В ЛІТНІХ ТАБОРАХ

 

Головний принцип, якого варто дотримуватися в роботі в літніх таборах - це слова видатного педагога А.С.Макаренка: «Для воспитания нужно не большое время, а разумное использование малого времени.»

Під час планування занять астрономією в літніх таборах слід враховувати відносно короткий термін перебування дітей в таборі, насиченість суспільного життя табору, суворий розклад життя. В таборі діти, насамперед, відпочивають, всі ж заходи, які плануються для проведення впродовж зміни, мають зробити відпочинок більш насиченим та цікавим. Тому розраховувати на велику кількість дітей, що зацікавляться теоретичними заняттями чи проведенням нічних спостережень, не варте. Треба шукати нових форм астрономічної роботи в літніх таборах.

Більш ніж 17 років автор проводить в літніх таборах відпочинку аерокосмічні заходи. Досвід показав, що саме така форма роботи викликає у дітей зацікавленість і бажання взяти участь у цих заходах. Якщо відійти від чисто астрономічних заходів, то діти дуже охоче займаються саме аерокосмічним моделюванням. Теоретичні відомості варто розповідати не у вигляді лекції, а у формі коротких бесід перед початком або в процесі роботи.

Дніпропетровська область налічує досить багато літніх таборів відпочинку для дітей. Слід врахувати, також, табори відпочинку, які працюють влітку в приміщеннях міських шкіл. Не всі керівники таборів в змозі запросити до дітей великі театральні колективи чи взяти на роботу керівника гуртка. Організація роботи гуртків технічного напряму в дитячих літніх таборах останніми роками пов'язана з дуже великими проблемами. Це і абсолютно мізерне фінансування матеріально-технічної бази занять, і маленька заробітна платня керівників гуртків, і відсутність нових цікавих методичних розробок.

Далі наведені програми проведення заходів аерокосмічного напряму та надані схеми для занять гуртка початкового аерокосмічного моделювання.

Програми є орієнтовними й можуть бути скореговані в залежності від погоди, кількості учасників, технічного забезпечення табору тощо.

Для роботи використовуються схеми, розроблені автором та запозичені в деяких джерелах інформації.

Під час роботи у молодших школярів виникають свої проекти та ідеї, які вони можуть виконати з паперу та картону. Старші діти ставляться до пропозиції зробити модель дещо звисока, але швидко захоплюються роботою.

Важливою вимогою до обраних аерокосмічних моделей є те, що їх можна зробити за одне заняття й рівень попередньої підготовки дітей не має значення.

Ввечері всіх бажаючих запрошують до телескопу. За допомогою комп’ютерної програми Старкалк готуються карти зоряного неба саме на час проведення спостережень. Папірці з картами роздають дітям. Якщо видно Місяць, то за допомогою електронного місячного атласу готується карта Місяця на момент спостереження.

Вранці до сніданку можна показати дітям Сонце, попередньо розповівши про його природу, зв’язок з Землею та людиною, правила безпеки під час спостережень.

В шкільних таборах день закінчується о 17 годині і провести спостереження зоряного неба неможливо. Тому після виготовлення моделей можна показувати в телескоп Сонце.

Рекомендуємо придбати для занять невеличкий планетарій, за допомогою якого можна показувати зорі на стелі. Цей планетарій стане у нагоді, якщо вечірнім спостереженням заважають хмари. Також на такий випадок радимо мати невеличку колекцію фільмів та мультфільмів космічного змісту: «Москва-Кассиопея», «Отроки во Вселенной», «П’ятий елемент», «Місія на Марс», збірки мільтиків по мотивах грецьких міфів, «Тайна третьої планети» і таке інше.

Дуже гарно, якщо під час роботи в таборі є змога показати якесь астрономічне явище. Наприклад місячне чи сонячне затемнення. Такі спостереження дають змогу надати дітям розуміння астрономічних явищ та їхньої фізичної природи.

Цікавою, на погляд автора, є пропозиція організувати зміну аерокосмічної тематики.

Можна провести під час зміни фестиваль дитячої технічної творчості «Місто майстрів». Кожний день присвячується одному з видів технічної творчості: судномоделювання, ракетомоделювання тощо. Майстеркласи та вікторини мали б дати дітям змогу попрацювати над різними моделями.

На території табору варто заздалегідь облаштувати декілька тематичних місць. Наприклад, майданчик «віртуального» відвідування інших планет. Для цього заздалегідь виготовляються великі планшети з зображеннями поверхонь інших планет і космонавтами на них. У скафандрах космонавтів вирізаються отвори і всі можуть сфотографуватися. Фотографія видається разом з Сертифікатом «майбутнього астронавта» з вказівкою «відвіданої» планети.

Чи, наприклад, «Алею зірок». На планшетах роздруковуються зображення зірок, планет та галактик з підписами, які можна змінювати. За те чи інше досягнення на зображення зірок додається фотографія «героя» чи «героїні».

 





Переглядів: 592

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | СЦЕНАРІЇ ІГОР ТА ЗАХОДІВ АЕРОКОСМІЧНОЇ ТЕМАТИКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.