МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Процес професійного навчанняУправління процесом професійного навчання починається з визначення потреб, які формуються на основі потреб розвитку персоналу організації, а також необхідності виконання співробітниками організації своїх поточних виробничих обов'язків. Виконання посадових обов'язків вимагає від співробітників організації знання робочих процедур і методів, продукції, що випускається, і послуг, що надаються, уміння працювати на встановленому устаткуванні і т.п. Потреби, пов'язані з виконанням виробничих обов'язків, визначаються на основі заявок керівників підрозділів і самих працівників, шляхом проведення дослiдiв керівників і фахівців (відділ професійної підготовки розсилає анкету з проханням вказати в ній потреби в професійному навчанні), аналізу результатів роботи організації, тестування співробітників. Джерело інформації про потреби в професійному навчанні - індивідуальні плани розвитку, що готуються співробітниками у момент атестації, а також заявки і побажання самих співробітників, що направляються безпосередньо у відділ професійної підготовки. Стратегія розвитку компанії, зафіксована в спеціальних документах і виступах її вищих керівників, також є важливим джерелом відомостей про потреби в професійному навчанні. Завдання фахівців часто полягає в тому, щоб перекласти достатньо загальні положення організаційної стратегії мовою професійного навчання. Професійне навчання пов'язане із значними матеріальними витратами, тому формування і контроль за виконанням бюджету є найважливішими елементами управління професійним навчанням. Два чинники впливають на величину бюджету - потреби компанії в навчанні і її фінансовий стан. Вище керівництво визначає, скільки може бути витрачене на професійне навчання протягом наступного року, і, зіставляючи розмір бюджету з виявленими потребами, встановлює пріоритети в професійному навчанні. При розрахунку бюджету професійного навчання необхідно врахувати всі компоненти витрат. Часто організації підраховують тільки прямі витрати - компенсацію запрошуваним інструкторам, витрати на оренду учбових приміщень, придбання матеріалів і устаткування і т.п., і прагнуть скоротити їх за рахунок використання як інструктори співробітників компанії або проведення навчання у власних приміщеннях, ігноруючи інші види витрат, пов'язані з відсутністю співробітників на робочому місці, витратами на їх відрядження, живлення і т.д. Тільки наявність повної інформації про пов'язані з професійним навчанням витрати дає можливість ухвалити оптимальне рішення про метод проведення навчання. На підставі аналізу виявлених потреб потрібно сформулювати цілі кожної програми навчання. Цілі професійного навчання повинні бути: > конкретними і специфічними; > орієнтуючими на отримання практичних навиків; > що піддаються оцінці (вимірними). При визначенні цілей необхідно пам'ятати про принципову відмінність між професійним навчанням і освітою: перше формує конкретні навики і уміння, необхідні даній організації, друге направлене на загальний розвиток того, що навчається в певній сфері знань. Цілі навчання з точок зору працедавця і самого фахівця істотно відрізняються. Точка зору працедавця. Німецькі фахівці В.Бартц і Х.Шайбл вважають, що з позиції працедавця цілями професійного навчання є: · організація і формування персоналу управління; · оволодіння умінням визначати, розуміти і вирішувати проблеми; · відтворення персоналу; · інтеграція персоналу; · гнучке формування персоналу; · адаптація; · впровадження нововведень. Точка зору найнятого робітника. Бартц і Шайбл визначають наступні цілі професійної освіти: · підтримка на відповідному рівні і підвищення професійної кваліфікації; · придбання професійних знань поза сферою професійної діяльності; · придбання професійних знань про постачальників і споживачів продукції, банках і інших організаціях, що впливають на роботу фірми; · розвиток здібностей у області планування і організації виробництва. Читайте також:
|
||||||||
|