Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Комунікаційний процес – обмін інформацією між індивідами або їх групами, метою якого є передача та усвідомлення повідомлення, що містить певну інформацію.

У процесі обміну інформацією задіяні чотири базові елементи:

1) відправник – особа, яка генерує ідеї, збирає і передає інформацію;

2) повідомлення – інформація, закодована за допо­могою символів;

3) канал або засіб передавання інформації – спосіб поширення інформації;

4) одержувач – особа, якій призначена інформація і яка її інтерпретує.

При обміні інформацією відправник і одержувач про­ходять кілька взаємопов’язаних етапів комунікативного процесу, їх завдання полягає в тому, щоб створити повідомлення, підібрати відповідний канал для його передачі і викори­стати його у такий спосіб, щоб обидві сторони отримали однакове розуміння початкової ідеї.

До взаємопов’язаних етапів комунікації належать:

Зародження ідеї. Обмін інформацією починається з фор­мулювання ідеї або відбору інформації. Відправник вирі­шує, яку ідею або повідомлення потрібно зробити предме­том обміну. На цьому етапі багато спроб обміну інформаці­єю зривається, оскільки відправник недостатньо обдумує ідею.

Кодування й вибір каналу. Перш ніж передати ідею, відправник повинен за допомогою символів закодувати її, використавши для цього слова, інтонації та жести. Таке кодування перетворює ідею в повідомлення. Водно­час йому необхідно обрати канал, що поєднується з ти­пом символів, які використовують для комунікації. До загальновідомих каналів належать усне мовлення, письмо, електронні засоби зв’язку. Часто доцільно поєднувати два або більше каналів комунікації.

Передавання. На цьому етапі відправник використо­вує канал для доставки повідомлення (закодованої ідеї або сукупності ідей) одержувачу. Йдеться про фізичне пе­редавання повідомлення, яке іноді ототожнюють із про­цесом комунікації.

Декодування. Одержавши повідомлення, необхідно зрозуміти його. Декодування – подання симво­лів відправника мовою одержувача. Якщо символи, об­рані відправником, мають аналогічне значення для одер­жувача, він знатиме, що саме мав на увазі відправник, коли формулював свою ідею.

 

5. Методи вдосконалення комунікацій

 

Комунікативні процеси охоплюють різноманітні еле­менти, напрями здійснення, відносини та стани їх учас­ників, щоб підвищити їх ефективність потрібно оволодіти відповідни­ми методами вдосконалення комунікацій.

Ефек­тивність комунікацій можна поліпшити шляхом використання наступних методів:

Регулювання інформаційних потоків.На всіх рівнях управління необхідно чітко знати сформульовані кількіс­но і якісно інформаційні потреби керівників та фахівців і, відповідно до цього, забезпечувати їх.

Цілеспрямовані управлінські дії.Вдосконаленню ко­мунікативних процесів сприяють зустрічі з колективом, на яких обговорюються вдосконалення інформаційного об­міну, регулярні оперативні наради.

Побудова систем зворотного зв'язку та збору пропо­зицій. Її суть в тому, щоб з’ясувати, наскільки зрозумі­ло доходять до працівників цілі їх діяльності та інформація, які пробле­ми існують чи можуть виникнути (системи збору пропозицій, “гарячі телефонні лінії”).

Видання інформаційних бюлетенів. У щомісячних бю­летенях розміщують статті з оглядами пропозицій щодо різних аспектів діяльності організації, відповіді на запитання працівників тощо.

Застосування сучасних інформаційних технологій.Для швидкої обробки та передачі інформації використовують спеціальні пристрої та їх програмне забезпечення. З допомогою цих пристроїв можна швидко опрацьовувати великі масиви даних, розмножувати та групувати їх, а також забезпечувати швидкий процес передачі інформації. За допомогою сучасної комп’ютерної техніки в системі телекомунікаційних мереж можна проводити відеоконференції, обговорювати проблеми в режимі візуального контакту.

У межах кожної системи управління необхідно обира­ти такі методи вдосконалення комунікацій, які відповіда­тимуть культурі організації, її технічному потенціалу, ступеню важливості завдань. По­стійна модифікація комунікативних зв’язків необхідна для зміцнення взаєморозуміння між працівниками організа­ції і формування її позитивного іміджу в навколишньому середовищі.

 



Читайте також:

  1. CMM. Групи ключових процесів
  2. CMM: зрілість організацій і процесів
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. III. Аудіювання тексту з метою розуміння
  6. III. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  7. III. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  8. ISO 15504. Процес атестації
  9. IV. План навчального процесу.
  10. IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  11. IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
  12. IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.




Переглядів: 749

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Комунікаційні перешкоди – це спотворення інформації, яке ускладнює сприйняття, спричиняє повну чи часткову втрату змісту комунікацій. | Тема 5. Методи менеджменту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.