Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Діяльність юридичної служби щодо перевірки відповідності проектів локальних правових актів

Однією із основних форм надання правової допомоги юридичною службою є контроль за законністю проектів правових актів, що передаються на підпис керівнику. По діючому законодавству всі правові акти, які видаються на підприємстві повинні проходити перевірку в юридичній службі на предмет відповідності їх законодавству.

Насамперед юридична служба має з’ясувати, чи має право керівник підприємства видавати акт.

У працівників юридичної служби не завжди достатньо знань для перевірки правових актів економічного, фінансового та технічного характеру. Незалежно від цього такі акти все одно повинні перевірятись юридичною службою. Для належної перевірки таких актів юридична служба повинна слідкувати, щоб вони були погоджені з усіма компетентними службами господарюючого органу. Юридична служба повинна отри­мувати такий акт останньою. При одержанні акту вона переві­ряє чи є всі візи працівників відповідних структурних підрозділів. Якщо немає всіх віз, то проект повертається назад.

Якщо візи є то служба повинна:

1. Ознайомитися з документом.

2. Виявити нормативний акт який порушує питання, викладені в документі.

3. Порівняти зміст проекту з вимогами нормативного акту на предмет відповідності.

Якщо в правовому акті виявлені порушення, то про це обов’язково доповідається особі, яка підписує документ, а проект повертається на доопрацювання і до нього додається службова записка в якій вказує­ться: про повернення проекту на доопрацювання, де допущено порушення законності, в чому це порушення, який нормативний акт порушено, його пункт і стаття, як виправити порушення.
Після отримання цього документу і у випадку погодження з службовою запискою особа, що склала правовий акт усуває порушення і повертає акт в юридичну службу, яка знову його перевіряє і в першу чергу ті пункти, де було виявлено порушення. У випадку відповідності акту нормам законодавства, візує правовий акт і передає під розписку в канцелярію або секретарю для підписання акту керівником підприємства. Віза являється одним із реквізитів документа і використовується для внутрішнього погодження документів. Віза включає: особистий підпис, ініціали і прізвище особи, яка візує документ, та дату візування. У разі потреби зазначається найменування посади цієї особи.

Реквізит «віза» розміщується нижче підпису керівника підприємства, установи, організації. Вихідні документи візуються на примірнику, який залишається на підприємстві, всі інші документи – на першому примірнику. Проекти нормативно-правових актів установи, які складаються із декількох аркушів, візуються на першому примірнику на зворотному боці останнього аркуша проекту акта.

В разі непогодження особи, що розробила проект правового акту з дум­кою юрисконсульта, юридична служба повинна в письмовій формі скла­сти висновок по даному проекту і зауваження доповідаються особі, яка підписує документ.

Складається висновок у двох примірниках, один з яких разом з новим актом передається під розписку керівнику підприємства. Розписка ставиться на другому примірнику, який залишається у юридичної служби.

Якщо посадова особа відмовляється усувати виявлене порушення, юрисконсульт має письмово повідомити про це керівника підприємства і назвати ті негативні наслідки, які можуть виникнути в разі видання правового акту з порушенням норм законодавства.

Багато актів, які оформляються на підприємстві, носять характер облікових, які фіксують стан і переміщення товарно-матеріальних цінностей, юридичною службою не візуються.

Візування чітко встановленого переліку документів дає можливість юридичній службі зосередити увагу на організаторській роботі щодо по­передження порушень законності в діяльності підприємства.

Все вищевказане відноситься до попередньої перевірки правових актів.

Питання для самоконтролю

1. Роль юридичної служби у зміцненні законності на підприємстві.

2. Основні напрямки роботи із зміцнення законності.

3. Форми надання правової допомоги юридичною службою.

4. Документ, що складається юридичною службою в разі виявлення порушень у проекті правового акту.

5. Порядок виправлення порушень чиненого законодавства у виданих локальних правових актах.

 
 


7. ДІЯЛЬНІСТЬ ЮРИДИЧНОЇ СЛУЖБИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ І ПРОПАГАНДИ ДІЮЧОГО ЗАКОНОДАВСТВА

 

 

В результаті вивчення теми студент повинен знати:

· організація юридичною службою правового виховання і пропаганди діючого законодавства31

· підбір, облік, систематизація і зберігання нормативних актів31

· організація кодифікаційно-довідкової роботи, формування картотеки, забезпечення новітніми засобами зберігання інформації32

Література: 1, 2, 6, 9, 10, 19, 33, 34, 35, 36, 43


Читайте також:

  1. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  2. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  3. VІ. Практична діяльність учнів.
  4. А. Видання прав актів управління
  5. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  6. Аварійно-рятувальні служби
  7. Адаптація особового складу до служби
  8. Адвокатська діяльність
  9. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи
  10. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  11. АДМІНІСТРАТИВНО - ПРАВОВИХ ВІДНОСИН
  12. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.




Переглядів: 1749

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форми надання правової допомоги структурним підрозділам підприємства | Організація юридичною службою правового виховання і пропаганди діючого законодавства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.