Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Різні типи, стилі та моделі управління

Типи управління(за В. А. Безпальком)

У науці управління системами виокремлюється три типи управління:

1. Розімкнутеуправління здійснюється, як правило, шляхом кон­тролю, аналізу та корекції за кінцевими результатами. Іноді припускається втручання в процес виконання об'єктом за­вдань, коли заздалегідь передбачаються складні ситуації.

Як правило, робота виконується за алгоритмом (інструкцією, картою діяльності), який заздалегідь розроблений і доведений до відома вико­навця. У ньому також визначено термін часу зафіксовано показники кінцевого результату та критерії його відстеження.

Це — управління невтручання. Передбачає роботу підлеглих на довірі.

Є характерним для ліберального стилю управління. Ліберальний стиль — стиль невтручання. Для нього характерна відсутність активної позиції керівника та переживання за стан справ, низька вимогливість, велика залежність від вищих органів управління та ситуації. Характерні рольові позиції керівника:

— «локомотив» — керівник мовчки тягне на собі всі справи, прагне тримати рівновагу між низами і верхами управлінської піраміди;

— «жебрак» — постійно просить допомоги, щось обіцяє підлеглим та докладає мінімум зусиль, щоб офіційно розподілити обов'язки та делегувати повноваження.

2. Замкнуте— цей тип управління передбачає постійне відстеження за перебігом подій, корекцію у випадках навіть незначного відхи­лення від запланованого; навчання у процесі роботи. Замкнуте управління використовується у складних, надзвичайно

важливих ситуаціях.

За умов частого використання це управління знижує ініціативу, творчість, веде за собою безвідповідальне ставлення до роботи з боку підлеглих та роботоголізм з боку керівників.

Характерне для авторитарного стилю керівництва. Цей стиль пере­дбачає високу централізацію керівництва, домінування єдинопочатку, одноосібність у прийнятті рішень,, надмірний контроль, перевага наказів та розпоряджень над соціально-психологічними методами. Основні рольові позиції керівника:

— «командир» — концентрація влади поєднується із реальною турботою про людей;

— «пастух» — зневажливе ставлення до підлеглих, повна недовіра та водночас завищена самооцінка.

3. Змішанецей тип управління передбачає оптимальне поєднання розімкнутого та замкнутого управління в залежності від ситуації, що склалася.

Характерне для демократичного стилю управління. Стиль характе­ризується чітким розподілом повноважень і обов'язків, колегіальність у прийнятті важливих рішень, вимогливість, дисципліна, орієнтація на успіх. Рольові позиції:

— «рівний серед рівних» — увага керівника концентрується на ко­ординаційній функції, повазі та довірі до підлеглих, відчутті себе у більшій мірі колегою, ніж адміністратором;

— «лідер» — той, хто веде до успіху інших; високий ступінь ком­петентності; довіра з боку колективу; ролі підлеглих у більшості ситуацій замінюються ролями послідовників. Уміння керівника управляти гнучко — це ознака ефективно­го менеджменту за умов мінливості внутрішнього та зовнішнього середовища.

Контрольні питання та завдання

Тестовий контроль

1. Менеджмент — це вид управлінської діяльності, який:

а) реалізує теорію та практику ефективного управління;

б) передбачає управління ресурсами;

в) передбачає керівництво кадрами.

2. Принципи управління:

а) розробляються вченими як поради щодо ефективного управлін­ня;

б) випливають із стійких тенденцій та закономірностей управлін­ня;

в) висуваються практиками-управлінцями як перевірені правила діяльності.

3. Принцип соціальної детермінації передбачає:

а)орієнтацію керівника на соціальне замовлення, на вимоги зо­внішнього середовища;

б) оволодіння керівником високоефективними технологіями управ­ління;

в) повагу до традицій організації, забезпечення її прогнозованого розвитку.

4. Принцип стимулювання передбачає:

а) повагу до кожної людини;

б) поєднання колективних форм управління з одноособовим;

в) створення системи матеріальних моральних заохочень.

5. Загальна мета управління, передусім, полягає у:

а) створенні умов для реалізації мети організації;

б) створенні умов для діяльності керівників;

в) створенні ефективної системи управління.

6. Конкретна мета управління передбачає спрямування зусиль на:

а) забезпечення оптимального функціонування організації;

б) забезпечення розвитку організації;

в) обидві тези правильні.

7. Принцип гуманізації передбачає:

а) увагу і повагу до особистості;

б) послаблення контролю;

в) підсилення відповідальності керівника.

8. Який ланцюжок понять є логічним?

а) Закони — закономірності — принципи;

б) закономірності — закони — принципи;

в) закони — принципи — закономірності.

9. Менеджмент — це галузь знань людини, яка дозволяє здійснювати діяльність:

а) управлінську;

б) маркетингову;

в) бізнесову.

10. Принцип науковості управління означає:

а) що менеджмент повинен ґрунтуватись на методології та теорії управління;

б) що кожен працівник повинен відповідати за свою діяльність;

в) що управлінські рішення повинні бути об'єктивними.

11. Принцип демократизації управління означає:

а) поінформування членів колективу про свою діяльність;

б) залучення персоналу до співуправління засобом делегування повноважень;

в) товариські стосунки з персоналом.

12. Функції управління — це:

а) основні обов'язки керівника;

б) основні види діяльності керівника;

в) основні завдання керівника.

13. Яка ознака лежить в основі класифікації загальних функцій управ­ління?

а) Вертикального розподілу праці;

б) спеціалізації управлінської роботи в організації;

в) зміст видів управлінської діяльності.

14. У якому порядку реалізуються функції управлінського циклу?

а) Аналіз, планування, організація, контроль, регулювання;

б) планування, організація, контроль, регулювання, аналіз;

в) планування, організація, контроль, аналіз, регулювання.

15. Яка з функцій управління не належить до управлінського циклу? а) Планування;

б)контроль; в) керівництво.

16. Управління організацією реалізується:

а) через керівництво та контроль;

б) засобом, універсального управлінського циклу;

в) через планово-прогностичну діяльність.

17. Яка з управлінських функцій розпочинає і завершує управлінський цикл?

а) Планування;

б) аналіз;

в) контроль.

18. До соціально-психологічних методів не належать: а) особистий приклад;

б)переконання; в) розпорядження.

19. Що слід розуміти під методами управління?

а) Способи впливу на керовану систему;

б) способи здійснення управлінської діяльності;

в) способи досягнення цілей та виконання завдань організації.

20. Організаційно-адміністративні методи — це:

а) стягнення, розпорядження;

б) зарплата, преміювання;

в) переконання, приклад.

21. Соціально-психологічні методи — це:

а) стягнення, розпорядження;

б) зарплата, преміювання;

в) переконання, приклад.

22. Які методи вирішення функціональних задач гальмують прояви ініціативи та творчості персоналу?

а) Планування;

б) контролю;

в) аналізу.

23. Процесний підхід до управління зосереджений на вивченні:

а) взаємозв'язку функцій управління;

б) шляхів прийняття управлінського рішення;

в) шляхів підвищення продуктивності праці.

24. Функція менеджменту «організація» являє собою:

а) упорядкування структур, відносин і процесів у керуючій і керо­ваній підсистемах;

б) призначення відповідальних за певні ділянки роботи;

в) розподіл повноважень між керівниками різних рівнів та персо­налом.

25. Сутність системного підходу до управління полягає:

а) у зв'язках між суб'єктами та об'єктами управління;

б) в системному баченні дійсності, розумінні всього існуючого як системи систем;

в) у впливі зовнішніх факторів на керівництво організацією.

26. Соціальні системи — це ті, які:

а) об'єднують людей на підставі спільних цілей діяльності;

б) підпорядковуються іншим органам управління;

в) взаємодіють з іншими системами.

27. Системний підхід до управління зосереджений на вивченні:

а) взаємозв'язку функцій управління;

б) єдності взаємопов'язаних частин в організації;

в) мотивів поведінки людей.

28. Відкриті системи:

а) завжди взаємодіють із зовнішнім середовищем;

б) інколи взаємодіють із зовнішнім середовищем;

в) не взаємодіють із зовнішнім середовищем.

29. До основних ознак системи відносять наявність:

а) мети, складових елементів, функціональних завдань кожного елементу, енергетики, керованості та самокерованості, зв'язків із зовнішнім середовищем;

б) мети, завдань, виконавців, енергетики, зв'язків із зовнішнім середовищем, керівників;

в) ресурсів, умов, завдань, мотивів, персоналу та керівників.

30. Ситуаційний підхід до управління виник унаслідок:

а) спроб застосування різних теорій та концепцій управління;

б) неефективності системного підходу;

в) неефективності процесного підходу.

31. Ситуаційний підхід пов'язує:

а) конкретні технології, конкретні ідеї з конкретними ситуація­ми;

б) конкретні умови діяльності і конкретні можливості керівника;

в) все правильно.

32. Домінування розімкнутого типу управління характерне для стилю управління:

а)авторитарного;

б) ліберального;

в) демократичного.

33. Зімкнутому виду управління відповідає стиль управління:

а) авторитарний;

б) ліберальний;

в) демократичний.

34. Які з факторів відносяться до зовнішніх факторів прямого впли­ву?

а) Економіка;

б) споживачі, конкуренти;

в) культура, НТП.

35. Які з факторів можна віднести до зовнішніх факторів непрямо' Дії?

а) НТП; економіка;

б) споживачі, конкуренти;

в) технології, вищі органи управління.


Читайте також:

  1. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  2. CMM. Визначення моделі зрілості.
  3. ERP і управління можливостями бізнесу
  4. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  5. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  6. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  7. ISO9000. Як працює система управління якістю
  8. Oracle Управління преміальними
  9. А. Видання прав актів управління
  10. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  11. Автократично-демократичний континуум стилів керування.
  12. Автоматизація управління діяльністю готелю




Переглядів: 1476

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Моделювання в системі методів управління | Завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.