Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Шкала оцінювання: національна та ECTS

Сума балів за всі види навчальної діяльності ОцінкаECTS Оцінка за національною шкалою
для екзамену, курсової роботи, практики для заліку
90-100 А Відмінно     зараховано
83-89 В добре
75-82 С
68-74 D задовільно
60-67 Е
35-59 FX незадовільно з можливістю повторного складання не зараховано з можливістю повторного складання
0-34 F незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

14. Питання та завдання для підготовки до підсумкового контролю

1. Поняття, предмет та завдання кримінального права.

2. Поняття кримінального закону України, його ознаки і значення. Завдання кримінального законодавства.

3. Структура (побудова) Кримінального кодексу України. Структура статей Особливої частини Кримінального кодексу України. Види диспозицій і санкцій. Види кримінально-правових норм та їх значення.

4. Тлумачення кримінального закону: поняття, види і значення.

5. Чинність закону про кримінальну відповідальність у часі. Зворотна дія закону про кримінальну відповідальність.

6. Чинність закону про кримінальну відповідальність щодо злочинів, вчинених на території України. Чинність закону про кримінальну відповідальність щодо злочинів, вчинених громадянами України та особами без громадянства за межами України.

7. Видача особи, яка обвинувачується у вчиненні злочину, та особи, яка засуджена за вчинення злочину.

8. Поняття кримінальної відповідальності, її юридична підстава. Кримінальна відповідальність і кримінальне покарання.

9. Склад злочину, його поняття, види.

10. Поняття та ознаки злочину. Класифікація злочинів та її практичне значення.

11. Поняття і види стадій вчинення злочину. Момент закінчення злочину з формальним, матеріальним та усіченим складом.

12. Добровільна відмова в кримінальному праві та її правові наслідки. Відмінність від дійового каяття.

13. Поняття і структура об’єкта злочину. Класифікація об’єктів злочину. Відмінність від предмета злочину.

14. Об’єктивна сторона злочину та її ознаки. Їх характеристика.

15. Значення нездоланної (непереборної сили, фізичного і психічного примусу при вчиненні суспільно-небезпечних діянь).

16. Поняття суб’єкта злочину, його ознаки і види.

17. Суб’єктивна сторона злочину, її ознаки та їх характеристика.

18. Поняття та види помилок в кримінальному праві. Їх значення для кримінальної відповідальності.

19. Поняття і ознаки співучасті. Види співучасників та їх характеристика. Форми співучасті.

20. Підстави та межі відповідальності співучасників злочину. Спеціальні питання відповідальності за співучасть.

21. Поняття ексцесу, його види та правові наслідки. Причетність до злочину, її види. Відповідальність за причетність до злочину.

22. Одиночний злочин, його види та їх характеристика.

23. Множинність злочинів. Поняття і види та їх характеристика. Конкуренція норм та її відмінність від сукупності злочинів.

24. Необхідна оборона та умови її правомірності. Перевищення меж необхідної оборони та його правові наслідки.

25. Уявна оборона. Відповідальність за заподіяну шкоду в стані уявної оборони.

26. Затримання особи, що вчинила злочин та умови правомірності затримання.

27. Крайня необхідність, умови її правомірності. Відмінність від необхідної оборони.

28. Виконання наказу або розпорядження. Діяння пов’язане з ризиком. Виконання спеціального завдання з попередження чи розкриття злочинної діяльності організованої злочинної групи чи злочинної організації.

29. Звільнення від кримінальної відповідальності. Її поняття і види.

30. Звільнення від кримінальної відповідальності у зв’язку з дійовим каяттям чи у зв’язку з примиренням винного з потерпілим.

31. Звільнення від кримінальної відповідальності у зв’язку з передачею особи на поруки або із зміною обстановки.

32. Звільнення від кримінальної відповідальності у зв’язку із закінченням строків давності.

33. Поняття та ознаки покарання. Система і види покарань та їх характеристика. Загальні засади і принципи призначення покарання. Обставини, які пом’якшують або обтяжують покарання.

34. Призначення покарання за сукупністю злочинів і сукупністю вироків.

35. Поняття звільнення від покарання та його види.

36. Звільнення від покарання у зв’язку з втратою особою суспільної небезпечності.

37. Звільнення від відбування покарання з випробуванням.

38. Звільнення від відбування покарання з випробуванням вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до семи років.

39. Звільнення від відбування покарання у зв’язку із закінченням строків давності виконання обвинувального вироку.

40. Умовно-дострокове звільнення від відбування покарання.

41. Заміна невідбутої частини покарання більш м’яким.

42. Звільнення від відбування покарання вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років.

43. Амністія і помилування, їх поняття і відмінність. Види амністії.

44. Поняття судимості. Погашення і зняття судимості.

45. Заходи кримінально-правового характеру щодо фізичних і юридичних осіб.

46. Штраф, конфіскація і ліквідація юридичної особи як заходи кримінально-правового характеру.

47. Примусові заходи медичного характеру. Примусове лікування.

48. Особливості звільнення неповнолітніх від кримінальної відповідальності.

49. Види покарань, які застосовуються до неповнолітніх і особливості їх призначення.

50. Особливості звільнення неповнолітніх від покарання та його відбування.

51. Погашення і зняття судимості щодо неповнолітніх.

 


Завдання для підготовки до підсумкового контролю

Практичне завдання 1. Визначить та аргументуйте, чи є кожна з перелічених осіб спеціальними суб'єктами злочину: фізична, 18-річна особа, яка ухиляється від призову на строкову військову службу (ст. 335 КК), 14-річна матір, яка вчинила вбивство своєї новонародженої дитини (ст. 117 КК), 25-річний слідчий, який вчинив вбивство з ревнощів (ч. 1 ст. 115 КК).

 

Практичне завдання 2. Підчас розвантажування вагону Коваленко приховав 2 ящика рибних консервів, а потім частинами за 4 дні непомітно виніс з території складу. Визначить та аргументуйте, як називається такий злочин за особливостями об’єктивної та суб’єктивної сторони: чи він є складним злочином, триваючим злочином чи продовжуваним злочином.

 

Практичне завдання 3. Перебуваючи у нетверезому стані, А. і В. вирішили «провчити» міліціонера П., який колись затримав їх за порушення громадського порядку. Зустрівши того на вулиці, вони почали його бити, а коли він упав, А. вихопив з кишені ножа і вдарив ним П. Від поранення останній помер. Встановлено, що ніж А. взяв «на всякий випадок» за кілька хвилин до зустрічі з П. Чи є в діях А. ексцес виконавця?

 

Практичне завдання 4. З метою одержання підвищеної пенсії Полін вніс додаткові відомості в трудову книжку про свою роботу в районах Крайньої Півночі, хоча насправді там не працював. Він подав трудову книжку до органів соціального захисту населення. Через два роки було виявлено, що він не працював в районах Крайньої Півночі. За цей час Полін незаконно одержав суму, що становила 68 мінімальних розмірів заробітної плати. Визначте ознаки суб’єктивної сторони в діях Поліна.

 

Практичне завдання 5. Вариков розпивав горілку з Кочканом. Після того, як була випита 3 пляшка, виникла сварка, під час якої Вариков вдарив Кочкана лезом сокири по голові, але останній закрив голову рукою і удар прийшовся по ній. При повторній спробі нанести удар Кочкан відхилив голову і удар прийшовся по правому передпліччю. Тоді Вариков підняв потерпілого і відвів у будинок. Кочкану було заподіяно тяжкі тілесні ушкодження. Визначте стадію вчинення злочину, аргументуйте, чи була в діях винного добровільна відмова?

 

Практичне завдання 6. Бистров виготовив із нарізної мисливської рушниці обріз. З цим обрізом Бистров з метою викрадення відеоапаратури проник до будинку обласного телерадіокомітету, обеззброїв і зв'язав сторожа, засунувши йому в рот великий кляп. Потім Бистров викрав радіоапаратуру на загальну суму 25 тис. грн. Кляп перекрив дихальні шляхи і сторож помер. Визначте: що є предметами та знаряддями даних злочинів, їх вплив на межі відповідальності винного.

 

Практичне завдання 7. Під час прогулянки з собакою Шевчук нацькував її на п’яного Демидова, який лежав на лаві у парку. Собака покусала Демидова, внаслідок чого останній перебував на лікарняному 40 днів. Визначте, чи є ознаки злочину в діях Шевчука, адже сам особисто він на Демидова не нападав.

 

Практичне завдання 8. Нестеров взяв у пункті прокату холодильник і телевізор терміном на 1 рік з метою їх продажу та отримання грошей. Гроші від продажу пропив. Через рік, коли строк договору сплинув, він заявив, що повертати речі не збирається і відшкодовувати їх вартість також не буде. Визначте місце і час вчинення злочин, вплив на відповідальність Нестерова.

 

Практичне завдання 9. Грабова Н., повернувшись додому з відрядження, виявила свого чоловіка Грабова В. у ліжку з її подругою. Вона стала завдавати їм ударів руками та різними предметами, що попадалися у кімнаті, викрикувати лайливі слова на адресу чоловіка та колишньої подруги. А коли чоловік її вдарив рукою по обличчю, Грабова Н. вихопила зі своєї сумки газовий пістолет і, приставила його до грудей чоловіка, зробила постріл, від якого він загинув на місці, отримавши проникаюче вогнепальне поранення. Визначте ознаки суб`єктивної сторони діянь Грабової Н., мотив і мету їх дій; емоційний стан Грабової Н. та його вплив на межі відповідальності.

 

Практичне завдання 10. Сачко, працюючи на автонавантажувачі, у порушення інструкції з техніки безпеки, навантажив і почав перевозити по території меблевої фабрики надгабаритний вантаж, частина якого впала на одного з учнів професійно-технічного училища, які були на фабриці на екскурсії, заподіявши йому середньої тяжкості тілесні ушкодження. Судом Сачка було засуджено за ч.2 ст.276 КК України. Визначте: родовий, видовий та безпосередній об'єкти злочину; предмет та знаряддя злочину.

 

Практичне завдання 11. Осипов, побачивши біля свого будинку автомобіль з включеним двигуном, вирішив покататися. Він сів в автомобіль, закрив дверці. В цей час з під’їзду вийшов чоловік і закричав на нього, куди він зібрався. Осипов встиг лише натиснути на педаль газу і проїхати 2,5 м. Чи є в діях Осипова ознаки злочину (проаналізуйте об’єктивну сторону діяння)?

 

Практичне завдання 12. Неповнолітній Шарай (14 років 3 міс.) наніс ножем удар в серце сусідці Карповій за те, що вона поскаржилася його батькам, що він облив її двері фарбою. Аргументуйте, чи підлягатиме Шарай кримінальній відповідальності (розкрийте його ознаки як суб’єкта злочину).

 

Практичне завдання 13. До таксі, що стояло на зупинці, підійшов п’яний Г. і почав вимагати висадити з машини пасажира К., а його відвезти в протилежному напрямку. Потім Г. Почав штовхати К., заподіяв йому удар рукою, К упав і, вдарившись головою об асфальт, дістав тяжке тілесне ушкодження. Визначте форму і вид вини Г.

 

Практичне завдання 14. Ш., 14 років, неодноразово вчиняв кишенькові крадіжки у міському транспорті. Під час нової крадіжки, він був затриманий працівниками міліції. На своє виправдання він заявив, що йому ще не має 16 років, тому він не відповідає за скоєне. З якого віку особа підлягає кримінальній відповідальності за крадіжку (ст.185 КК)?

 

Практичне завдання 15. Грицюк задумав вбити Мініва і Василенка. З цією метою він виготовив із мисливської рушниці обріз, який зберігав і носив без відповідного на те дозволу. Яку стадію злочину утворюють виконані Грицюком дії? Як вирішуються питання про відповідальність Грицюка?

 

Практичне завдання 16. Костов їхав у поїзді «Одеса – Івано-Франківськ». Знаходячись у нетверезому стані, він з моменту посадки у вагон весь час шумів, співав непристойні пісні, чіплявся до сусідів. Коли поїзд відійшов від станції Роздільна (Україна), пасажир Чалий, що сів у вагон, зробив Костову зауваження і попросив його припинити хуліганити. У відповідь на це Костов схопив ніж, що лежав на столику вагона, і наніс ним Чалому удар у живіт. Чалому була подана медична допомога, а на станції Тираспіль (Республіка Молдова) його зняли з поїзда і доставили в лікарню, де через добу він помер від пошкодження кишечника і нирки. Визначте місце вчинення Костовим злочину і вкажіть, чи підлягає він кримінальній відповідальності за законодавством України.

 

Практичне завдання 17. Б. повертався додому потягом. На одній із станцій до вагона зайшла жінка з корзиною свіжих огірків, які вона везла на ринок. Б. таємно викрав три огірки. Його було засуджено за крадіжку чужого майна. Проаналізуйте, чи правильно суд вирішив справу.

 

Практичне завдання 18. І., зайшовши у ресторан після полювання, побачив там П., який танцював зі своєю знайомою. І. був у неприязних стосунках з П. Вихопивши рушницю, І. з відстані 7 метрів тричі вистрілив у П., заподіявши тому смертельні поранення. Вироком суду дії І. були кваліфіковані за п.5 ч.2 ст.115 КК – умисне вбивство, вчинене способом, небезпечним для життя багатьох осіб. Чи правильно судом визначено спосіб вчинення злочину?

 

Практичне завдання 19. Чергова по переїзду Б., не закривши шлагбаум, пішла до службового будинку дзвонити черговому по станції для з'ясування причин затримки швидкого пасажирського поїзда. В цей час на переїзді автомашина зіткнулася з маневровим тепловозом. В результаті аварії водій автомашини загинув. Чи знаходяться дії Б. в причинному зв'язку з наслідками, що наступили? Чи підлягає Б. кримінальній відповідальності?

 

Практичне завдання 20. С., вирішивши вбити Р., забіг за ним до приміщення банку, де знаходилися ще 14 осіб, та кинув гранату. Внаслідок його дій 5 чоловік загинуло, 7 отримали тілесні ушкодження. Вирішить питання про суб’єктивну сторону злочину.

 

Практичне завдання 21. Знаходячись на дискотеці, З. посварився з раніш незнайомими йому С. та П. Після закінчення дискотеки С. та П. відвели З. у двір дому та сильно побили його, завдав декілька ударів арматурними прутами по голові. Внаслідок заподіяних травм З. помер. Визначте форму та вид вини, з якою діяли винні.

 

Практичне завдання 22. В лікарні отруїлося троє хворих. Асистент аптеки Коробко помилково відпустила медсестрі Антонович в мензурку замість ліків, що були вказані у рецепті, екстракт беладони у кількості 18 гр. Лікар терапевтичного відділення Кисель, отримавши від медсестри мензурку з ліками (без етикетки), не перевірила, які ліки відпущені аптекою і наказала медсестрі видати хворим по 5 гр. ліків кожному. Визначте: чи є дії Коробко, Антонович та Кисель злочинними; чи можна визнати вказаних осіб співучасниками або організованою групою.

 

Практичне завдання 23. Робочі Сидоренко і Вальченко працювали на будівництві будинку. Під час роботи Сидоренко запропонував викинути із вікна другого поверху колоду, не відаючи, що під вікном знаходиться підсобний робочий Шульга. Вони разом викинули колоду із вікна другого поверху. Визначте: чи можна визнати Сидоренка і Вальченка співучасниками, відповідь аргументуйте.

 

Практичне завдання 24. З метою заволодіти грошима П., Р. та К. вирішили отруїти її. Вони придбали отруту, яка призначалася для знищення гризунів, та К. дала її П. під виглядом ліків від шлункового захворювання. У П. почалася нудота, ніяких інших наслідків не було. Експертиза встановила, що порошок був непридатний для отруєння людини. Чи підлягають Р. та К. кримінальній відповідальності?

 

Практичне завдання 25. С., керуючи автомобілем, пересувався вулицями міста з перевищенням швидкості, розраховуючи на те, що у випадку необхідності він, як водій з 16-річним стажем, встигне загальмувати. Він не впорався з керуванням та здійснив наїзд на З. Визначте форму та вид вини.

 

Практичне завдання 26. 19-річний Лазар Кабанович знадився до вживання наркотиків, про що батьки не знали. Бажаючи позбутися згубної пристрасті, він звернувся за допомогою до наркологічного диспансеру, де його взяли на облік. Медсестра диспансеру Фролова зателефонувала батькові Кабановича і запитала, чи знає він, що його син є наркоманом і його через це взято на облік. Через перехвилювання у батька Кабановича стався серцевий напад, і він одразу ж помер. Проаналізуйте ознаки суб'єктивної сторони складу злочину.

 

Практичне завдання 27. Точенко, повертаючись з полювання, не розрядив рушницю і не розібрав її. Вдома він поставив рушницю біля стіни у коридорі, а сам пішов відпочивати. Коли його дружина мила підлогу, вона не помітила як зачепила рушницю. Від падіння на підлогу стався постріл, яким було завдане поранення – тяжке тілесне ушкодження її малолітньому сину, який був у кімнаті. Визначте ознаки суб`єктивної сторони діяння Точенка.

 

Практичне завдання 28. Працівник міліції Г. затримав А. як підозрювану у вчиненні крадіжки хлібопродуктів на хлібозаводі. А. зауважила про безпідставність його підозрінь. Тоді Г. образив А. та двічі вдарив її по обличчю. Визначте родовий та безпосередній об’єкти в даному службовому злочині. Чи зміниться кримінально-правова оцінка його дій, якщо буде встановлено, що А. справді вчинила крадіжку на хлібозаводі?

 

Практичне завдання 29. Гартнер, яка працювала тренером з плавання в басейні "Олімпієць", дала групі новачків – учням молодших класів – завдання і простежила, як вони зі спеціальними дощечками в руках спускалися до басейну. Потім вона підійшла до колеги по роботі. Раптом почулися крики дітей, які кликали на допомогу. Кинувшись у воду, один з тренерів підняв з дна басейну потонулу дівчинку. Після надання першої допомоги її негайно було доставлено до реанімаційного відділення лікарні, але врятувати не вдалося. Визначте: форму об`єктивної сторони діяння Гартнер; ознаки об`єктивної сторони складу злочину; суспільно небезпечні наслідки.

 



Читайте також:

  1. Взаємодія культур і національна самобутність народів. Тенденції культурної універсалізації та її форми.
  2. Геохронологическая шкала земной коры
  3. Гірсутна шкала Феррімена-Голлвея
  4. Глобалізм і національна економіка.
  5. Дедалі частіше вживають категорії «міжнародний ринок робочої сили» та «інтернаціональна вартість робочої сили».
  6. ДОНБАСЬКА НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ
  7. Електромагнітні хвилі. Шкала електромагнітних хвиль
  8. Етнічна та національна культура
  9. Етнонаціональна політика в Україні
  10. Етнонаціональна політика і та її місце в гармонізації етнонаціональних відносин.
  11. Етнонаціональна політика України. Охарактеризувати на основі досвіду Закарпатської області.
  12. Є. Національна ідея.




Переглядів: 1008

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Студентів | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.