Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Look at the phrases given and define what abilities they denote: physical or mental? Put the verbs into two columns

To swim, to speak a foreign language, to run fast, to jump, to play football, to think, to listen to music, to dream, to read, to smell the flower, to feel the fabric, to whisper, to analyze, to argue, to persuade, to write poems.

physical abilities mental abilities
to swim to speak a foreign language

 

Now answer the question “What can you do?” using the phrases of Exercise 2

Exercise 3

Insert into the gaps may, might, to be allowed to/ not to be allowed to

1. You _____ go to the cinema with your friends, but, please, don’t come home late.

2. He _____ work in the laboratory next week.

3. Until you are eighteen you ________ to marry.

4. ______ I take your dictionary for a minute?

5. You _____ leave this little matter entirely to me, Mr Brown.

6. She _____ want some more wine. You’d better ask her to find it out.

7. He _____ park here. It’s strictly prohibited.

8. When we lived in a hotel we ____not____ make any noise after nine.

9. According to the rules you ___not______ bring guests.

10. You ____ take my dictionary. I don’t need it now.

 

Exercise 4

Fill in the gaps using the modal verb must and the expressions given below

Close the door behind you

go to medical school

Have a driver’s license

have a library card

have a passport

pay an income tax

speak English outside of class every day, read newspapers

stop

study harder

take one pill every six hours

Example: According to the law a driver must have a driver’s license.

1. If a traffic light is red, a car must_______________.

2. My doctor gave me a prescription. According to the directions on the bottle, I must ____________.

3. If you want to check a book out of the library, you must ________________.

4. Nancy has a job in Chicago. She earns 20,000$ a year. According to the law, she must __________.

5. I failed the last two tests in my biology class. According to my professor, I must ____________.

6. I want to travel abroad. According to the law, I must _____________.

7. If you want to become a doctor, you must _______________.

8. Jimmy! It’s cold outside. When you come inside, you must __________________.

9. I want to improve my English. According to my teacher, I must _________________.

 

Exercise 5

Fill in the gaps with the modal verb must or its equivalents have to, be to

1. We ______ wait for some minutes because we missed the train.

2. I _____ meet my sister at the station today at 7.

3. There is no ice-cream. According to the schedule it ______ be delivered at twelve.

4. I _____ leave early because I was not feeling quite well.

5. The inn was small and we ____ share the room.

6. She ______ come to work in time or I’ll fire her!

7. To know English you _____ read more books in the original.

8. The game ______ begin at 6 according to the programme.

9. You ____ study well or you will not enter the university.

10. I ____ be at the meeting. My boss ordered me to be there. He will accept no excuses.

 


Читайте також:

  1. A. How would you personally start job hunting? Use the phrases in the box to help you.
  2. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  3. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  4. ADJECTIVES AND ADVERBS
  5. Adverbs of frequency
  6. Adverbs the hereafter
  7. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  8. And write your own sentences with the same words and phrases.
  9. ARE SIGNIFIERS GIVEN BY NATURE OR BY CONVENTION?
  10. B) Find 5 sentences in the text with the given word-combinations.
  11. B) Give a short description of some other disease using a few phrases from the text above.
  12. B. Describe the pictures. Use the suggested phrases.




Переглядів: 668

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Read the dialogues and underline the phrases used for congratulating and consoling. What is the situation in each dialogue? | Exercise 6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.