МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ АРИФМЕТИЧНИХ В ПОЧАТКОВОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………………2 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ АРИФМЕТИЧНИХ В ПОЧАТКОВОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ 1.1. Аналіз основних програмових завдань щодо обчислювальних навиків………………………………………………………………………………….…5 1.2. Типи арифметичних дій та основні етапи їх вивчення в початковому курсі математики……………………………………………………………………9 1.3. Формування різних груп обчислювальних прийомів……………….12 РОЗДІЛ 2. МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ОБЧИСЛЮВАЛЬНИХ НИВИЧОК 2.1. Зміст системи елементарних опорних сигналів………………………19 2.2. Методика складання та вивчення таблиць додавання і віднімання…27 ВИСНОВКИ………………………………………………………………….32 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………………..34 ВСТУП
Формування обчислювальних навиків та умінь у початковій школі – важливий чинник опанування такою складною дисципліною як математика. Актуальність даного дослідження пов’язане із впровадженням у навчально-виховний процес нетрадиційних форм опанування арифметичними діями, якими людина постійно користується у своєму життєвому середовищі. Тема дослідження є актуальною для сучасної школи, оскільки більшість учнів після завершення початкової школи мають досить низький рівень сформованості обчислювальних навиків. Формування обчислювальних умінь і навичок в учнів І-ІV класів – одне із головних завдань математики. Будь-яке обчислювальне вміння чи навичка формуються на основі свідомого використання прийомів обчислень (або обчислювальних прийомів). Великий внесок у розвиток проблеми формування практичних вмінь і навичок на уроках математики зробили вчені: П.Р. Атутов, М.М. Скаткін, С.М. Шабанов, Д.А. Енштейн та ін. На необхідність формування вмінь і навичок, які повинні знайти безпосереднє застосування в різних видах практичної діяльності учнів, вказується в роботах Н.О. Мечинської, О.Я. Савченко, А.М. Пишкало, А.М. Алексюк, С.І. Шварцбурд, В.М. Монахов, Б.В. Гнеденко, В.Г. Зубов та ін [12, с. 15]. Метою даного дослідження є дослідити проблему складності засвоєння учнями обчислювальних навиків та виявлення можливостей методичної реалізації психолого-педагогічної концепції навчання прийомам розумової діяльності, яку слід вирішити через ряд завдань: а) проаналізувати навчальну програму, навчальний матеріал, через який учень має оволодіти основними та необхідними арифметичними операціями; б) розглянути типові недоліки, труднощі, з якими часто стикаються вчителі-початківці, серед яких розгублюється сам школяр; в) систематизувати передовий педагогічний досвід для вирішення даної проблеми; г) запропонувати певні рекомендації та поради, що змогли б посприяти розв’язанню проблеми; д) розглянути різні методики формування обчислювальних навиків і вмінь. Об’єкт дослідження – цілеспрямований, систематичний процес формування обчислювальних навичок та вмінь, якими учні оволодівають в початкових класах. Предмет дослідження – це методи, форми та види здійснення процесу формування обчислювальних навичок та вмінь молодших школярів та їх практичне застосування. Методологічною основою дослідження виступили критерії відбору навчального матеріалу практичної спрямованості; теоретичною засадою дослідження є визначення раціональних способів розв’язування, проблеми засвоєння практичних умінь та навичок; праці вчених, що досліджували дану проблему (В.Н. Федорова, А.М. Пишкало, Я.А. Король, Г.Г. Маснова, А.Д. Семушин та ін.). Під час дослідження використовувались такі методи:теоретичні: системний аналіз психологічної, педагогічної, наукової літератури; навчально-методична документація з питань вивчення курсу математики у початковій ланці; емпіричні: педагогічне спостереження, бесіда з вихователями, методистами щодо формування практичний навиків під час уроків математики; педагогічний експеримент, спрямований на виявлення рівня засвоєння алгоритмів виконання арифметичних операцій над числами. Практична значущість дослідження полягає в розробці методики використання нетрадиційних форм оволодіння обчислювальними навиками у процесі навчальної діяльності; у розробці завдань і вправ, які можуть бути використані в початкових класах. В ході виконання роботи перевірялася наступна гіпотеза дослідження: впровадження нових методів навчання, які є оптимальними з точки зору результативності навчальної роботи, сприяють скороченню часу, затраченого на оволодіння арифметичними діями, Якщо учнів скерувати в цікаве та захоплююче русло оволодіння обчислювальними навиками, розв’язується одночасно багато проблем, пов’язаних із цим процесом, а саме: - діти усвідомлять математичні поняття, зрозуміють зв’язок між арифметичними діями, між їхніми компонентами; - на основі яскравих унаочнень діти самі побачать «легкі» способи одержати результат певної арифметичної операції; - учні навчаться самостійно логічно мислити, без застосування підказок чи чиєїсь допомоги [5, с. 125]. Під час дослідження використовувались різні джерела, що стали теоретичнимфундаментом роботи, однак найголовніші серед них: ¾ Богданович М.В., Козак М.В., Король Я.А. Методика викладання математики в початкових класах: Навчальний посібник. 2-ге вид., – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001. – 368 с. ¾ Марк Вайнтрауб. Алгоритм побудови таблиць // Початкова освіта. – 2003. – № 10. ¾ Валентина Шпакова. Про вивчення таблиць арифметичних дій. // Початкова освіта. – 1997. – № 2. – с. –10. Структура роботи.Курсова робота складається з вступу, двох розділів, висновку та списку використаної літератури, який складає 44 джерела. РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ АРИФМЕТИЧНИХ В ПОЧАТКОВОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ Читайте також:
|
||||||||
|