Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Unit 1 The Marketing Concept

According to the definition provided by the American Marketing Association (2008), marketing refers to "an organizational function and a set of processes for creating, communicating, and delivering value to customers and for managing customer relationships in ways that benefit the organization and its stakeholders." In essence, marketing is a consumer-oriented philosophy or way of doing business; companies that are consumer-oriented will put consumers' needs and wants on their top priority. From this perspective, the ultimate goal of marketing is therefore to create and retain profitable customers by satisfying their demands.

One final point about the marketing concept - it is not a function that can be left to people working in the marketing department only. Successes in marketing require the involvement of employees from all levels and functional departments to serve their customers' interests.

 

 

The following summarizes the three main components of the marketing concept:

Customers' needs/ wants/ demands - the focus of the marketing concept is to satisfy customers' needs, wants, and demands;

Profitability - companies aim to generate profits by satisfying their customers' demands better than their competitors;

Integrated marketing - marketing is a concerted effort from all personnel within a company.

 

Concluding example: Four Seasons Hotels and Resorts is a hospitality organization that embraces the marketing concept. The goals of Four Seasons are to achieve a fair and reasonable profit to ensure the prosperity of the company and its shareholders, as well as to offer long-term benefits to its hotel owners, shareholders, customers and employees. The company satisfies the needs and wants of its customers by creating properties of long-lasting value using superior design and supports them with exceptional personal service experiences. Four Seasons highly believes that the united efforts of all its employees are the key to satisfying the customers; therefore it is important for all employees to work cooperatively together and respecting each other's contribution and presence. As a result, there is a famous saying within the organization, "we seek to deal with others as we would have them deal with us." In this example, Four Seasons clearly demonstrates that the organization expects to generate profits by placing its guests' needs and wants on the top priority, and its success is an outcome of the service-oriented attitude of all its personnel.

 

 



Читайте також:

  1. Apparel Marketing
  2. Basic Concept of Security and Defense
  3. Concept description of the economy (industry and agriculture)
  4. Concepts and Principles
  5. Different phonological schools and their concept of phoneme
  6. ESSENTIALS OF MARKETING
  7. International Marketing Research on the Web
  8. Lesson 1 Basic Concept of Security and Defense
  9. Lesson 1 Basic Concept of Security and Defense
  10. MARKETING
  11. Marketing
  12. Marketing and advertising in industry




Переглядів: 582

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Unit 2 Marketing Plan

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.