Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.

Alex: Hi Clara. I haven’t seen you for ages! Where have you been?

Clara: Hi Alex. I’ve returned from Canada.

Alex: Was it a business trip?

Clara: Exactly. I was impressed by the scenic charm of Ottawa, which is considered as one of the country’s most attractive cities. The capital is the public face of Canada for many people, so the city has been kept lovely and welcoming.

Alex: Are there many places of interest?

Clara: Yes, there are. It has many parks, museums, art galleries. But the Currency Museum impressed me most. It’s just great!

Alex: Really? What did you see there?

Clara: It contains an amazing collection of money and things used as money at different periods of time.

Alex: What things?

Clara: Well, there are shells, glass, beads, fish-hooks, teeth of animals, grain, cattle, cocoa beans, paper and metal.

Alex: How interesting!

Clara: Yes, even playing cards were used as money in New France in the 18th century.

Alex: What’s the admission fee?

Clara: The admission is free.

B. Read this extract from a short speech made at a meeting. Fill in the gaps in the sentences below using the text.

I am afraid there are a number of problems with this agreement. First of all, we feel that your company has not been reliable on several occasions in the past. We are particularly unhappy about the fact that there have been a number of late deliv­eries and these have caused us considerable problems.

Another problem is that on at least five occasions you have supplied faulty parts and we had to return these to you. There is also the problem of discount. Originally you promised us a 10% discount. I am not very happy about the prices you charge either.

 

1) He said ... a number of problems with the agreement.

2) In particular, they felt that the company... reliable on several occasions.

3) There ... a number of late deliveries and he said that the company... faulty parts on at least five occasions.

4) He also mentioned that there ... the problem of discount.

5) Originally the company... a 10 per cent discount.

6) And he concluded he ... about the prices either.

SPEAKING


Читайте також:

  1. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  2. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  3. Answer the questions to the dialogue.
  4. B. Read and translate the dialogue.
  5. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.
  6. Classifications of Parts of Speech.
  7. Complete the dialogue with the options (1, 2, 3, 4). Then act out the dialogue.
  8. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  9. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  10. Dialogue
  11. Dialogue




Переглядів: 1100

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
GRAMMAR: INDIRECT SPEECH/REPORTED SPEECH | A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.