Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Мета, завдання та види пожежної охорони

Державний пожежний нагляд

У містах, населених пунктах і на об'єктах незалежно від форм власності здійснюється державний пожежний нагляд. (

Органи державного пожежного нагляду не залежать від будь-яких господарських органів, об'єднань громадян, політичних формувань, органів виконавчої влади, місцевого та регіонального самоврядування.

Що стосується об'єктів приватної власності, то там органи державного пожежного нагляду контролюють лише умови безпеки людей на випадок пожежі, а також вирішення питань пожежної безпеки, які стосуються прав та інтересів інших юридичних осіб і громадян.

Основним змістом діяльності органів пожежного нагляду є:

- розробка і затвердження за участю заінтересованих міністерств та інших центральних органів виконавчої влади загальнодержавних правил пожежної безпеки, обов'язкових для всіх підприємств, установ, організацій та громадян;

- погодження проектів державних і галузевих стандартів, норм, правил, технічних умов та інших нормативно-технічних документів, що стосуються забезпечення пожежної безпеки, а також проектних рішень, на які не встановлено норми і правила;

- встановлення порядку опрацювання і затвердження положень, інструкцій та інших нормативних актів з питань пожежної безпеки, що діють на підприємствах, в установі чи організації, розробка типових документів з цих питань;

- здійснення контролю за додержанням вимог актів законодавства з питань пожежної безпеки керівниками центральних органів державної виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади і регіонального самоврядування, керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ та організацій, а також громадянами;

- проведення згідно чинного законодавства перевірок і дізнання за повідомленнями та заявами про злочини, пов'язані з пожежами та порушеннями правил пожежної безпеки.

5.7.3. Права державних інспекторів пожежного нагляду

Посадові особи органів державного пожежного нагляду є державними інспекторами пожежного нагляду.

Для успішного здійснення своїх службових обов'язків державні інспектори пожежного нагляду мають право:

- проводити в будь-який час у присутності власника чи його представника пожежно-технічні обстеження і перевірки підприємств, установ, організацій, будівель, споруд та інших підконтрольних об'єктів незалежно від форм власності, одержувати від власника необхідні пояснення, матеріали та інформацію;

- давати (надсилати) керівникам державних органів, керівникам та

іншим посадовим особам підприємств, установ та організацій, а також громадянам обов'язкові для виконання розпорядження (приписи) про усунення порушень і недоліків з питань пожежної безпеки;

- при порушенні правил пожежної безпеки, що загрожує виникненням пожежі або перешкоджає її гасінню та евакуації людей, а також у випадку випуску пожеженебезпечної продукції, систем і засобів протипожежного захисту з відхиленням від стандартів чи технічних умов або при їх відсутності припиняти чи забороняти роботу підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатацію будівель, споруд, окремих приміщень, опалювальних приладів, дільниць електричної мережі, проведення пожеженебезпечних робіт, випуск та реалізацію пожеженебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, дію виданих дозволів на право проведення робіт;

- здійснювати контроль за виконанням протипожежних вимог, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час проектування (вибірково), будівництва, реконструкції, розширення чи технічного переоснащення, капітального ремонту підприємств, будівель, споруд та інших об'єктів. У разі виявлення порушень забороняти до їх усунення випуск і застосування проектів, зупиняти проведення будівельно-монтажних робіт та вносити пропозиції про припинення фінансування цих робіт;

- притягати до адміністративної відповідальності посадових осіб, інших працівників підприємств, установ, організацій та громадян, винних у порушенні встановлених вимог пожежної безпеки, невиконанні приписів, постанов органів державного пожежного нагляду, використанні пожежної техніки та засобів пожежогасіння не за призначенням;

застосовувати штрафні санкції до підприємств, установ та організацій за порушення вимог пожежної безпеки, невиконання приписів органів державного пожежного нагляду. Розміри і порядок накладання штрафів визначаються чинним законодавством України. Кошти, одержані від застосування цих штрафних санкцій, спрямовуються до державного бюджету і використовуються для розвитку пожежної охорони і пропаганди протипожежних заходів. Рішення про накладання штрафу оскаржується у судовому порядку в місячний термін.

Головного метою пожежної охорони є захист життя і здоров'я громадян, приватної, колективної та державної власності від пожеж, підтримання належного рівня пожежної безпеки на об'єктах і в населених пунктах.

Пожежна охорони виконує такі основні завдання:

- здійснення контролю за дотриманням протипожежних вимог;

- запобігання пожежам і нещасним випадкам на них;

- гасіння пожеж, рятування людей та надання допомоги в ліквідації наслідків аварій, катастроф і стихійного лиха.

Пожежна охорона поділяється на державну, відомчу, сільську та добровільну.

Діяльність пожежної охорони насамперед спрямована на запобігання пожеж, а потім на їх гасіння. Таким чином, пожежна охорона виконує як профілактичну, так і бойову роботу. Крім того, Державна пожежна охорона є одночасно самостійною протипожежною службою цивільної оборони.

Державна пожежна охорона формується на базі існуючих воєнізованої та професійної пожежної охорони органів внутрішніх справ, входить до системи Міністерства внутрішніх справ України і здійснює .державний пожежний нагляд. Вона створюється в містах, інших населених пунктах, на промислових підприємствах, інших об'єктах незалежно від форм власності згідно з Положенням про Державну пожежну охорону, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1994 р.№ 508.

На службу до Державної пожежної охорони приймаються на контрактній основі громадяни, які досягли вісімнадцятирічного віку, здатні за своїми здібностями, освітою та станом здоров'я виконувати покладені на них обов'язки.

Особи рядового та начальницького складу Державної пожежної охорони приймають присягу працівника органів внутрішніх справ.

Підрозділи відомчої пожежної (пожежно-сторожової) охорони створюються на об'єктах міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів

України.

У сільських населених пунктах, де немає підрозділів Державної пожежної охорони, органами місцевої державної адміністрації створюються сільські пожежні команди.

На промислових підприємствах, в установах та організаціях з метою проведення заходів щодо запобігання пожежам та організації їх гасіння створюються добровільні пожежні дружини (команди) (ДПД, ДПК).

Згідно Закону України "Про пожежну безпеку" членам добровільних пожежних дружин може надаватися додаткова відпустка із збереженням заробітної плати до 10 робочих днів на рік, а також грошові премії та цінні подарунки.

Працівники відомчої пожежної охорони та члени добровільних пожежних дружин підлягають обов'язковому особистому страхуванню на випадок загибелі, поранення, захворювання, одержаного під час ліквідації пожежі або наслідків аварії у розмірі десятирічної заробітної плати за займаною посадою.

Страхування здійснюється за рахунок підприємств, де створена відомча пожежна охорона та добровільні пожежні дружини.

У школах, дитячих таборах створюються дружини юних пожежних, що діють на підставі Положення, затвердженого Міністерством освіти України і погодженого з Міністерством внутрішніх справ України. \

5.7.5. Добровільні пожежні дружини?:

Згідно Закону "Про пожежну безпеку" і Положення про добровільні пожежні дружини (команди), затвердженого наказом МВС від 27.09.94 № 521, на галузевих об'єктах з кількістю працюючих не менше 50 осіб створюються пожежні дружини (ДПД).

Залежно від розмірів та структурних особливостей підприємства, галузевих об'єктів ДПД можуть бути як загальнооб'єктовими, так і цеховими, тобто декілька ДПД на одному об'єкті. З цією метою територія підприємства, галузевого об'єкта поділяється на окремі 'сектори, які закріплюються за цеховими пожежними дружинами.

Основним напрямком діяльності добровільної пожежної дружини є проведення пожежно-профілактичної роботи щодо запобігання пожежам. Члени ДПД здійснюють нагляд за дотриманням протипожежного режиму безпосередньо на робочих місцях, порядком проведення зварювальних та інших видів вогневих робіт, порядком огляду приміщень перед їх закриттям, режимом роботи підприємства та організацією чергування у вихідні та святкові дні.

Члени ДПД слідкують за наявністю і справністю первинних засобів пожежогасіння, роз'яснюють вимоги правил пожежної безпеки робітникам і службовцям галузевих об'єктів.

У діяльності добровільних пожежних дружин важливе значення має вчасне виконання адекватних заходів у разі виникнення пожежі та участь у її гасінні.

Для забезпечення чіткої взаємодії між членами ДПД та результативного виконання покладених на неї завдань начальником дружини розробляється табель обов'язків бойової обслуги ДПД, який затверджується відповідним керівником.

Якщо на об'єкті для забезпечення пожежної безпеки використовується пересувна пожежна техніка, розробляються окремі табелі обов'язків бойової обслуги на мотопомпу або автоцистерну.

Залежно від обставин, що складаються, обов'язки особового складу бойової обслуги мають бути взаємозамінними. Якщо виробництво міститься не в одній будівлі, або на великих площах необхідно створювати декілька бойових обслуг.

Щоб робота добровільної пожежної дружини була ефективною, мала стійкі навички з профілактики і гасіння пожеж, з ними систематично проводять спеціальні заняття та тренування. Боєздатність ДПД регулярно перевіряється з вирішенням практичних завдань шляхом ліквідації умовної пожежі на різних виробничих ділянках або на різних технологічних процесах. Робота щодо забезпечення належного рівня пожежної безпеки, дотримання порядку проведення протипожежних інструктажів та пожежно-технічного мінімуму перевіряється зі сторони адміністрації галузевих об'єктів.


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  6. Акти з охорони праці в організації.
  7. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  8. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  9. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  10. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  11. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  12. Альтернативні шляхи охорони атмосфери




Переглядів: 1112

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роль органів центральної виконавчої влади у системі протипожежного захисту | Підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.