Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Базові елементи управління проектом

Управління проектом являє собою відкриту динамічну систему, яка складається з пов'язаних між собою робіт, взаємодіє з навколишнім середовищем, отримуючи від неї необхідні ресурси й надаючи їй отримані результати, а також перебуває під впливом різних факторів ризику. Таким чином, можна виділити чотири базових елементи управління будь-яким проектом:

1) роботи;

2) ресурси;

3) результати;

4) ризики.

Ці базові елементи можна назвати основними об'єктами управління проектом.

Роботи – це трудові процеси, спрямовані на досягнення результатів і потребують необхідних витрат часу і ресурсів. До робіт слід відносити діяльність по створенню матеріальних об'єктів (виробничі роботи), інтелектуально-інформаційної продукції (науково-дослідні роботи), діяльність з розробки та передачу керуючих впливів і зворотного зв'язку (рішення та звіти), діяльність по переміщенню матеріальних об'єктів, наприклад ресурсів ( поставки).

Під ресурсами слід розуміти сукупність об'єктів, необхідних для виконання робіт. Існують три основні групи ресурсів, що використовуються в управлінні проектом:

1) людські ресурси – суб'єкти діяльності, об'єднані в системи взаємодії один з одним та іншими ресурсами. По відношенню один до одного людські ресурси можуть бути і об'єктами діяльності. З економічної точки зору людські ресурси переносять свою вартість на результати праці поступово, створюючи при цьому додану вартість. До людських ресурсів відносять керівників і працівників;

2) матеріальні ресурси – засоби та предмети діяльності, що використовуються для виконання робіт. Засоби діяльності переносять свою вартість на результати в ході виконання робіт поступово. Предмети діяльності повністю переносять свою вартість на результати робіт, як правило, змінюючи свою натуральну форму і матеріально будучи присутнім в результатах робіт. До засобів діяльності відносять машини і механізми (активні засоби), будівлі та споруди (пасивного засобу). До предметів діяльності відносять матеріали і комплектів;

3) інформаційні ресурси – дії, що направляються суб'єктами діяльності на об'єкти діяльності, що визначають мету і результати робіт. Інформаційні ресурси виступають одночасно і як засоби, і як предмети управлінської діяльності. До інформаційних ресурсів слід віднести проектні рішення, моделі, керуючі команди (накази, розпорядження, завдання), звітну документацію і пр.



Интернет реклама УБС

Результати – це продукти діяльності (робіт), що втілюють у собі раніше поставлені цілі.

Результати можуть бути:

матеріальні (продукція, вироби) і нематеріальні (інформаційні – документи, соціальний ефект);

прямі і непрямі;

проміжні та остаточні.

Крім того, навколишнє середовище, так само як і внутрішня, є джерелом різного роду збурень, прямим або непрямим чином впливають на проект в цілому і на його окремі складові. Потенційні наслідки цих збурень можна узагальнено визначити як ризики. Цей базовий елемент керування проектом за великим рахунком не є об'єктом управління. Але термін «управління ризиками» використовується, хоча його не слід розуміти буквально. Управління ризиками потрібно розглядати як діяльність з управління взаємодією проекту і факторів ризику, що має на меті мінімізувати відхилення від раніше прийнятих рішень. У силу цього ризики, зумовлені як сукупність імовірнісних взаємодій проекту з незалежними факторами навколишнього і внутрішнього середовища, можна позначити як базовий елемент управління проектом.

Усі чотири базових елементи управління проектом знаходяться у взаємодії один з одним (рис. 1.8). Ресурси використовуються при виконанні робіт, в ході виконання робіт створюються результати, в результатах містяться матеріальні та економічні субстрати ресурсів. Ризики впливають на ресурси, на роботи, на результати. Проект впливає на навколишнє середовище і на ризики.

В існуючій літературі з управління проектом прийнято виділяти різні види процесів управління проектом (такі, як ініціація, планування, контроль та ін.) Проте в управлінні проектом всі процеси розглядаються з точки зору системного підходу (рис. 1.9), і виділяти процеси за їх функціональним або іншою ознакою не слід В управлінні проектом більш доцільно виділяти управлінський і забезпечує види діяльності, а також особливий вид діяльності – прийняття управлінського рішення .



Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. Видання прав актів управління
  6. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  8. Адаптивні організаційні структури управління.
  9. Адміністративне право і державне управління.
  10. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  11. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Життєвий цикл проекту | Заява про місію.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.