МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Законодавча і нормативна база функціонування бюджетної системиФункціонування бюджетних відносин в Україні базується на основі законодавчо-нормативних актів, які перелічені у ст. 4 Бюджетного кодексу (Додаток А): Конституції України [1]; Бюджетному кодексі;законах „Про Державний бюджет України” на поточний рік; інших законах, що регулюють бюджетні правовідносини; нормативно-правових актах Кабінету Міністрів України (КМУ); нормативно-правових актах центральних органів виконавчої влади; рішеннях органів влади АРК, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування. Конституція регулює такі питання функціонування бюджетної системи, як: механізм прийняття законів; основні бюджетні положення; повноваження Верховної Ради, Президента, Кабінету Міністрів, органів місцевого самоврядування в організації бюджетного процесу. Статті 95-98 [1] передбачають, що бюджетна система будується на засадах справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами. Розглянемо повноваження державних органів влади згідно зі ст. 85 [1]. До повноважень Верховної Ради належать: - прийняття законів; - затвердження державного бюджету, внесення змін до нього, контроль за виконанням, прийняття рішення щодо звіту про його виконання; - затвердження загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального, національно-культурного розвитку, охорони довколишнього середовища; - розгляд і прийняття рішення щодо схвалення Програми діяльності КМУ; - затвердження рішень про надання позик і економічної допомоги іноземним державам та міжнародним фінансовим організаціям; а також про одержання від іноземних держав та міжнародних фінансових організацій позик, не передбачених державним бюджетом, здійснення контролю за їх використанням; - призначення (звільнення) на посади Голови та інших членів Рахункової палати. Повноваження Президента України включають: - звернення з посланнями до народу, зі щорічними і позачерговими посланнями до Верховної Ради про внутрішнє і зовнішнє становище країни; - призначення за згодою Верховної Ради Прем'єр-міністра та припинення його повноважень на цій посаді; - призначення за поданням Прем'єр-міністра членів КМУ, керівників інших центральних органів виконавчої влади, а також голів місцевих державних адміністрацій та припинення їх повноважень на цих посадах; - створення, реорганізація та ліквідація за поданням Прем'єр-міністра міністерств та інших центральних органів виконавчої влади в межах коштів, що передбачені на їх утримання; - скасування актів КМУ та актів Ради міністрів АРК; - створення у межах коштів, які передбачені у державному бюджеті, консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів і служб; - підписання законів, що прийняті Верховною Радою; - накладання вето щодо прийнятих Верховною Радою законів із наступним поверненням їх на повторний розгляд. Повноваження Кабінету Міністрів (вищого органу виконавчої влади, який відповідальний перед Президентом та підконтрольний і підзвітний Верховній Раді): - забезпечує державний суверенітет і економічну самостійність України, здійснення внутрішньої і зовнішньої політики, виконання Конституції і законів; - забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики; політики зайнятості населення, соціального захисту, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування; - розробляє і здійснює загальнодержавні програми економічного, науково-технічного, соціального і культурного розвитку; - розробляє проект Закону „Про Державний бюджет України” і забезпечує виконання затвердженого Верховною Радою державного бюджету, подає Верховній Раді звіт про його виконання; - спрямовує і координує роботу міністерств та інших органів виконавчої влади; - в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації. Їх склад формують голови місцевих адміністрацій, які призначаються на посаду і звільняються з неї Президентом за поданням КМУ. При здійсненні своїх повноважень вони відповідальні перед Президентом і КМУ, підзвітні та підконтрольні органам виконавчої влади вищого рівня. Повноваження органів місцевого самоврядування: в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Прийняття Бюджетного кодексу в 2001 році мало позитивний вплив на організацію і здійснення бюджетного процесу. Разом з тим практичне застосування Кодексу за останні роки показало його недосконалість і окремо ті недоліки, що вимагають нагального рішення. Структура Бюджетного кодексу представлена на рис. 4.2.
До законів, які регламентують функціонування бюджетної системи, можна також віднести: Закон України "Про прожитковий мінімум" [15]; Закон України "Про місцеве самоврядування" [11]; Закон України "Про затвердження Конституції Автономної Республіки Крим" [13]; Закон України "Про місцеві державні адміністрації" [14]. Прожитковий мінімум за поданням КМУ щорічно затверджується Верховною Радою України до початку розгляду державного бюджету; переглядається відповідно до зростання індексу споживчих цін разом із уточненням показників державного бюджету та публікується в офіційних виданнях. Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначає систему та гарантії місцевого самоврядування, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування. Читайте також:
|
||||||||
|