Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






B) Find 5 sentences in the text with the given word-combinations.

 

 

Exercise 17

Choose the suitable word and translate the sentences into Russian:

1. Barristers prepare (petitions, pleadings) and other documents needed in the legal process.

2. The function of barristers is to (direct, conduct) cases in court.

3. The function of a solicitor is the giving of (lawful, legal) advice on a wide variety of questions.

4. A solicitor has the right of audience as a (n) (pleader, advocate) in magistrates' courts and the county courts.

5. A solicitor may (act, operate) for his client who is selling property. And this particular skill is known as conveyancing.

6. Conveyancing, probate and litigation are the three main fields of (action, activity) of a solicitor, but there is no limit to the topics which may find their way to his office.

7. All barristers spend a lot of time at paper work apart from the (presentation, introduction) of cases in court.

8. The division of the legal (profession, employment) into barristers on the one hand and solicitors on the other hand, has been traced back to about 1340.

9. All practicing barristers are junior (counsellors, counsels) unless they have been appointed Queen's Counsels (Q.C.).

Exercise 18

Choose the correct ending to the sentences:

1. The barrister is usually thought of primarily as an advocate

a) because he is familiar to the public in his role as general legal adviser;

b) because people may call at his office and receive his advice in personal interview;

c) because he is a specialist defence counsel;

d) this is the work in which he is most often engaged.

2. The solicitors may form partnerships, which give them the opportunity

a) to have the right of audience as an advocate before all the superior courts;

b) to be a general practitioner;

c) to be an advocate in the inferior courts;

d) to specialise to some extent.

 

Language Focus

Contrasting and comparing

Exercise 19

a) Make up sentences, using the information below:

Functions Solicitor Barrister
dealing with clients directly indirectly (via)
speaking in court inferior superior
forming partnership yes no
representing a party in court defence defence prosecution

 

b) Compare the rights and duties of barristers and solicitors, using the following models:

like/ unlike + N

in contrast to +N

S+V, but S+V

e.g. Unlike barristers, the solicitors can form partnerships.

 

 

Exercise 20

Writing. Divide the text into three logical parts. Find in each part key sentences, containing the main information. Write a summary of the text (180 words).

 

Exercise 21


Читайте також:

  1. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  2. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  3. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  4. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  5. And write your own sentences with the same words and phrases.
  6. ARE SIGNIFIERS GIVEN BY NATURE OR BY CONVENTION?
  7. Are the following sentences true or false? If false, say why.
  8. Are the following statements true or false? Correct the false sentences.
  9. Are the sentences true or false?
  10. Ask all the possible questions to the following sentences
  11. B) Make up sentences with the word-groups you have translated.




Переглядів: 954

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Pre-reading task: Scan the text and find the information about the functions, rights and duties of barristers and solicitors. | Grammar focus 6. Complex Subject.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.