Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






A) Match the words on the left with the expressions on the right.

1.to promote a)paid sick leave, for example

2.vacancy b)job opening

3.to retire c)seeking new employees

4.recruitment d)to stop working after a certain age

5.fringe benefits e)to assign a more important job

6.to hire f) a person that you work for

7.promotion g) a person who applies for a job

8.employer h)to give employment to someone

9.applicant i) a movement to a more important job

b) Supply the missing forms of the words. Analyze the following sentences to determine the part of speech of the missing words and fill in the blanks with the correct form of the word.

Verbs Nouns Adjectives/Participles
... qualification ...
promote ... ...
... employer ...
apply ... ...
authorize ... ...
compete ... ...
... recruitment ...
... training, trainee ...
appoint ... ...

 

1. authorize His new job has more............and responsibility.

2. applicantPeople who wish to........... for a job should fill out an............form.

3. appoint, employ The most suitable person is………..to the position and becomes an............of the company.

4. train When a firm has to employ people who have no special skills or experience, it must,............them to do the job. Workers who are learning a job are called...........

5. promote The personnel department is giving a special examination to see which of the current employees will be............to the new position.

6. qualification Are you............for this job?

Exercise 4

Select the answer which best completes the meaning of the sentence.

l. The personnel department must decide which applicants are the most suitable for

a) employment. b) fringe benefits. c) salary

2. To fill the vacancy , the HR Manager is seeking the person who is best

a) authorized. b) qualified. c) employed

3. The person being promoted receives more

a) authority. b) responsibility. c) both

 

Exercise 5

Replace the words in italics with expressions from the text.

1. Businesses always need to find good personnel to take the place of workers who quit because of old age.

2. Sometimes they recruit managers from another company in the same business.

3. He received a job with more authority and responsibility.

4. He was selected for the job because he had the best skills and abilities.

5. The job ads describe what employees receive in addition to salary.

 

CURRICULUM VITAE

SURNAME___________________________

FIRST NAME(S)______________________

ADDRESS____________________________

TELEPHONE (Work)___________________ Fax______________________

(Home)___________________ E-mail____________________

 

EDUCATION

Dates Institution Qualifications ________________ _____________________ ______________________

________________ _____________________ ______________________

WORK EXPERIENCE

Dates Company/Organization Job titles/duties

_______________ _____________________ ______________________

_______________ _____________________ ______________________

OTHER RELEVANT INFORMATION/SKILLS________________________________________________

HOBBIES AND INTERESTS____________________________________________

REFERENCES_________________________________________________________

 


Читайте також:

  1. A dining table with some chairs to match
  2. A) COLLOQUIAL WORDS
  3. A) Match the words to make word combinations
  4. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  5. A) Read the words describing the qualities required for the legal profession and translate them into Russian. Use a dictionary.
  6. A. Match pictures 1 – 7 with their descriptions 1) – 6).
  7. A. Match professions with their definitions.
  8. A. Match the facts about the UK with the places on the map.
  9. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  10. A. When you start a conversation try to reply in a way that develops the conversation. Match the question with an appropriate reply.
  11. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.




Переглядів: 1523

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
EMPLOYMENT | Exercise 6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.